+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: 2 splitt, 4 treninger i uka

Gold Member guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002

2 splitt, 4 treninger i uka

Heisann gutter og jenter!

Tenkte å splitte i 2 og trene 4 dager i uka. man, tirs, tors og fredag. Da trener jeg dag 1 på mandag og torsdag og dag 2 på tirsdag og fredag slik:
    man: dag 1
    tirs: dag 2
    tors: dag 1
    fre: dag2

Jeg lurer på hvordan jeg skal lage splitten. Jeg ser for meg to alternativer:

Det første er å dele opp i overkropp og underkropp. Så trener jeg mage og noe rotasjonsøvelser for skuldrene sammen med underkroppen.

Det andre er å dele opp slik dag1: bryst, skuldre, triceps, mage, dag 2: ben, rygg, biceps

Jeg vil helst ha ca like mange sett per treningsøkt. Synes også at det er veldig tungt å trene beina (som mange andre). Det kan være et argument for å trene dem en dag alene. Så har jeg heller aldri prøvd å trene bryst og rygg i sammen økt. Men på en annen side kunne det vært morsomt å kombinert rygg og bein også.

Ser for meg å gjøre 5-3 sett per muskelgruppe per trening. Slik at det blir totalt 10 og 6 sett per muskelgruppa i uka.
    Øvelsesutvalg får jeg komme tilbake til når jeg bestemmer splitten. Lurer også på å gjøre ulike øvelser for musklene ulike dager. F.eks så kjører jeg benkpress på mandag , så kjører jeg hantelpress på torsdag for bryst.

Det skal legges til at jeg har tenkt å gå ned fra 91 til 85 kg i løpet av mars og april også.

Så vær snille og kom med noen tanker om splitt.

Kliss nytt medlem Russeren is on a distinguished road
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Jeg har kjørt en identisk 2-splitt i litt over ett år og det funka utmerket for meg. Etterhvert som jeg begynnte å prioritere bein mer og legge inn baseøvelsene markløft og knebøy tok treningsøktene for lang tid og jeg har nå gått over på 3-splitt.
    Men dette er en knall løsning å kjøre som er veldig oversiktlig og inndelingen av muskelgrupper på dager slik du foreslo er jeg helt enig i.
    Personlig synes jeg 5 sett på en muskelgruppe kan bli litt i meste laget, ta f.eks skuldre, de får gjennommgå under brysttreningen og trenger ikke nødvendigvis så mye mer juling.
    "Think big, act big, to get big."

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Oppskrifter
    By NK in forum Kosthold
    Svar: 95
    Nyeste innlegg: 07-02-05, 20:23
  2. ødeleggende
    By korny in forum Trening
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 02-04-04, 20:39
  3. Doggcrapp ,,,ikke hørt om han Hmm