Heisann gutter og jenter!
Tenkte å splitte i 2 og trene 4 dager i uka. man, tirs, tors og fredag. Da trener jeg dag 1 på mandag og torsdag og dag 2 på tirsdag og fredag slik:
man: dag 1
tirs: dag 2
tors: dag 1
fre: dag2
Jeg lurer på hvordan jeg skal lage splitten. Jeg ser for meg to alternativer:
Det første er å dele opp i overkropp og underkropp. Så trener jeg mage og noe rotasjonsøvelser for skuldrene sammen med underkroppen.
Det andre er å dele opp slik dag1: bryst, skuldre, triceps, mage, dag 2: ben, rygg, biceps
Jeg vil helst ha ca like mange sett per treningsøkt. Synes også at det er veldig tungt å trene beina (som mange andre). Det kan være et argument for å trene dem en dag alene. Så har jeg heller aldri prøvd å trene bryst og rygg i sammen økt. Men på en annen side kunne det vært morsomt å kombinert rygg og bein også.
Ser for meg å gjøre 5-3 sett per muskelgruppe per trening. Slik at det blir totalt 10 og 6 sett per muskelgruppa i uka.
Øvelsesutvalg får jeg komme tilbake til når jeg bestemmer splitten. Lurer også på å gjøre ulike øvelser for musklene ulike dager. F.eks så kjører jeg benkpress på mandag , så kjører jeg hantelpress på torsdag for bryst.
Det skal legges til at jeg har tenkt å gå ned fra 91 til 85 kg i løpet av mars og april også.
Så vær snille og kom med noen tanker om splitt.![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat