+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: 2splitt program.

Bronse Member Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough
    Ble medlem
    12-2005

2splitt program.

Har begynt med 2 splitt program der jeg trener kroppen 2 dager i uka. har alltid pleid å hatt ett 4 splitt program der jeg har trent hele kroppen 1 gang pr uke. Så er spent på hvordan det her kommer til å gå. Må jeg spise mer enn det jeg pleier? har brukt dette ett par uker nå og har vært like støl som vanlig, har bare blitt mer utslitt etter treningene, noe som jeg tar som positivt. Noen som har erfaringer fra 2split programmer som dette?(hentet fra tf.no):

Dag 1:
    Knebøy: 4*8 (tungt)
    Beinpress: 2*8 (tungt)
    Markløft: 2*8 (lett), 1*max rep (ikke failure)
    Chins/nedtrekk: 3*10 (tungt)
    Lattroing: 3*10 (medium)
    Bicepscurl: 2*10 (medium)
    Leggpress stående: 3*12 (medium)

Dag 2:
    Benkpress: 4*8 (tungt)
    Hantelpress: 2*8 (tungt)
    Militærpress: 4*8 (tungt)
    Franskpress: 3*10 (medium)
    Sidehev: 2*10 (tungt)
    Foroverbøyd sidehev: 2*10 (tungt)

Dag 3:
    Markløft: 4*8 (tungt)
    Strake mark: 3*8 (medium)
    Knebøy: 2*8 (lett), 1*max rep (ikke failure)
    Lattroing: 4*10 (tungt)
    Chins/nedtrekk: 2*8(lett), 1* max rep (ikke failure)
    Bicepscurl: 2*10 (tungt)
    Hammer curl: 2*10 (medium)
    Leggpress sittende: 3*12 (tungt)

Dag 4:
    Medium bred benkpress: 2*8 (lett), 1*max rep (ikke failure men tungt)
    Hantelpress skråbenk: 2*8 (medium)
    Fronthev: 2*8 (medium)
    Manualpress, sittende: 2*8 (medium)
    Franskpress: 3*10 (tungt)
    Push downs: 2*10 (medium)
    Foroverbøyd sidehev: 2*10 (medium/lett)
    Crunches: 3*15
    =)

Gold Member Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Har du gode erfaringer med høyt treningsvolum?

Regner med at du bulker, og da må du spise mer enn du forbrenner. Sansynligvis trenger du ikke å endre på noe, bare prøv det i noen uker, og juster etter hvert.

Bronse Member Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough
    Ble medlem
    12-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av HST Vis post
    Har du gode erfaringer med høyt treningsvolum?

Regner med at du bulker, og da må du spise mer enn du forbrenner. Sansynligvis trenger du ikke å endre på noe, bare prøv det i noen uker, og juster etter hvert.
    Når det gjelder erfaringer er det både og. Så lenge jeg klarer å få i meg masse bra mat og ikke drittmat som pizza osv går det bra. er lean bulk ikke noe store saker. har allerede merket at programmet krever med utholdenhet og høyere intesitet på trening om man ikke skl være på gymmet i 2 timer. Artig program, får hvertfall trent noe jeg liker hver gang jeg trener.
    =)

Gold Member Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Ok. Ser vel egentlig greit ut. Har selv kjørt noe liknende program for noen år siden, og da ble det alt for mye volum. Men det er sikkert verdt et forsøk.

- Færre repetisjoner på markløft, for å holde god teknikk gjennom hele settet.

- Du bør heller legge litt vektmotstand i crunches, istedenfor å kjøre mange repetisjoner. Min erfaring er at det er bedre å trene magemusklene som andre muskelgrupper, altså med vektprogresjon og få repetisjoner.

- Skuldrene får veldig mye juling på dag 4. Vet ikke hvor mye du tåler, men om du stagnerer, bør du kanskje justere volumet litt ned.

Ble medlem
    12-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av HST Vis post
    Ok. Ser vel egentlig greit ut. Har selv kjørt noe liknende program for noen år siden, og da ble det alt for mye volum. Men det er sikkert verdt et forsøk.

- Færre repetisjoner på markløft, for å holde god teknikk gjennom hele settet.

- Du bør heller legge litt vektmotstand i crunches, istedenfor å kjøre mange repetisjoner. Min erfaring er at det er bedre å trene magemusklene som andre muskelgrupper, altså med vektprogresjon og få repetisjoner.

- Skuldrene får veldig mye juling på dag 4. Vet ikke hvor mye du tåler, men om du stagnerer, bør du kanskje justere volumet litt ned.
    Ja vurdert det du sa med marken, får se hvordan det går. alltid pleid å tatt maks 5 reps.

Skal prøve det du så om mage, har alltid trent mange reps. Men alltid variert øvelse hver gang.

Skuldrene er det jeg har alltid trent mest og vært glad i å trene så det går fint, bare uvant med alt beintreninga. lett og finne på unnskyldninger for å droppe beindagene enn andre dager
    =)

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Hehe, skjønner det med beindagene... Men det er bare å begynne lett og ha god progresjon, så slipper du å bli sengeliggende de første dagene

Har du trent lenge?

Forresten, ser at enkelte øvelser har 1*max etter hovedsettene. Er det dropsett?

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Puh, jeg ble sliten av å bare lese programmet. Hvor lang tid går det på hver økt?

Ble medlem
    12-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Puh, jeg ble sliten av å bare lese programmet. Hvor lang tid går det på hver økt?
    Bruker nesten en time. aldri mer enn en time. hehe. korte pauser og fokus på god teknik og ikke bare legge på med masse vekter og bli utslitt.

Har trent siden jeg var 13. Men har bare trent bra de siste 2,5 årene.

det med 1*max har jeg brukt å tatt som dropsett, men pleier å ta det som ett sett der jeg stopper ett elr 2 rep før jeg tror jeg når failure.
    =)

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.