+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: 2 1/2 splitt lol noob?

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26

2 1/2 splitt lol noob?

Jeg har brukt sykefraværet mitt til å tenke på treningsprogram. Har tidligere trent 5*5, og syns det var bra program, men fikk stadigvekk høre at det var for styrke og ikke så masse for volum. Som alle småunger er jeg opptatt av masse fremfor styrke.

Ideen er å trene tungt/lett, med kun ett arbeidsset på tungedelen. Vet ikke hvordan dette vil funke i praksis, men kanskje noen har prøvd noe lignende og kan gi meg litt feedback.

Så trenger noe expert meninger om dette hjemmelagde programmet mitt:

HEAVY WHEIGHT: (rep range 8-10)
    Mandag: Bryst + Triceps + Mage
    Bryst:
    1, 2, 3, failure Benkpress
    1, failure incline benkpress
    1, 2, failure stående flyes med cable
    Triceps:
    1, 2, failure lying triceps extension incline
    1, 2, failure cable pushdown

Tirsdag: Rygg + Biceps
    Rygg:
    1, 2, failure front pulldown
    1, 2, failure Smalt grep pulldown
    1, failure pulldown bak hodet
    1, 2, failure Roing
    Biceps:
    1, 2, failure stang curl
    1, 2, failure hantel Incline Curl

onsdag: Skulder + mage + bein
    Skulder:
    1, 2, 3, failure Militær Press
    1, 2, 3, failure hantel front løft
    Bein:
    1, 2, 3, failure knebøy
    1, 2, 3, failure beinpress
    1, 2, 3, failure legg extensions

LIGHT WHEIGHT: (70%, rep range 8-10)
    torsdag: Bryst + tricep + mage
    Bryst:
    1, 2, 3, 4 Benkpress
    1, 2, incline benkpress
    1, 2, 3 stående flyes med cable
    Triceps:
    1, 2, 3lying triceps extension incline
    1, 2, 3cable pushdown

fredag Rygg + biceps
    Rygg:
    1, 2, 3 front pulldown
    1, 2, 3 Smalt grep pulldown
    1, 2 pulldown bak hodet
    1, 2, 3 Roing
    Biceps:
    1, 2, 3 stang curl
    1, 2, 3 hantel Incline Curl Incline Curl..

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av n0xious Vis post
    Har tidligere trent 5*5, og syns det var bra program, men fikk stadigvekk høre at det var for styrke og ikke så masse for volum. Som alle småunger er jeg opptatt av masse fremfor styrke.
    Det er bortimot umulig i lengden og kun bli sterkere uten å bli større.
    Så massen vil nok komme uansett.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Jah, det har jeg også skjønt.

Det er bare så mange måter å trene på, og så mange meninger om de forskjellige måtene.

Og det folk sier er at den ene måten er bedre for styrke enn den andre måten, og den måten er bedre for å bygge masse enn den måten.. Så da blir man jo litt forvirret

Er det noe å si på det jeg satte opp?

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Et godt tips ihvertfall er å holde styrketreningen anaerob, dvs belastningstid mellom 30-90 sekunder. Hvis du skal trene styrke hver eneste dag, og hvis du skal kjøre flere sett og til failure på nesten alle så kan det bli overkill, det hadde ihvertfall blitt det for meg.

Hvordan din kropp takler dette mtp restitusjon vet jeg ikke, så derfor er det jo bare og prøve.

Når det gjelder oppsettet så er jeg veldig fan av å trene de største musklene først (f.eks cabel flyes, hantel flyes for bryst, pullovermaskin eller cabel pullover for lats), isolere de mest mulig for så og kjøre en fler ledds øvelse (benkpress, hantel press for bryst, pulldowns, ro/drag øvelser for lats).

Jeg personlig får da mere effekt både på de store musklene og de "små" enn hvis jeg skulle begynnt med en fler ledds øvelse.

Som sagt så er dette hva jeg får mest ut av, for og finne ut hva du får mest ut av så er det bare og prøve seg fram.

Lykke til!
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    hmkay takk for feedback

Ang. å kjøre til failure, så er jo det noe jeg kun gjør halve uken. Andre delen av splitten er det 60-70%

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av n0xious Vis post
    hmkay takk for feedback

Ang. å kjøre til failure, så er jo det noe jeg kun gjør halve uken. Andre delen av splitten er det 60-70%
    Jepp, men er det tungt nok til å kunne få noe effekt ut av det, eller kommer det kun til å gå utover restitusjonen din fra de andre øktene?
    Mulig det også bedrer restistusjonen din, men jeg ville heller ha trent annehver dag, i stedet for å trene tungt først og så lett.

Gi alt når du trener, bruk tiden fram til neste økt til å hvile eller tren lav intensitets kardio for å få igang blodgjennomstrømmingen skikkelig.
    - Mike Mentzer

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Du har noen gode poeng der jahh.. Hmm..

Men jah.. Fader, vanskelig å finne noe som passer for meg

Føler bare det er for lite å trene en gitt muskelgruppe kun en gang i uka, 2 ganger i uka er akkurat passe. Så da tenkte jeg 2 splitt burde være et bra alternativ.

Men klarer ikke sette det opp, hver gang jeg tror jeg er fornøyd så sier noen andre at det er noe galt med det

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Hehe, sier ikke at det er noe galt, ikke misforstå.
    Bare sier at det alltid er enkelte ting å passe på.

Er jo mulig dette er et gullprogram for deg da, kjør det en periode så finner du ut det.
    - Mike Mentzer

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Jeg prøvde 2 splitt med en del failure i vår, ikke så lurt på deff, klarte å øke fra økt til økt i en del, men mistet nattesøvnen osv som er mine tegn på jeg bør roe ned.. Men om du spiser bra og hviler når du har tenkt, så kan dette funke for deg..

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Jeg får prøve å se hvordan det går da Har såpass lite treningserfaring selv, så er greit å få litt av mine egne erfaringer og ikke bare gjøre ting som alle andre gjør

Silver Member Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    n0xious! i min søken etter 2-splitter fant jeg frem til denne gamle tråden.

I mine n00bøyne så det programmet riktig så fint ut... vurder selv en slags 2-splitt noe ala slik du har gjort det her. Hvordan har programmet funket for deg?

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Fikk aldri testet det egentlig, jeg begynte å trene Dc 2splitt. Det er tre ganger i uka, syns det er greit.. Hadde fint klart 4 ganger i uka, men har kombinert Dc'en med min egen(vio) sin vri på bryst, triceps og skuldre. Og det passer egentlig ganske bra sammen Men har ikke begynt å føre de siste endringene der i loggen min, fører dem for meg selv. hehe.. Legger dem ut hvis de gir fornuftige resultater(håper ingen dc hippier ser dette, så blir jeg flamed)

Silver Member Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala er et navn kjent av alle Trallala sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    Hehe

Ja okey... takk for tilbakemelding! Jeg får ta meg en go`snokings i diverse logger...

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.