+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: 10 ukers studie- 3-5 repetisjoner gav like mye hypertrofi som 9-11 rep

Tre-stjerners bruker Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28

10 ukers studie- 3-5 repetisjoner gav like mye hypertrofi som 9-11 rep

Husker ikke hvilken tråd, men det ble vel hevdet her ett sted at trening under 5 repetisjoner kun gav styrkeøkninger, ikke hypertrofi.

De 10 første ukene for nybegynnere gir hvertfall like store økninger i tverrsnitt på 3-5 rep og 9-11 rep ved bruk av knebøy,benpress og benspark.
    Vedlagte filer

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Tror ikke det der med antall reps er så alvorlig hårfint som noen skal ha det til. Lavt rep-antall gir jo helt klart bedre styrkeøkninger enn høye, men sånn rent hypertrofisk sett så tror jeg det er litt individuelt.
    Personlig ligger jeg på mellom 5-8 i de fleste øvelser.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Bronse Member mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

sverger selv til 5-8 reps
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg skummet bare gjennom, men står det ingenting om totalvolum for de forskjellige klassene? Hvis høyreps-gruppen tok 1 serie med 10 reps, tok da lavrepperene 3x3 eller 1x3? I Helgerud og Hoff sin studie var det komparativ analyse med 4x4 og 6x10, og dermed åpenbart et stort gap i totalvolum. Dersom det her er snakk om 3x3 antyder det i såfall at hypertrofi er sterkt korrelert med totalvolum, ikke melkesyrenivå eller failure. Er det noen som har fag med Helgerud og Hoff ved NTNU for tiden? Hadde vært spennende å se hva de svarte på dette! God lesning uansett. Karma for denne .
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Har kun mine egne erfaringer å sikte til her, og jeg føler ikke jeg har hatt noe vanvittig framgang styrkemessig med program ala. 5*5. Pleier somregel å stagnere i 3-4 uke på akkurat det samme vektene jeg klarte å løfte før jeg begynte. Til tross for det føler jeg at jeg har vokst mest i de periodene hvor jeg har hatt 5*5 program. Men alt i alt så løfter man ganske mange reps i 5*5 til tross for at det er lave reps per set.

Tror jeg vokser mer på det programmet pga. jeg kan ha såpass mange reps med såpass tunge vekter sammenlignet med et typisk høyreps program ala. dc.. hit har vel også noe sånt høyreps greie, men har ikke testet det.

Eneste gangen jeg har hatt merkbar fremgang i styrke, og perset hver uke var da jeg testet ut vio sitt benkeprogram.. Hail Vio!

Fuglebrystet Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Har egentlig alltid holdt meg til 3x8-10, men jeg har testa 5x5 i perioder litt av og på. Uansett, problemet mitt er følgende:

Flatbenk med manualer: Her kan jeg ta 3x10 med 36 kg. Skal jeg ta 5x5 bruker jeg 40 kg, som er det tyngste jeg greier å få opp 5 ganger. Likevel kan jeg etter det 5. settet ta et nytt sett med samme vekt. Poenget er at jeg til slutt ikke får tatt meg ut like mye med 5x5x40kg, som jeg gjør med 3x10x36kg. Bør jeg da holde på med få reps og mange sett til jeg er utslitt (feks 6-7x5), bare stoppe etter 5x5 uansett, eller bruke mer enn 40 kg og få hjelp til å få pressa opp de siste repsa?

Tre-stjerners bruker Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Jeg skummet bare gjennom, men står det ingenting om totalvolum for de forskjellige klassene? Hvis høyreps-gruppen tok 1 serie med 10 reps, tok da lavrepperene 3x3 eller 1x3? I Helgerud og Hoff sin studie var det komparativ analyse med 4x4 og 6x10, og dermed åpenbart et stort gap i totalvolum. Dersom det her er snakk om 3x3 antyder det i såfall at hypertrofi er sterkt korrelert med totalvolum, ikke melkesyrenivå eller failure. Er det noen som har fag med Helgerud og Hoff ved NTNU for tiden? Hadde vært spennende å se hva de svarte på dette! God lesning uansett. Karma for denne .

Low rep: 3-5 RM x 4 set
    Int rep 9-11 RM x 3 set
    high rep 20-28 RM x 2 set

Low rep og int. rep resulterte i like store økninger i tverrsnitt.
    Det som også var litt spennende å se er at høyreppene på bena gav null hypertrofi, hvilket de fleste trenere rundt omkring har gått god for.

Alle tre gruppene gav like stor omdanning fra fibertype IIB til IIA
    Sist endret av Stripie; 22-03-07 kl 11:07

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie Vis post
    ??
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stoneman Vis post
    ??
    ??

All three major fiber types (types I, IIA, and
    IIB) hypertrophied for the Low Rep and Int Rep
    groups, whereas no significant increases were demonstrated
    for either the High Rep or Con groups. However,
    the percentage of type IIB fibers decreased, with a concomitant
    increase in IIAB fibers for all three resistancetrained
    groups. These fiber-type conversions were
    supported by a significant decrease in MHCIIb accompanied
    by a significant increase in MHCIIa. No significant
    changes in fiber-type composition were found in the
    control samples. Although all three training regimens
    resulted in similar fiber-type transformations (IIB to
    IIA), the low to intermediate repetition resistancetraining
    programs induced a greater hypertrophic effect
    compared to the high repetition regimen.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie Vis post
    Low rep: 3-5 RM x 4 set
    Int rep 9-11 RM x 3 set
    high rep 20-28 RM x 2 set

Low rep og high rep resulterte i like store økninger i tverrsnitt.
    Det som også var litt spennende å se er at høyreppene på bena gav null hypertrofi, hvilket de fleste trenere rundt omkring har gått god for.

Høyreppere gav like store økninger, dvs ingen økninger, jamfør beina?
    Men litt interessant å se at hvis du regner sammen dette her, så blir totalvolumet for low rep og high rep (for meg hvertfall) ganske likt, avhengig av øvelse. Kanskje har du funnet et økning korrellerer med totalvolum, noe Helgerud og Hoff aldri vurderte .
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Høyreppere gav like store økninger, dvs ingen økninger, jamfør beina?
    Men litt interessant å se at hvis du regner sammen dette her, så blir totalvolumet for low rep og high rep (for meg hvertfall) ganske likt, avhengig av øvelse. Kanskje har du funnet et økning korrellerer med totalvolum, noe Helgerud og Hoff aldri vurderte .
    Skriveleif fra min side

Low rep og int. rep gav like store økninger i muskeltverrsnitt. (ca 27% ?? gidder ikke sjekke igjen)

High rep ingen økninger i muskeltverrsnitt

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Jeg trener whatever reps jeg føler for, blander høyt og lavt på hver trening og føler at jeg har god fremgang.
    RockyRock

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Samme her, kjører til det stopper og så litt til... enkelt og greit..

Kliss nytt medlem tonemor is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    31
    Prøver å lese litt rundt på forumet her og lære litt, men det er så mange rare ord Hva er feks hypertrofi?

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hypertrofi= muskelvekst Atrofi=Muskelsvinn
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV uberuberuber FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av tonemor Vis post
    Prøver å lese litt rundt på forumet her og lære litt, men det er så mange rare ord Hva er feks hypertrofi?
    Den kommentaren der, får meg til å tenke på en ordbok her på forumet? Er ikke lett for en nybegynner å sette seg inn i alle "fagordene" med en gang. Hva med en tråd der slikt blir forklart enkelt og greit, så kan en admin klistre denne.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Den kommentaren der, får meg til å tenke på en ordbok her på forumet? Er ikke lett for en nybegynner å sette seg inn i alle "fagordene" med en gang. Hva med en tråd der slikt blir forklart enkelt og greit, så kan en admin klistre denne.
    Meget genialt forslag. Du kan jo begynne å lage en, så kan vi tilføye etterhvert!
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Kliss nytt medlem tonemor is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    31

Wink

Ja gjør det, så kan vi som er helt ferske ihvertfall forstå hva dere erfarne snakker om

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.