+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 27 av 27

Tråd: 1 sett per muskelgruppe er nok

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33

1 sett per muskelgruppe er nok

hørte jeg på P3 når jeg kjørte hjem fra trening akkurat nå.
    De refererte til en forskingingsrapport om dette (kanskje en gammel en for alt jeg vet). Men de poengterte at "da må en slite seg helt ut".

Jeg er ikke noe radiofyr, men visst de sier slike smarte ting på radio så kanskje jeg må høre mer på det.

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    jeg har økt brutalt bare på ett arbeidssett (eller kaaanskje 2) med knebøy i uka kombinert med bra kosthold.

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Jon morten thomassen kjører slik leste jeg en plass.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

0,1 tonn pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils har mye å være stolt av pils sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    43
    Nautilus har jo denne filosofien..
    Stoneman har sikkert litt info om dette

Banned Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av Dave Tate har mye å være stolt av
    Ble medlem
    10-2006
    Hmm...

Gold Member guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    jada, det er mange måter å trene på...

Junior Broscientist AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Hva snakker vi om? Kjører en øvelse pr gruppe pr trening, dvs 3 sett + tøying, har ALDRI økt så raskt!!
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Vi kjører 1 sett pr øvelse, ikke 1 sett pr muskelgruppe, stor forskjell på det...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    ja som en artikel på iform for noen år siden som mente at det var tull og trene mer en 30 minutt! joda 30 minutt er da forsåvitt ok men når 15 av dem var oppvarming i form av sykkel,mølla osv...
    og ja det var styrkerelatert! da fikk jeg grøsninger av hele iform siden å leste ikke der på en stund...
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Det er meget viktig å eksperimentere litt selv,og finne ut av hva som fungerer for kroppen din og ikke.
    For min del er jo mindre,desto bedre.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb Vis post
    Det er meget viktig å eksperimentere litt selv,og finne ut av hva som fungerer for kroppen din og ikke.
    For min del er jo mindre,desto bedre.
    Jeg øker mest i vekt når jeg ikke trener i det hele tatt, så jo mindre er desto bedre for meg også

Judge, Jury & Executioner darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    1sett per muskelgruppe hadde ikke gitt denne gamle travhesten noen gains hvertfall
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb har et berømt rykte cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Jeg øker mest i vekt når jeg ikke trener i det hele tatt, så jo mindre er desto bedre for meg også
    coffee

Bronse Member Sikko is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg regner med det var denne de refererte til. Her er det snakk om 1 sett per øvelse, ikke 1 sett per muskelgruppe. Det som også er viktig å få med seg er at studien desverre er utført på menn med 'et dårlig treningsgrunnlag før de begynte med styrketrening'.
    No brain, no gain.

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Helt sikkert den de refererte til ja.

Medlem HHHH er et navn kjent av alle HHHH er et navn kjent av alle HHHH er et navn kjent av alle HHHH er et navn kjent av alle HHHH er et navn kjent av alle HHHH er et navn kjent av alle HHHH er et navn kjent av alle HHHH er et navn kjent av alle HHHH sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    Jon morten thomassen kjører slik leste jeg en plass.
    Stemmer... Men du må nesten se hva Jon Morten mener med et "arbeidssett" og et "oppvarmingssett", det er ganske likt måten jeg trente på før (og økte bra). De fleste vil vel mene at oppvarmingen til Jon Morten også er ganske tungt...

j0m
    j0m er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem j0m is on a distinguished road
    Ble medlem
    01-2007
    Når man skal trene hver muskelgruppe 3 ganger i uken, får man nok restitusjon? i og med at man skal ta seg helt ut i settet.

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Det er nok ganske individuelt og vanskelig å svare på.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

Kliss nytt medlem Bergen_DC har slått av rykte Bergen_DC sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    23
    DC er jo på en måte det..ett arbeidssett.. men der e jo også stretching
    NO PAIN NO GAIN

SizE MatTeRs!

Medlem Glutaminpulver is on a distinguished road
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    24
    er no rest pause og så ! så er 1-3 kjappe sett på en måte!

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av HHHH Vis post
    Stemmer... Men du må nesten se hva Jon Morten mener med et "arbeidssett" og et "oppvarmingssett", det er ganske likt måten jeg trente på før (og økte bra). De fleste vil vel mene at oppvarmingen til Jon Morten også er ganske tungt...
    Vil tro det ikke er noen spøk nei
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    På nybegynnere funker ett sett pr muskelgruppe helt kurant, men på viderekommende er det ingenting som tilsier at ett sett gir like bra resultater som f.eks tre.. Har vel noe å gjøre med at folk som ikke er vant til å røre seg whatsoever responderer positivt uansett så lenge de får rørt på seg
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av ZtateX Vis post
    På nybegynnere funker ett sett pr muskelgruppe helt kurant, men på viderekommende er det ingenting som tilsier at ett sett gir like bra resultater som f.eks tre.. Har vel noe å gjøre med at folk som ikke er vant til å røre seg whatsoever responderer positivt uansett så lenge de får rørt på seg
    Er faktisk forskning som konkluderer ganske sterkt med at det er ingenting som tilsier at tre sett pr. øvelse gir bedre resultat enn ett sett pr. øvelse. Når volumet går ned så må intensiteten (graden av anstrengelse) øke.

Når det gjelder ett sett pr. muskelgruppe så vil det nok være mange individuelle forskjeller, derfor kan en ikke si helt bombastisk at det ikke funker, for mange vil det gjøre det uavhengig av hvor svære og sterke de blir. Så lenge muskelen får nok stimuli og kroppen får nok hvile og mat så vil nok hypertrofi inntreffe uansett, uavhengig av antall sett...
    - Mike Mentzer

Svigermor's drøm voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    syntes mer en to sett med high reps blir altfor mye, like stor framgang av 2sett som 3sett for min del.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stoneman Vis post
    Er faktisk forskning som konkluderer ganske sterkt med at det er ingenting som tilsier at tre sett pr. øvelse gir bedre resultat enn ett sett pr. øvelse. Når volumet går ned så må intensiteten (graden av anstrengelse) øke.

Når det gjelder ett sett pr. muskelgruppe så vil det nok være mange individuelle forskjeller, derfor kan en ikke si helt bombastisk at det ikke funker, for mange vil det gjøre det uavhengig av hvor svære og sterke de blir. Så lenge muskelen får nok stimuli og kroppen får nok hvile og mat så vil nok hypertrofi inntreffe uansett, uavhengig av antall sett...
    Vi har sikkert sett samme rapport, og mulig jeg husker feil, men jeg mener det sto at ett sett fungerer like bra som tre på nybegynnere, mens det var ingenting som tilsa at det samme gjaldt viderekommende. Men naturligvis mulig jeg husker feil (og nå finner jeg heller ikke rapporten som kan underbygge det jeg sier uansett..). Men jeg er iallfall ganske sikker på at det var det det sto
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    - New evidence on sets controversy!

- ACSM Now Endorses Simple Training Programs for Experienced Trainees

11. While a few researchers have shown better outcomes for strength and muscular hypertrophy with multiple set protocols, the overall evidence does not support the performance of multiple sets of each exercise or higher volume training.
    13. There is not any consistent evidence that the stimulus (repetition performance, number, duration, volume of training) for experienced trainees needs to be different than for beginning trainees. Therefore, there is little or no basis for special ‘advanced’ routines promoted by some organizations, websites, and magazines.
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Ja, det virker jo logisk, siden man uansett tvinger muskelen til å tilpasse seg den nye belastningen..

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.