Heisann
Hva syns dere om en 3-1-3 splitt. Trening 3 dager, fri en dag, nye 3 dager osv.
1 bryst/tri/legger
2 rygg/bic/underarm
3 skuldre/ben
Kunne oxo vært en mulighet for 2 dager fri, altså 3-2-3
Bare lurer....
Heisann
Hva syns dere om en 3-1-3 splitt. Trening 3 dager, fri en dag, nye 3 dager osv.
1 bryst/tri/legger
2 rygg/bic/underarm
3 skuldre/ben
Kunne oxo vært en mulighet for 2 dager fri, altså 3-2-3
Bare lurer....
Hvilke øvelser og hvor mange sett, reps kjører du disse dagene da? hva er målet med treningen? bli stor eller?Opprinnelig skrevet av BigOne
Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umuligeMin Treningslogg
Min Profil
http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766
dag 1Opprinnelig skrevet av wolter
benkpress 4x10
flyes 4x10
fransk press 4x10
pushdowns 4x10
stående tåhev 4x10
sittende tåhev 4x10
De andre dagene 3x10
dag 2
nedtrekk foran
stang roing
kabel roing
korsrygg
ez curl
hantel curl
omvendt ez curl
hammer curl
dag 3
press bak nakken
sidehev
upright rows
dumb. shrugs
knebøy
curl for bakside lår
leg extension
benpress
maskin for indre lår
øktene varer i litt over en time
Kommer med et lite forslag. Jeg kjører noe lignende men har tilpasset det en del siden jeg har slitt med en skade. Har en 4splitt dog men mye av de samme øvelsene.
Hovedøvelser for de ulike muskelgruppene du etter mitt synspunkt MÅ ha med eralternativ i parantes)
Bein - Knebøy (Beinpress)
Skuldre - Militærpress (Skulderpress)
Bryst - Benkpress (Skråbenk hantler/stang)
Rygg nedre - Markløft (Ingen over, ingen ved siden)
Rygg øvre - Chins (Nedtrekkforan)
Legger - Tåhev av en eller annen form
Baksidelår - Strakemark eller hamstringcurl
Triceps - Smalbenk (Dips)
Biceps - EZ-curl (Hantelcurl)
Dag 1:
Bryst : Benkpress 3 sett, Skråbenk med hantler 2 sett, Flyes 2 sett.
Triceps: Smalbenk 2 sett, dips 2 sett, tricepspushdown 1 sett.
Legger: Stående tåhev 3 sett, sittende 2 sett.
Dag 2:
Rygg: Markløft 4 sett, chins/nedtrekkforan 3 sett, sittende roing 2 sett, stangroing/enhåndsroing 2 sett.
Biceps: EZcurl 3 sett, hammercurl 2 sett, isolasjonscurl med kabel 2 sett.
Dag 3:
Skuldre/nakke: Militærpress 3 sett, skulderpress 2 sett, shrugs 2 sett, upright row 2 sett.
Bein: Knebøy 3-4 sett, hamstringcurl 2 sett, leg extension 2 sett, beinpress 2 sett.
Dette ser jo fint ut. Passer med en dag fri og så begynne på ny. Viss jeg da velger å benytte 3 sett isteden for 2 og 1 så skulle vel ikke det gjøre noe. Kanskje ha 2 dager fri da og så starte på nytt. Burde gå greit med 1 dag fri og.Opprinnelig skrevet av korny
Dette er alt etter hvordan du får restituert kroppen og hvor tungt du trener. Trener du til failure og har et lågt proteininntak eller generelt spiser mye dritt så går det ikke. Spiser du godt, trener hardt og får deg nok søvn så går dette bra.
Jo. Har et bra kosthold. Trener ikke til failure. Sover ca 6-7 timer. Skulle funke med 1 dag fri da, eller?Opprinnelig skrevet av korny
Tja. Vanskelig å si. 6-7 timer er jo ikke så veldig mye. 8 er braSymptomer jeg får når jeg trener for hardt/overtrent er: konstant snufse, ekkel i kroppen/muskulatur, dårlig matlyst og lett syk. Er mange som kjører en 2-split 3 ganger i uken også 1 dag hvile og får dette til å funke. Prøv dette du. Gå inn for programmet ditt, skriv ned løfta dine og sett deg mål i form av maks løft eller en vekt du vil nå.

Det er meeegeet vanskelig for oss og si, du må rett og slett prøve det en periodes tid slik du har sett det for deg med tanke på restitusjon intensitet mat etc.
tror ikke jeg kunne hatt mindre fri nå, da hadde jeg tippet relativt raskt over til overtrent igjen tror jeg.
kjenner at kroppen sliter slik som jeg har det nå.
Prøv det en stund og se progresjon og andre ting som formen matlyst sexlyst etc og så kan du bedømme om programmet er for hardt eller om det virkelig er noe for deg.
I`m Fitnessfrosk, get used to it!