Jeg våknet her om dagen, med kjensla av eit knip. Var det kebaben fra i går?
Nei, det var sparket eg fikk i magen då eg såg meg sjølv i speilet. Cheesus, det har virkelig gått for langt.
Så nå er det beinhard disiplin framover, med deilig kardio og diett.
Etter å ha geleidet romkameraten min i gang med en keto diett, fant jeg ut at dette var noe også jeg ville begi meg ut på. Dietten begynte tirsdag 25. januar, 14.00 sharp.
Jeg trente så en 1.5 timers intensiv økt på kveldingen. Allerede neste ettermiddag var jeg i ketose, og dietten var et faktum.
Siden da har jeg holdt meg utelukkende til fett og proteiner, bortsett fra den ene spisedagen som kom i sammenheng med en bytur.
Måltidene er lagt opp med en 55/45 prosent fordeling, fett/protein.
Tirsdag 25.01
1.5 time kickboxing
Torsdag 27.01
1.5 time kickboxing
Fredag 28.01
En dag i bakken, mye frikjøring.
Lørdag 29.01
En dag i bakken, mye frikjøring.
Uke 5
Hele uken er preget av stølhet og matthet. Tungt nok å gå til skolen
Søndag 06.02
25 min. på sykkel, foran pcen.
Holder pulsen mellom 120 og 140.
Internstevne, kickboxing. God oppvarming. Går 3*3 intensive runder, men merker etterpå at turnkicket jeg fikk i guarden, gav meg en intens hevelse, og brist i et ribbein. Går ikke flere kamper
Mandag 07.02
45 min. morgenøkt, sykkel. En fin måte å få med seg serier på.
45 min. kveldsøkt, sykkel.
Tirsdag 08.02
25 min. morgenøkt.
Torsdag 10.02
1.5 time kickboxing, med halvtimes utmattelsestrening på slutten. Heiv på noen armhevinger og situps.
Litt om kosthold:
Av enkelhet har jeg delt inn dagen i fire måltider. Dette er gjerne litt få, men latterlig enkelt i forhold og mengder. Jeg tuller i meg 2000kcal om dagen, som jeg deler på fire måltider.
-Frokostene mine består stortsett av to egg, fire sneier bacon og noe sopp.
-Lunch spiser jeg gjerne en pakke ost, en hjemmelaget mandelmuffin, eller noe CC med en shot olje på si.
-Middag er midtpunktet. Jeg lager alltid mye mat, og liker å lage nye retter. I dag spiste jeg Bønespølser, 0 kh, med en sellerirot purrè m/muskat, smør og fløte. Den minnet mye om potetmosen jeg ellers lager, og jeg er virkelig fornøyd med resultatet.
- Til kvelds i dag spiste jeg en "ostelasagne", bestående av ost, kjøttdeig og diverse tomatsaus. Nydelig.
Totalt ligger jeg i dag på 2100 kcal.
Målet framover
Etterhvert har jeg planer om å gå fra en 0 karb diett, og over til en CCD. Men forløpig har jeg nok med kickboxing, kardio og skikjøring, og føler ikke at jeg har overskudd til å hive på vekttrening nå med det første. Men det kommer.
Dette var en liten oppsummering sålangt, og inspirasjonen er tilstede for videre loggføring.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat