Veldig mange kunne fått ekstremt mer ut av det de gjør på gymmet om de bare hadde brukt litt mer tid på å lese ang trening istedet for å drømme om hvor de vil være. Man ser det hele tiden på gymmene, folk vil være på topp idag, men vil ikke legge inn arbeidet for imorgen.
1; Du spiser for lite. En veldig enkel og grei ting som veldig mange feiler på Jeg snakket nylig med en på gymmet som var frustrert over hvorfor han ikke ble noe større. Vel spiser du nok spurte jeg? Det kunne han fortelle meg at det gjorde han. Men etter en stund endte det opp med at denne karen på 75kg inntok kun rundt 2400kcals daglig. SPIS! Drit i om du legger på deg noen kg fett. Det hører med om du vil bli stor.
2. Teknikk. Ja teknikk, hvor ofte ser man ikke jungelapene herje kaos inne på gymmet som samer på vidda. Ikke kan de benke, ikke kan de presse over hodet og ikke faen vet de hva bøy og mark er. Vil du bli stor og sterk, finn noen som er stor og sterk og få dem til å lære deg øvelsene korrekt. Satsinstruktører o.s.v teller ikke.
3. Miljø. Tren i ett miljø som er produktivt for deg. Om du skal konkurrere i styrkeløft, omgi deg med styrkeløftere på trening. Skal du bli bygger, oppsøk byggere i ditt område å trene med. Det er ingenting magisk, men når man setter x antall sterke, dedikerte personer i samme rom som vil det samme. Blir atmosfæren en helt annen enn å speile seg alene med husmødrene på elixia.
4. Velg de rette øvelsene for dine mål. De fleste trener det de liker og ikke det de burde trene. De fleste vil bli sterke i benk men står stille veldig lenge. Spør man dem lenge nok om hva som virkelig får benken til å ta av kan de f.eks si smalbenk. Vel hvor mye har du trent det i det siste og hvor mye har den økt? Velger du øvelser som går på svakhetene dine eller unngår du ting du ikke liker?
Forskjellen på en atlet og en GOD atlet, er at den gode atleten trener det han suger i på tross av hva han liker/ikke liker.
5. Om du vil bli stor eller sterk er det generellt 4 øvelser du bør inkludere, og det er bøy, benk, mark og en press over hodet i en eller annen form. Nei, legextensions er ikke et godt substitutt for f.eks frontbøy, bøy, lunges osv.
Del2 kommer

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

.