+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: 1 av 5 dopingtester på treningssentre positive

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

1 av 5 dopingtester på treningssentre positive

1 av 5 dopingtester på treningssentre positive (17.1.2006)

1 av 5 dopingtester foretatt av Antidoping Norge på treningssentre i fjor var positive. Datatilsynet vil stanse dopingtestene fordi de mener at testene ikke treffer målgruppen. Nå håper kulturministeren at arbeidet kan fortsette og at personvernhensynet lar seg løse.

I ett varsel om vedtak fra desember 2005 skriver Datatilsynet at de vil stanse Antidoping Norges dopingkontroller på treningssentre fordi det innebærer et for stort inngripen i personvernet.

I sin begrunnelse legger Datatilsynet til grunn at de frivillige dopingtestene ikke treffer målgruppen siden ordningen er basert på frivillighet. De mener videre at dopingkontroll er ett lite egnet virkemiddel og at ordningen har liten preventiv effekt.

Antidoping Norge har i sitt tilsvar til Datatilsynet fremlagt tall som viser at 20 % av dopingtestene som ble tatt i 2005 var positive. Dette til tross for at alle prøvene ble avlagt på frivillig basis.

Tilbakemeldingene fra treningssentrene rundt om i landet viser at nye medlemmer søker til treningssentre som tar ett aktivt standpunkt mot bruk av dopingmidler. Samtidig velger en del personer som antas å bruke doping å forlate de samme treningssentrene fordi doping ikke er akseptert i miljøet.

I går engasjerte kulturminister Trond Giske seg i saken.

- Det er viktig at vi kan fortsette med det her så jeg håper personvernhensynene lar seg løse. Det her er alvorlig, sa kulturminister Giske til NRK Dagsrevyen.

Antidoping Norge oppfatter dette som en sterk støtte til å fortsette den frivillige dopingtestingen på treningssentrene.

Kulturministeren er også opptatt av at man får satt en stopper for det økende dopingproblemet vi ser i samfunnet.

- Det er skadelig for den enkeltes helse, men det er også skadelig for oss andre fordi det fører til økt aggressivitet og mer kriminalitet. Derfor må vi få satt en stopper for det, sa Giske.

Styreleder i Antidoping Norge, Jens Kr. Thune, håper nå Datatilsynet vil vurdere saken på nytt og ikke stopper dette viktige arbeidet.

- vi mener Datatilsynet ikke har særlig begrunnelse for å anføre at det er et uforholdsmessig inngrep at enkeltborgere på frivillig grunnlag aksepterer å avlegge urinprøve i forbindelse med en dopingkontroll på et treningssenter, sier Thune og fortsetter:

- Antidoping Norge har tro på at Datatilsynet vil basere sin endelige avgjørelse på den dokumentasjonen de nå er forelagt og at de derfor ikke finner å ville gripe inn ovenfor det viktige antidopingarbeidet som gjøres på treningssentre, avslutter Thune.

Link

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Det er det jeg alltid har sagt; husmødre og pensjonister er noen jævler i medisinskapet.

På den mer seriøse siden så hadde det vært interessant å vite hva de ble tatt for og hvordan utvalget har vært gjort. Først da hadde dette vært verdifull informasjon. Om de hadde valgt ut personer på misstanke så synes jeg 1 av 5 er et lavt tall, er utvalget tilfeldig så synes jeg det er høyt. Om testene hovedsakelig gav utslag på marjiuana så er det ikke et treningsproblem, men problem (?) av en annen art. Om testene gav utslag hovedsakelig på AAS så er det mer betenkelig, osv. Mye informasjon man som ikke er gitt om dette og da er det vanskelig å vurdere om dette er noe å bry seg om eller ikke.

Hadde også vært interessant hva resultatene for en tilfeldig kontrollgruppe ute på gata hadde vært (sett ut fra ca samme demografisk sammensetning).

Silver Member - III Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av
    Ble medlem
    03-2004
    patetiske sjeler de der folka der....

herregud som de styrer og steller for og gjøre AAS om til den rene blasfemi...

økt kriminalitet og menace to society..
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Medlem zicoz har en flott utstråling
    Ble medlem
    07-2004
    Noen som vet hva slags personer de har testet? Har de testet gud og hvermansen, eller har de gått rett etter de store gutta?

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg vil jo absolutt tro at de fleste tester blir utført på folk som skiller seg litt ut.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Håper de kommer til oss og tester snart , begynner å bli lei av de bråkete bolerne som sitter og tar opp ja/nei og vrid midjen bredere maskinene mens de simultanskriver meldinger med ene hånden og regulerer MP3 spilleren med den andre.

Bronse Member Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 er et navn kjent av alle Jay10 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    looooool

edit: var forøvrig noe fjas om det her på nyhetene i dag tidlig.. adn uttalte seg og det virka som de får gjennomslag for å få teste hvem faen de vil..

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Håper de kommer til oss og tester snart , begynner å bli lei av de bråkete bolerne som sitter og tar opp ja/nei og vrid midjen bredere maskinene mens de simultanskriver meldinger med ene hånden og regulerer MP3 spilleren med den andre.

Faen mann,sikter du til meg nå eller
    I`m to old for this shit!

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb
    Faen mann,sikter du til meg nå eller
    Og de tynntrynene som står og spinner på møllene time etter time mens vi burgerkjakene sitter og presser musevekter i gaypecdecken 2dager i uka.

Pføy

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Hi hi
    I`m to old for this shit!

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    elsker å hetse de andre på gymmet, er en del av sjarmen

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz
    elsker å hetse de andre på gymmet, er en del av sjarmen
    Jeg tørr bare foran dataen , når jeg kommer på gymmet så er jeg redd de store mannene kommer til å slå til meg eller stikke bolesprøytene deres i meg så da oppfører jeg meg pent.
    Fint å gjemme seg bak et nickname her så man kan være anonym når man kommer på gymmet. n a n n r o s i t a

Superior newbie -MinoTaurO is a jewel in the rough -MinoTaurO is a jewel in the rough -MinoTaurO is a jewel in the rough -MinoTaurO is a jewel in the rough -MinoTaurO sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26
    Skjønner meg ikke helt på de som tar AAS og lar seg bli testet

Testen er jo frivillig

Medlem Avsluttet konto har en flott utstråling Avsluttet konto sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    25
    lol.. Blei faktisk så sent som idag stoppa av miljøkoordinatorn på skolen.. Han hadde fått inn diverse tips av personer rundt om, og måtte bare spør om meg og prz drev med doping
    Folk i bygda som var begynt å lure

men nei, fåoks.. De eneste sprøytene vi kommer nær er det som helsesøstra putter i oss
    Jay Cutler as president

Silver Member - III Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av jhustv
    lol.. Blei faktisk så sent som idag stoppa av miljøkoordinatorn på skolen.. Han hadde fått inn diverse tips av personer rundt om, og måtte bare spør om meg og prz drev med doping
    Folk i bygda som var begynt å lure

men nei, fåoks.. De eneste sprøytene vi kommer nær er det som helsesøstra putter i oss
    å heeerregud...går det an og bli stort værre?

det er sprøtt det der! husker når jeg begynte og få takk på spising og trening og fikk greie fremskritt..da gikk gymeieren og hans undersåtte rundt og snakka dritt om meg og en kompis om at vi juica..men han har aldri tørt si det face to face. folk som ikke gikk å gymmet engang kom bort og bare: "javel...hører du har begynt med steroidene nå"
    hmmm...godt noen informerer meg om at jeg går på steroider ihvertfall tenkte jeg...visste det jo ikkje sjøl så..

og nå har en av disse undersåtte som visstnok har satt sin del med sprøyter men som behandla oss som dritt når han kunne..han går visst på ett annet gym nå hvor liberalismen er noe veeeeldig høyere med tanke på juice...
    festlige greier ey.

prz
    prz er ikke aktiv
    Ble medlem
    05-2004
    HAHA, du kødder jhustv?
    jesus, jeg gler meg til jeg flytter vekk...

Bronse Member - III Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    GUN SHOW

I am the stiff nipple scissor man
    Tonight you can kiss your nipples goodbye

Ble medlem
    03-2004
    those pathetic bastards....

Supermod altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude elefantastiskuber altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av -MinoTaurO
    Skjønner meg ikke helt på de som tar AAS og lar seg bli testet

Testen er jo frivillig
    Kanskje de vil teste om de har kjøpt god vare? Først pisse på glass og så spørre kontrollørene om de vær så snill også kan ta en utvidet blodprøve og gi tilbakemeldinger på verdiene.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.