+ Svar på tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 162

Tråd: Vintermat

Biatch Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008

Vintermat

Jeg trenger å få litt bedre kontroll over spisingen min og kommer derfor til å logge mat her en periode. I de siste månedene har jeg prøvd å spise på vedlikeholdsnivå, men vet ikke helt om jeg har vært så flink til det. Har logget mat på TF før, men der inne er det så mange utsultede tenåringsjenter så jeg har ikke lyst til å logge måltidene der lenger.

Har alltid en tendens til å pakke på meg noen kilo isolasjon når det blir kaldere, og det gidder jeg ikke denne vinteren. Merker likevel at jeg har et matsug om dagen som jeg ikke har hatt på mange, mange måneder.

Jeg skal jobbe med å øke proteininntaket fremover og ikke minst passe på å spise nok mat. Veier aldri maten og teller ikke næringstoffer. Spiser ikke kjøtt.

Vil veldig gjerne ha innspill hvis noe ser rart ut.

Mat 20.10:

Frokost: Eggerøre av 2 egg, paprika, kaffe
    MM: 2 never usaltede peanøtter
    Lunsj: Salat med 100 g kreps
    MM: Proteinshake ca 20 g prottis
    Middag: Tunfiskgryte med noen skiver ost og naturris (1 pors)
    MM: 1 paprika og en neve tortillachips (som lå igjen etter spisedagen på lørdag).

Spiser følgende tilskudd: Omega, sink, magnesium, kalsium og B12 (på grunn av at kroppen min tilsynelatende ikke fikser å ta det opp fra mat på en ordentlig måte).

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    alt for lite proteiner i den mengden du oppgir her

få inn lett mer proteiner i måltidene så blir det faktiskt ganske bra!
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    hvordan oppskrift bruker du til tunfiskgryten? høres spennende ut

Biatch Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe har et berømt rykte Mihoe sin avatar
    Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    alt for lite proteiner i den mengden du oppgir her

få inn lett mer proteiner i måltidene så blir det faktiskt ganske bra!
    Du har helt rett - når jeg teller grovt over er jeg oppe i maks 70g. Jeg har egentlig som mål å spise rundt 100 g om dagen, som nesten er 2,5 ganger kroppsvekten.

Føler selv at det er der det butter også. Og i dag har jeg til og med vært flink å drukket shaken min - så jeg får i hvert fall passe på at det ikke går to uker til neste gang, slik det vanligvis blir

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av LxY Vis post
    hvordan oppskrift bruker du til tunfiskgryten? høres spennende ut
    Den er faktisk veldig god og enkel og funnet opp av meg:

1 stor gul løk
    Olivenolje/rapsolje
    Hvitløk (fersk) etter smak -jeg bruker i hvert fall fire fedd
    1 spiseskje tomatpure
    1 boks hakkede hermetiske tomater
    1 boks tunfisk i vann
    1,5 ts sukker
    1,5 ts cayennepepper (justeres ettersom hvor mye spice man tåler)
    1-2 ts basilikum
    1-2 ts oregano
    1-2 ts timian
    salt og pepper

Stek løken til den er blank. Tilsett hvitløk - stek et minutt til. Stek tomatpureen et par minutter sammen med løken. Tilsett resten av ingrediensene. La det stå å putre i ca 15 minutter eller lenger. For litt mer energi kan en tilsette litt revet ost når den er klar for servering. Spises med ris eller pasta.

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY er et navn kjent av alle LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mihoe Vis post
    Den er faktisk veldig god og enkel og funnet opp av meg:

1 stor gul løk
    Olivenolje/rapsolje
    Hvitløk (fersk) etter smak -jeg bruker i hvert fall fire fedd
    1 spiseskje tomatpure
    1 boks hakkede hermetiske tomater
    1 boks tunfisk i vann
    1,5 ts sukker
    1,5 ts cayennepepper (justeres ettersom hvor mye spice man tåler)
    1-2 ts basilikum
    1-2 ts oregano
    1-2 ts timian
    salt og pepper

Stek løken til den er blank. Tilsett hvitløk - stek et minutt til. Stek tomatpureen et par minutter sammen med løken. Tilsett resten av ingrediensene. La det stå å putre i ca 15 minutter eller lenger. For litt mer energi kan en tilsette litt revet ost når den er klar for servering. Spises med ris eller pasta.
    Takker

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Tar du inn mer proteiner enn nå får du inn flere kalorier også. Hvorfor skulle det ikke være nok proteiner som det er? Du spiser jo nesten like mye proteiner som jeg gjør daglig!

Ble medlem
    05-2008
    Takker
    Du får prøve den og fortelle meg hva du syns!

Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Tar du inn mer proteiner enn nå får du inn flere kalorier også. Hvorfor skulle det ikke være nok proteiner som det er? Du spiser jo nesten like mye proteiner som jeg gjør daglig!
    Selv opplever jeg vel at jeg har litt å gå på i forhold til kaloriene. Syns du det ser mye ut for en dame på 46 kilo?

Jeg tenker vel at jeg bør øke litt på kaloriene og at jeg bør hente inn litt mer energi ved hjelp av økt proteininntak.

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Du får prøve den og fortelle meg hva du syns!

Selv opplever jeg vel at jeg har litt å gå på i forhold til kaloriene. Syns du det ser mye ut for en dame på 46 kilo?

Jeg tenker vel at jeg bør øke litt på kaloriene og at jeg bør hente inn litt mer energi ved hjelp av økt proteininntak.
    Joda, du kan jo helt sikkert øke litt også, men jeg trodde du ikke ville legge på deg noe i vinter. Formen din har du jo under kontroll uansett, så bittelitt økning er jo bare fint. Gjør det lettere å bygge muskler også. Så lenge du er fornøyd

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Joda, du kan jo helt sikkert øke litt også, men jeg trodde du ikke ville legge på deg noe i vinter. Formen din har du jo under kontroll uansett, så bittelitt økning er jo bare fint. Gjør det lettere å bygge muskler også. Så lenge du er fornøyd
    legger da ikke på seg om jenta spiser kun litt mer prottiser da
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    05-2008
    He, he - jeg er nok litt usikker og ambivalent i forhold til det hele. Mot slutten av sommeren syns jeg at jeg ble litt beinete og det vil jeg ikke være. Samtidig er jeg usikker på hvor mye jeg egentlig skal spise hvis jeg ikke skal ned i vekt. Kanskje det vil hjelpe å logge mat og følge med litt på vekta fremover

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    He, he - jeg er nok litt usikker og ambivalent i forhold til det hele. Mot slutten av sommeren syns jeg at jeg ble litt beinete og det vil jeg ikke være. Samtidig er jeg usikker på hvor mye jeg egentlig skal spise hvis jeg ikke skal ned i vekt. Kanskje det vil hjelpe å logge mat og følge med litt på vekta fremover
    Ja gjør det. Så kan du finne ut hva som gjør det bra eller dårlig. En veldig god idé. Er når man vil begge deler samtidig at man føler at uansett hva man gjør så føles det ikke helt rett. I diett som i alle andre deler av livet etter min erfaring!

Ble medlem
    05-2008
    Puh!

Ja gjør det. Så kan du finne ut hva som gjør det bra eller dårlig. En veldig god idé. Er når man vil begge deler samtidig at man føler at uansett hva man gjør så føles det ikke helt rett. I diett som i alle andre deler av livet etter min erfaring!
    Akkurat! Jeg mistenker at en del av meg gjerne vil ned litt til i vekt og en annen vil bygge muskler. Så jeg får bare gjenerobre kontrollen og ta en avgjørelse.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Puh!

Akkurat! Jeg mistenker at en del av meg gjerne vil ned litt til i vekt og en annen vil bygge muskler. Så jeg får bare gjenerobre kontrollen og ta en avgjørelse.
    eller jo selvsagt gjør du det men da kun muskler selvsagt om du ikke går for mye i underskudd på kcal

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Proteiner inneholder energi de også. Syns ofte at proteiner blir en litt enkel unnskyldning for å spise mer.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Proteiner inneholder energi de også. Syns ofte at proteiner blir en litt enkel unnskyldning for å spise mer.
    ja det vet jeg men jeg vet også at jenta i denne tråden ønsker å bygge litt muskler! derfor mener jeg hun spiser litt for lite prottiser

nå kom ikke det frem i trådstarters første innlegg men jeg bare vet at hun ønsker det =)

Ble medlem
    05-2008
    ja det vet jeg men jeg vet også at jenta i denne tråden ønsker å bygge litt muskler! derfor mener jeg hun spiser litt for lite prottiser

nå kom ikke det frem i trådstarters første innlegg men jeg bare vet at hun ønsker det =)
    Det har du helt rett i Gremlings! Litt mer her og der hadde gjort seg

Judge, Jury & Executioner Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal elefantastiskuber Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Hah! Get used to it!
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Er det noen spesiell grunn til at du ikke spiser kjøtt? Spiser du kylling?

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Hah! Get used to it!
    He, he . Kjenner du deg igjen?

Sitat Opprinnelig skrevet av macho271 Vis post
    Er det noen spesiell grunn til at du ikke spiser kjøtt? Spiser du kylling?
    Mange grunner til at jeg ikke spiser kjøtt egentlig. Jeg har ikke spist det på snart en mannsalder, og det startet med at jeg opplevde at kroppen min ikke hadde behov for det. I etterkant har jeg vært fornøyd med å spise sånn både pga helse, miljø, dyrevernstanker, humanøkologi og mye annet. En akkupunktør jeg gikk til i en periode mente forsåvidt også at jeg antageligvis ikke tåler kjøtt noe særlig, noe som bekrefter mine egne antagelser.

Når det er sagt har jeg full forståelse for at folk spiser kjøtt og har ikke noe behov for å prøve og omvende folk til å slutte.

Spiser ikke kylling heller. Men spiser alt fra havet (minus hval og ting jeg ikke liker som feks kråkeboller og snegler).

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    kråkeboller ? haha... ser meg ut som ei kråkebolle du

er det noen som spiser den slags?

Ble medlem
    05-2008
    kråkeboller ? haha... ser meg ut som ei kråkebolle du

er det noen som spiser den slags?
    Frekk eller? He, he...

Jada - finnes masse folk som spiser kråkeboller (faren min feks). Både franskmenn og japanere er glad i den slags. Selv er jeg tilbakeholden med en del sånne skapninger. Spiser vel egentlig bare blå-,kam- og rødskjell.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Frekk eller? He, he...

Jada - finnes masse folk som spiser kråkeboller (faren min feks). Både franskmenn og japanere er glad i den slags. Selv er jeg tilbakeholden med en del sånne skapninger. Spiser vel egentlig bare blå-,kam- og rødskjell.
    men hva f... er det de ikke spiser i japan da? hehe.. det overasket meg faktiskt ikke =)

hørtes jo nesten litt spennendes ut! ikke så glad i sjømat da men altid gøy å prøve ut nye sære ting! hehe

frekk ja! altid småfrekk tidlig på dagen

Ble medlem
    05-2008
    men hva f... er det de ikke spiser i japan da? hehe.. det overasket meg faktiskt ikke =)

hørtes jo nesten litt spennendes ut! ikke så glad i sjømat da men altid gøy å prøve ut nye sære ting! hehe

frekk ja! altid småfrekk tidlig på dagen
    Japanere spiser i hvert fall det meste man kan plukke opp fra havet - og kan vise til verdens lengste livslengde selv om de drikker og røyker som tullinger. Så hiv deg i kråkebollespisingen mann! Kanskje litt vanskelig å få tak i, men lar seg sikkert gjøre. Du får fortelle hvordan det smakte

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Japanere spiser i hvert fall det meste man kan plukke opp fra havet - og kan vise til verdens lengste livslengde selv om de drikker og røyker som tullinger. Så hiv deg i kråkebollespisingen mann! Kanskje litt vanskelig å få tak i, men lar seg sikkert gjøre. Du får fortelle hvordan det smakte
    trenger da ikke leve lenger enn man fungere da vell ? så at dem skryter på seg 100+ er bare tull syntes nå jeg... for en på hundre år er det sikkert 30-40 år siden han sist så et morgenbrød og hva er da vitsen ? hehe... eller gjør kråkeboller susen der også?

Ble medlem
    05-2008
    trenger da ikke leve lenger enn man fungere da vell ? så at dem skryter på seg 100+ er bare tull syntes nå jeg... for en på hundre år er det sikkert 30-40 år siden han sist så et morgenbrød og hva er da vitsen ? hehe... eller gjør kråkeboller susen der også?
    He, he - så morrabrød er det som gjør livet verdt å leve? I såfall kan jeg bare ta repern Kan jo få lest mange bra bøker i de siste 40 åra!

Når det er sagt er jo japanere også de som har minst sex hele i verden, så de føler kanskje ikke at det er et så stort savn? Tror gjennomsnittlig sexfrekvens er noe slikt som 2 ganger i måneden. Så kråkeboller er kanskje en dårlig ide?

Når det gjelder ting som får japanske menns potens til å skyte i verden er det sikkert Fugu de tyr til Og det er enda særere å spise enn kråkeboller og tang.

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg leste feil og trodde du LIKTE kråkeboller og slikt. Så jeg var tenkt å poste noe ala "du får i deg det nastye greiene men du klarer søren meg ikke å svelge unna en proteinshake eller to om dagen?"

Hm, ser ut som jeg posta det allikevel hehe.

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg leste feil og trodde du LIKTE kråkeboller og slikt. Så jeg var tenkt å poste noe ala "du får i deg det nastye greiene men du klarer søren meg ikke å svelge unna en proteinshake eller to om dagen?"

Hm, ser ut som jeg posta det allikevel hehe.
    Ha, ha - syns jeg ser det! Skvalper nedpå kråkeboller, men griner på nesa av en proteinshake. Hadde jeg likt kråkeboller hadde jeg sikkert ikke trengt shaker i det hele tatt.

Ble medlem
    05-2008

Mat 21.10

I dag har jeg hatt en sinnsykt stressa dag så maten har blitt litt så som så.

Frokost: Eggerøre av 2 egg+1 eggehvite
    MM: 1 eple, 1 pose knaske gulerøtter
    Lunsj: Blings med tunfiskrøre i noe hvit guffe (møtemat) - loff og majo sikkert
    Middag: 6 biter sushi, 1 pære
    Kvelds: Proteinshake (20g)

Ser ut som katten min ligger for døden, så han har fått fersk torskefilet. Som han har spist 30 gram av...

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Frokost: Eggerøre av 2 egg+1 eggehvite
    Er det mye å hente på å droppe én av tre eggeplommer?
    You ran a marathon? That's cute …

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Her skal jeg følge med , elsker og følge med i matlogger og få tips og triks til kostholdet Ser du som du setter standarden forholdsvis langt over gj.snittet til ola nordmann iallefall

Og som andre har sagt her , du er absolutt ikke alene om og stå på valget mellom og gå ned i vekt eller bygge muskler , heldigvis går det til en viss grad og gjøre begge , iallefall om man har slikt startpunkt som meg

Er sushi digg ? Aldri smakt det , og er egentelig litt redd det og tror jeg , spiser lite fisk og rå fisk appellerer egentlig ikke til meg , men kanskje jeg tar feil ?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Er det mye å hente på å droppe én av tre eggeplommer?
    He, he - jeg spiser alltid hele egg. Men den syke katten fikk en plomme.

Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Her skal jeg følge med , elsker og følge med i matlogger og få tips og triks til kostholdet Ser du som du setter standarden forholdsvis langt over gj.snittet til ola nordmann iallefall

Og som andre har sagt her , du er absolutt ikke alene om og stå på valget mellom og gå ned i vekt eller bygge muskler , heldigvis går det til en viss grad og gjøre begge , iallefall om man har slikt startpunkt som meg

Er sushi digg ? Aldri smakt det , og er egentelig litt redd det og tror jeg , spiser lite fisk og rå fisk appellerer egentlig ikke til meg , men kanskje jeg tar feil ?
    Jeg tror kanskje jeg har kommet til det punktet fettmessig at det vil gå utover evnen min til å bygge muskler hvis jeg skal gå ned noe særlig. Så jeg tror jeg kommer til å spise vedlikehold til over jul i hvert fall.

Sushi er veldig godt! Likte det ikke i det hele tatt første gang jeg smakte det. Men begynte i det små med makiruller med spicy tuna. Tunfisk er en veldig fin fisk å begynne med fordi den er mye mer kjøttaktig i konsistensen enn mye annet. Jeg er ikke så glad i den typen som er helt uten ris eller litt særere ting som ål og blekksprut. Men prøv det! Det er kjempemat

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Aha! Selvsagt skal en syk katt ha litt ekstra, og egg er grom mat. God bedring ønskes din katt!

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg bor jo rett ved fjæra, og det er kråkeboller overalt. Jeg har mange ganger fundert over hvordan det ville være å leve på kråkeboller, tang, bær og fisk.

Ble medlem
    05-2008
    Aha! Selvsagt skal en syk katt ha litt ekstra, og egg er grom mat. God bedring ønskes din katt!
    Jeg er redd han synger på siste verset. Men han har kommet seg før. Så jeg får fortsette å friste ham med godsaker.

Jeg bor jo rett ved fjæra, og det er kråkeboller overalt. Jeg har mange ganger fundert over hvordan det ville være å leve på kråkeboller, tang, bær og fisk.
    Har du sjekket hvordan en tilbereder kråkeboller? Fisk er jo godsaker. Tang syns jeg er litt hardcore. Men i små mengder går det ned. Og det er defintivt fullt av nyttig næring.

Smisch!! Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura er et navn kjent av alle Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Rå blæretang anbefales ikke

*klemme* Lykke til med mons...
    Kul igjen..

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cordura Vis post
    Rå blæretang anbefales ikke

*klemme* Lykke til med mons...

He, he - har du prøvd? Jeg har bare spist sånn bladtang (importert fra fjerne himmelstrøk) og det smaker vel strengt tatt bare sjøvann. Men det er mye mineraler i det, for ikke å snakke om B12 som jeg stadig er i underskudd av.

Det går ikke så bra med mons, eller Brutus som han egentlig heter. Han drikker nesten ikke og har ikke spist på mange dager (med unntak av en kvart eggeplomme og fem små biter torskefilet). Jeg fikk ham etter at han hadde levd på gata i over et år og han har vært mer eller mindre kontinuerlig syk etter den tid. Han har en kronisk sykdom som gjør at han er avhengig av medisiner daglig.

Akkurat nå har jeg nesten ikke samvittighet til å se ham i øyene fordi jeg vet at han burde vært hos veterinæren og jeg får ikke penger inn på konto før mandag. Samtidig er jeg litt ambivalent i forhold til hva jeg skal gjøre med ham. Sist han var hos veterinæren ble han innlagt med intravenøst og takstameteret gikk løpsk. Å ha en katt som koster over 20 000 i året bare i veterinærutgifter er litt drøyt. Samtidig er han selvsagt verdens fineste gamle mann:

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Har man påtatt seg ansvaret med å ha husdyr, må man ta utgiftene som kommer med. Det finnes ingen unskyldninger for å ikke ta seg av dyrene sine.

Ble medlem
    05-2008
    Har man påtatt seg ansvaret med å ha husdyr, må man ta utgiftene som kommer med. Det finnes ingen unskyldninger for å ikke ta seg av dyrene sine.
    Det er jeg fullstendig enig med deg i Tombody. Og han skal til veterinæren i kveld, antageligvis for å bli avlivet. Han ble akutt syk og desverre skjedde det på slutten av en ekstremt dyr måned.

Han har en kronisk sykdom som gir ham nedsatt allmenntilstand og antageligvis har han allerede levd på overtid i et par år allerede. Fordi jeg har vært villig til å betale det det koster. Men når han stadig vekk blir syk av nye ting er det faktisk ikke så lett å ta den brutale avgjørelsen om at nok er nok. Spesielt fordi veterinærene selv til en viss grad har en økonomisk interesse i at folk betaler mye penger for å holde dyret sitt i live i enda noen måneder.

edit: Og takk for min første rødkarma Tombody

har 20kg biceps Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba elefantastiskuber Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Er enig med Tom i at man skal ta vare på dyr, men det får gå ein grense. Ein katt som er sjuke heile tiden og så dyr i drift er det mest humane å få den avlivet. Er ikkje vits i å bare forlenge sjukdommen og livet til katten.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jeg er redd han synger på siste verset. Men han har kommet seg før. Så jeg får fortsette å friste ham med godsaker.

Har du sjekket hvordan en tilbereder kråkeboller? Fisk er jo godsaker. Tang syns jeg er litt hardcore. Men i små mengder går det ned. Og det er defintivt fullt av nyttig næring.
    Nei, jeg har ikke kommet så langt at jeg har lett etter oppskrifter. Det tyder vel på at motivasjonen min ikke er altfor stor enda. Pappa er fisker så fisk er gratis. Likevel er det noe ekstra barskt over tang og kråkeboller. En gang på labben gjorde vi kråkeboller gravide. Tror man spruta kaliumklorid på dem først, da spruta de sæd tilbake. Så spruta man sæd inn i bolla. Inn samme plassen som de spiser, det er sært.

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tuba Vis post
    Er enig med Tom i at man skal ta vare på dyr, men det får gå ein grense. Ein katt som er sjuke heile tiden og så dyr i drift er det mest humane å få den avlivet. Er ikkje vits i å bare forlenge sjukdommen og livet til katten.
    Og nå springer han rundt på de evige musemarker. Han var en gammel mann og sliten av å ha levd et tøft liv før han flyttet inn til meg.

Veldig trist, men strengt tatt det eneste å gjøre.

Ser i etterkant at det ser en smule kynisk ut det innlegget over omkring pengene. Men da han ble innlagt for litt over et halvt år siden var jeg faktisk veldig i tvil om det var noe jeg burde gjøre. Da opplevde jeg faktisk at veterinæren mer eller mindre overtalte meg til å behandle ham. Og jeg var nok redd for at det samme skulle skje nå. Noe som ikke skjedde. Veterinæren var helt klar på at han ikke skulle ha det vondt mer.

Ble medlem
    05-2008
    Nei, jeg har ikke kommet så langt at jeg har lett etter oppskrifter. Det tyder vel på at motivasjonen min ikke er altfor stor enda. Pappa er fisker så fisk er gratis. Likevel er det noe ekstra barskt over tang og kråkeboller. En gang på labben gjorde vi kråkeboller gravide. Tror man spruta kaliumklorid på dem først, da spruta de sæd tilbake. Så spruta man sæd inn i bolla. Inn samme plassen som de spiser, det er sært.
    En fisker skulle jeg gjerne hatt i familien. Ingenting som er bedre enn den fisken du får av fiskeren selv.

Kråkebolleinseminering høres ut som en litt merkelig aktivitet. At det var så enkelt er kanskje ikke så overraskende - de er vel ikke verdens mest avanserte skapninger

Ble medlem
    05-2008

Mat 22.10

Frokost: Eggerøre av 2 egg, de vanlige tilskuddene, kaffe
    Lunsj: 1 grovt rundstykke med solsikkefrø, 2 skiver ost, chilli mango
    MM: 1 eple, 1 neve mandler
    Middag:3 wraps med cottage cheese, vanlig ost og jalapeno. Gratinert med enda litt mer ost. 1 ss lettrømme, salsa, rødløk og tomat.

Trøstedrakk en Pepsi max etter veterinærbesøket. Dårlig med proteiner i dag. Så jeg bør defintivt drikke en shake før jeg legger meg i hvert fall.

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Det ble tunfiskgryte på meg igår. Smakte fantastisk

Ble medlem
    05-2008
    Det ble tunfiskgryte på meg igår. Smakte fantastisk
    Så hyggelig at du likte den Det er jo en genial rett!

Gold Member guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    -Eggerøre er fint.
    -Hver forsiktig med nøtter, metter ikke så bra i forhold til kaloriinnholdet
    -Salat metter bra i forhold til kalorier. Kreps og tunfisk.
    -istedenfor ris, rundstykker, wraps og blingser kan du heller spise poteter,grønnsaker og frukt. Metter bedre
    -kast det som blir igjen etter spisedagen
    -vurder å spise mer karb i perioden etter stryketrening, og mindre ellers
    -personlig liker jeg færre, og mer mettende måltider

Hva er grunnen til at du ikke spiser kjøtt? Det er en del bra næringsstoffer i rødt kjøtt.

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av guggen Vis post
    -Eggerøre er fint.
    -Hver forsiktig med nøtter, metter ikke så bra i forhold til kaloriinnholdet
    -Salat metter bra i forhold til kalorier. Kreps og tunfisk.
    -istedenfor ris, rundstykker, wraps og blingser kan du heller spise poteter,grønnsaker og frukt. Metter bedre
    -kast det som blir igjen etter spisedagen
    -vurder å spise mer karb i perioden etter stryketrening, og mindre ellers
    -personlig liker jeg færre, og mer mettende måltider

Hva er grunnen til at du ikke spiser kjøtt? Det er en del bra næringsstoffer i rødt kjøtt.
    Jeg opplever selv at jeg ikke spiser så langt unna det du stiller opp her. Nøtter i begrenset omfang kommer jeg nok til å fortsette med, fordi de inneholder mye bra næringsstoffer som er spesielt viktige for mennesker som ikke spiser kjøtt. Jeg er ikke så veldig bekymret for kaloriinnholdet på ting som er sunt. Måten jeg spiser på nå er heller ikke beregnet for reduksjon av fettprosenten.

Selv opplever jeg vel heller ikke at jeg trenger å reduserer så mye på karbohydratene. Dager hvor jeg spiser brødmat er vanligvis dager hvor jeg er i mye møter og ikke selv kan velge hva jeg skal spise. Jeg spiser heller en blings enn å sulte i hjel. Når jeg selv velger å spise slikt er det hovedsakelig i veldig grove (og ofte økologiske) varianter. Med unntak av wrapsene mine - som jeg bare spiser fordi det er godt!

Når det gjelder grunnene til at jeg ikke spiser kjøtt har jeg svart på det litt lenger opp i tråden

Gold Member guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Ja, da er det kanskje bare å leve med litt i sug i vintermånedene da. Eventuelt spise noe varmt. Drikke noe uten kalorier. Gjerne noe varmt. Ellers så kan jo et sug gå over ganske fort, bare man holder ut der og da. Hva tror du selv?

Ble medlem
    05-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av guggen Vis post
    Ja, da er det kanskje bare å leve med litt i sug i vintermånedene da. Eventuelt spise noe varmt. Drikke noe uten kalorier. Gjerne noe varmt. Ellers så kan jo et sug gå over ganske fort, bare man holder ut der og da. Hva tror du selv?
    Jeg mistenker at grunnen til at jeg får matsug er fordi jeg ikke spiser nok til tider. Enkelte dager får jeg i meg for lite ordentlig mat. Varm drikke er et godt tips.

Syns kanskje matsuget blir verre når det er mørkt og kaldt. Men kanskje det bare er en unnskyldning for å sitte inne og se på tv med popcornbollen i hendene

+ Svar på tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.