Nå som jeg har pådratt meg benbrudd, ikke får trent på sprint eller football og må midlertidig legge preparasjoner til NM i 60m på hylla skal jeg jakte på et nytt mål.
Jeg skal forsøke få opp dobbel kroppsvekt i benkpress uten noe form for utstyr. Foreløpig har jeg rundt 145-150kg, jeg trenger 160-170 avhengig av hvor mye jeg legger på meg eller tar av.
For å få til dette skal jeg kjøre en egen variant på et russisk periodiseringsprogram med rom for konjugering om jeg skulle stagnere.
Det blir benking rundt 4x i uken, hvorpå jeg vil veksle mellom småtungt-tungt og lett og dynamisk.
Det blir på en måte en krysning mellom WSB-prinsipper og russiske/bulgarske vektløfterprinsipper.
All trening vil i denne perioden fungere uten noen form for legdrive. Dette er selvfølgelig pga beinet, og jeg vil tippe jeg tjener ytterligere 5-10kg når beinet blir bra igjen og jeg får inn legdriveteknikken.
Mandag 8/9 Vekt: 86kg Teknikktilvenning (jeg benker jo så og si aldri)
-Benkpress 115/3 (8) Lettlettlett
-Smalbenk m/stopp 95/3 (5)
-Rykkpress bak nakke 45/5 (3)
-Pistol squats
-Chins 60 reps gjort utover dagen
Tirsdag 9/9
-Eksplosive chins Kroppsvekt/5 (20)
-Pull-ups smalt grep 20 reps, 3 sett
-Mage
Onsdag 10/9 It begins...
-Benkpress 120/2 (6) Lett og eksplosivt til tross for litt stølhet.
-"Stående" roing (et ben på benk) 85/5 (5)
-Pistol squats supersett med Glute-Ham raise 5/5 (5)
-Mage
-Chins 10 x 3
![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat
går for 15manns nmseier som neste.. men du får sikkert sjans igjenn, er oppi trongheim flere ganger i året for å spille

Har alltid drømt om det samme selv, men må nok opp en 35 kg i benkstyrke eller ned 17,5 kg i kroppsvekt, så skjer nok ikke med det første for å si det sånn :P