+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: 3-1-3

Kliss nytt medlem BigOne is on a distinguished road BigOne sin avatar
    Ble medlem
    02-2004

3-1-3

Heisann

Hva syns dere om en 3-1-3 splitt. Trening 3 dager, fri en dag, nye 3 dager osv.

1 bryst/tri/legger
    2 rygg/bic/underarm
    3 skuldre/ben

Kunne oxo vært en mulighet for 2 dager fri, altså 3-2-3

Bare lurer....

Silver Member wolter er et navn kjent av alle wolter er et navn kjent av alle wolter er et navn kjent av alle wolter er et navn kjent av alle wolter er et navn kjent av alle wolter er et navn kjent av alle wolter sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av BigOne
    Heisann

Hva syns dere om en 3-1-3 splitt. Trening 3 dager, fri en dag, nye 3 dager osv.

1 bryst/tri/legger
    2 rygg/bic/underarm
    3 skuldre/ben

Kunne oxo vært en mulighet for 2 dager fri, altså 3-2-3

Bare lurer....
    Hvilke øvelser og hvor mange sett, reps kjører du disse dagene da? hva er målet med treningen? bli stor eller?
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766

Ble medlem
    02-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av wolter
    Hvilke øvelser og hvor mange sett, reps kjører du disse dagene da? hva er målet med treningen? bli stor eller?
    dag 1
    benkpress 4x10
    flyes 4x10
    fransk press 4x10
    pushdowns 4x10
    stående tåhev 4x10
    sittende tåhev 4x10

De andre dagene 3x10

dag 2

nedtrekk foran
    stang roing
    kabel roing
    korsrygg
    ez curl
    hantel curl
    omvendt ez curl
    hammer curl

dag 3

press bak nakken
    sidehev
    upright rows
    dumb. shrugs
    knebøy
    curl for bakside lår
    leg extension
    benpress
    maskin for indre lår

øktene varer i litt over en time

Silver Member korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Kommer med et lite forslag. Jeg kjører noe lignende men har tilpasset det en del siden jeg har slitt med en skade. Har en 4splitt dog men mye av de samme øvelsene.

Hovedøvelser for de ulike muskelgruppene du etter mitt synspunkt MÅ ha med er alternativ i parantes)

Bein - Knebøy (Beinpress)
    Skuldre - Militærpress (Skulderpress)
    Bryst - Benkpress (Skråbenk hantler/stang)
    Rygg nedre - Markløft (Ingen over, ingen ved siden)
    Rygg øvre - Chins (Nedtrekkforan)
    Legger - Tåhev av en eller annen form
    Baksidelår - Strakemark eller hamstringcurl
    Triceps - Smalbenk (Dips)
    Biceps - EZ-curl (Hantelcurl)

Dag 1:

Bryst : Benkpress 3 sett, Skråbenk med hantler 2 sett, Flyes 2 sett.
    Triceps: Smalbenk 2 sett, dips 2 sett, tricepspushdown 1 sett.
    Legger: Stående tåhev 3 sett, sittende 2 sett.

Dag 2:

Rygg: Markløft 4 sett, chins/nedtrekkforan 3 sett, sittende roing 2 sett, stangroing/enhåndsroing 2 sett.
    Biceps: EZcurl 3 sett, hammercurl 2 sett, isolasjonscurl med kabel 2 sett.

Dag 3:

Skuldre/nakke: Militærpress 3 sett, skulderpress 2 sett, shrugs 2 sett, upright row 2 sett.
    Bein: Knebøy 3-4 sett, hamstringcurl 2 sett, leg extension 2 sett, beinpress 2 sett.

Ble medlem
    02-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av korny
    Kommer med et lite forslag. Jeg kjører noe lignende men har tilpasset det en del siden jeg har slitt med en skade. Har en 4splitt dog men mye av de samme øvelsene.

Hovedøvelser for de ulike muskelgruppene du etter mitt synspunkt MÅ ha med er alternativ i parantes)

Bein - Knebøy (Beinpress)
    Skuldre - Militærpress (Skulderpress)
    Bryst - Benkpress (Skråbenk hantler/stang)
    Rygg nedre - Markløft (Ingen over, ingen ved siden)
    Rygg øvre - Chins (Nedtrekkforan)
    Legger - Tåhev av en eller annen form
    Baksidelår - Strakemark eller hamstringcurl
    Triceps - Smalbenk (Dips)
    Biceps - EZ-curl (Hantelcurl)

Dag 1:

Bryst : Benkpress 3 sett, Skråbenk med hantler 2 sett, Flyes 2 sett.
    Triceps: Smalbenk 2 sett, dips 2 sett, tricepspushdown 1 sett.
    Legger: Stående tåhev 3 sett, sittende 2 sett.

Dag 2:

Rygg: Markløft 4 sett, chins/nedtrekkforan 3 sett, sittende roing 2 sett, stangroing/enhåndsroing 2 sett.
    Biceps: EZcurl 3 sett, hammercurl 2 sett, isolasjonscurl med kabel 2 sett.

Dag 3:

Skuldre/nakke: Militærpress 3 sett, skulderpress 2 sett, shrugs 2 sett, upright row 2 sett.
    Bein: Knebøy 3-4 sett, hamstringcurl 2 sett, leg extension 2 sett, beinpress 2 sett.
    Dette ser jo fint ut. Passer med en dag fri og så begynne på ny. Viss jeg da velger å benytte 3 sett isteden for 2 og 1 så skulle vel ikke det gjøre noe. Kanskje ha 2 dager fri da og så starte på nytt. Burde gå greit med 1 dag fri og.

Silver Member korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Dette er alt etter hvordan du får restituert kroppen og hvor tungt du trener. Trener du til failure og har et lågt proteininntak eller generelt spiser mye dritt så går det ikke. Spiser du godt, trener hardt og får deg nok søvn så går dette bra.

Ble medlem
    02-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av korny
    Dette er alt etter hvordan du får restituert kroppen og hvor tungt du trener. Trener du til failure og har et lågt proteininntak eller generelt spiser mye dritt så går det ikke. Spiser du godt, trener hardt og får deg nok søvn så går dette bra.
    Jo. Har et bra kosthold. Trener ikke til failure. Sover ca 6-7 timer. Skulle funke med 1 dag fri da, eller?

Ble medlem
    03-2004
    Tja. Vanskelig å si. 6-7 timer er jo ikke så veldig mye. 8 er bra Symptomer jeg får når jeg trener for hardt/overtrent er: konstant snufse, ekkel i kroppen/muskulatur, dårlig matlyst og lett syk. Er mange som kjører en 2-split 3 ganger i uken også 1 dag hvile og får dette til å funke. Prøv dette du. Gå inn for programmet ditt, skriv ned løfta dine og sett deg mål i form av maks løft eller en vekt du vil nå.

Silver Member - III Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av
    Ble medlem
    03-2004
    Det er meeegeet vanskelig for oss og si, du må rett og slett prøve det en periodes tid slik du har sett det for deg med tanke på restitusjon intensitet mat etc.

tror ikke jeg kunne hatt mindre fri nå, da hadde jeg tippet relativt raskt over til overtrent igjen tror jeg.
    kjenner at kroppen sliter slik som jeg har det nå.

Prøv det en stund og se progresjon og andre ting som formen matlyst sexlyst etc og så kan du bedømme om programmet er for hardt eller om det virkelig er noe for deg.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Oppskrifter
    By NK in forum Kosthold
    Svar: 95
    Nyeste innlegg: 07-02-05, 20:23
  2. OL Athen 2004
    By wolter in forum Konkurranse
    Svar: 32
    Nyeste innlegg: 21-08-04, 14:45
  3. Hviledager