Synes strake markløft tar litt mye korsrygg. Mulig jeg gjør det litt feil da, men......
tar fra før liggende leggcurl i maskin og stående 1-fots leggcurl i legg-extension maskin. trenger en tredje.....![]()
Synes strake markløft tar litt mye korsrygg. Mulig jeg gjør det litt feil da, men......
tar fra før liggende leggcurl i maskin og stående 1-fots leggcurl i legg-extension maskin. trenger en tredje.....![]()
Liggende med manual.
Kan du forklare litt mer?
opprinnelig skrevet av Bigboy: Ligger på en benk(på magen), kneerene utenfor benken, hantelen mellom føtene og curler i vei, koz![]()
_Noe_ klønete?Opprinnelig skrevet av Arralou
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Sittende lårcurl.
Strake mark er jo knall da, du kan jo bruke det som en 3.øvelse og heller øve teknikk til den sitter.
Eventuelt drit i en 3.øvelse på alt og bare roter mellom 2 øvelser på hver muskelgruppe
Skjønte den fint jeg. Det er jo vanlig liggende lårcurl, men du bruker en manual i stedet. Legger manual mellom skoene. Hvis ikke du mente at øvelsen er klønete?Opprinnelig skrevet av AxMataz
Henger meg på Stripie her!
Skjønner egentlig ikke hva du skal med tre øvelser. Kan like godt øke volumet på de to du allerede har, eller bare ha et lavere volum.
Sometimes less is more![]()
Funker fint så langt med 3 øvelser per gruppe, så ser ingen grunn til å prøve noe annet akkurat nå ved å skifte til to på alle. Mulighet for å ha to på bare denne gruppen da, eller blir det rart?
Kan aldri tenke meg at det har nevneverdig effekt.Opprinnelig skrevet av birdman
Vet ikke om du har misforstått litt her Sid. Han snakker om et DC program. Der har du en rotasjon på 3 forskjellige øvelser. Han sier ikke at han tar alle 3 øvelsene på samme trening.
Ahh, da er det jo en annen sakVar ikke klar over at det var DC vi snakket om. Har gått meg hus forbi. Takk for at klarte opp i det
Ville tatt meg en titt her jeg i så fall:
http://www.exrx.net/Lists/ExList/Thi...#anchor1942303
Edit: Såg nå at det låg i Dogg`s place. Såg det bare under "nye innlegg", beklager det.
Joda, skjønte den jeg og, det bare virket veldig klønete synes jeg, å drive å holde hantelen mellom anklene, men godt mulig den er fin i praksis.Opprinnelig skrevet av Arralou
Strake mark får jeg ikke til å ta på bakside lår. Mulig jeg gjør det feil, er det en øvelse som må gjøres noen ganger for at man skal få den til ordentlig?
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
grei skuring det ja, no stress. får det til å ta på baksiden av lårene men også mye på korsrygg, men på mitt program tar jeg markløft 2 dager etterpå. er jo ikke værre enn å bytte om litt på øvelsene så jeg får strake markløft 1 uke før markløft. er jo ikke så sykt mye korsryggtrening på de to treningsdagene rundt denne da, så skal ikke være så stress kanskje.
ble du kalt en sel og en strandet hval når du tok den øvelsen i dag?
"Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"
Jeg det? isåfall, har ikke tatt den. prøver meg på strake markløft litt til tror jeg, bare endrer litt rekkefølge på programmene. blir litt likt de to andre jeg kjører, kanskje greit med noe annet. får fokusere litt mer på bakside lår når jeg tar strake markløft.
nei bare lurte, for det var to stk på din alder som tok den øvelsen i dag. det så ut som det vare deres første gang og. Imens han ene holdt på å curle så kommer en ingeniør-type bort og begynner å le for han syntes at det så så morsomt utOpprinnelig skrevet av birdman
![]()
![]()
"Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"
Rygghev med knekk i kne leddet, hold knekken under hele øvelsen.
Om han klarer øke bra i det og har en svak korsrygg er jo ikke det noe hinder siden skadepotensialet er veldig lite![]()
kan kjøre good morning da..
Begynte med utfall i dag. Er dette en øvelse jeg skal ha for forside eller bakside, bigboy? Er usikker her.. Den er jo en rimelig tung øvelse også, så lurer på hvordan det blir å kjøre den før bøy og lignende.
trodde da først og fremst gm var for bakside lår..Opprinnelig skrevet av Big Boy
står en tråd om gm i dc på intense muscle da..
du har så rett.. kanskje best å bruke en spotter når det begynner tungt eller bare drite i hele øvelsen. prøvd den litt på cruise nå og synes den tar så jævli bra, men da trener jeg jo ikke så tungt..
This one? http://www.intensemuscle.com/showthr...=good+mornings den er da egentlig litt negativ mot GM
forsåvidt, men egill utelukker det jo ikke, selvom han heller ville hatt starke markløft..
derfor jeg skrev "kan ha gm"..![]()
Jeg for min del synes du bør fokusere enda litt mer på strake markløft før du forkaster den. Selv kjente jeg den ikke skikkelig på bakside lår før jeg fikk litt skikkelig vekt på den. Sjelden jeg har vært stivere i bakside lår og rompe dagen etter.![]()
Variasjon i treningen din er det beste..................
Big Boy, kan ikke vi heller ta å kjøre en forskjellig øvelse for bakside lår hver uke i ett helt år da?! Tenk hvor store muskler vi hadde fått på bakside lår da!!!!
![]()
184 cm
91 kg
20 år