+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 27 av 27

Tråd: 3-splitt, beste combi?

Medlem Kloster har slått av rykte Kloster sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25

3-splitt, beste combi?

Har trent dc over det siste året. Men det er vanskelig å kjøre 100% pga av mye reising og jobbing.
    Føler ikke jeg klarer spise/trene godt nokk til Dc sånn som ting er nå.

Tenkte meg over på en 3 splitt.
    Hvordan vil du anbefale denne splitten?

Bein
    Skuldre, Armer
    Rygg, Bryst

?
    Koster å vere på topp

Udefinert Goliat is a jewel in the rough Goliat is a jewel in the rough Goliat is a jewel in the rough Goliat is a jewel in the rough Goliat is a jewel in the rough Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kloster Vis post
    Tenkte meg over på en 3 splitt.
    Hvordan vil du anbefale denne splitten?
    Biceps, underarmer, rygg
    Bryst, triceps, skuldre
    Bein
    ?
    184 cm
    91 kg
    20 år

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Bryst, skuldre, triceps
    Bein
    Rygg, biceps

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Bryst, skuldre, triceps
    Bein
    Rygg, biceps
    Ser dere vil ha rygg og Biceps på samme dag. Er dette fordi biceps får kjørt seg en del i nedtrekk,mark. Generelt på rygg øvelser?
    Koster å vere på topp

Superior newbie -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    D1: Bryst/Skuldre/Biceps
    D2: Bein/Mage
    D3:Rygg/Triceps

Her får du kjørt armene litt oftere og hardere. Kjører man tri etter bryst eller biceps etter rygg, så kan armene gjerne fort bli oversett siden de blir kjørt ganske bra før du faktisk kommer til de og du får da kanskje ikke løftet så tungt.
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

Tre-stjerners bruker Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    D1 : horisontal push pull - Benkpress, roing..
    D2: Vertikalt push pull - Markløft, skulderpress,nedtrekk...
    D3: Bein + armer

Den liker jeg veldig godt selv

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av -Makaveli- Vis post

Her får du kjørt armene litt oftere og hardere. Kjører man tri etter bryst eller biceps etter rygg, så kan armene gjerne fort bli oversett siden de blir kjørt ganske bra før du faktisk kommer til de og du får da kanskje ikke løftet så tungt.
    Ja er med på den! Vis en da trener 3 dager i uka. Så får Armene i grunn kjørt seg en del på Bryst og rygg dagen.

Tror ikke selv dette skal bli noe problem. Tenker på om dette kan bli litt mye for armene?

F.eks Mandag,D3:Rygg/Triceps. Så Onsdag D1: Bryst/Skuldre/Biceps
    Da får tricepsen kjørt seg 2 ganger på 48 timer, me tanke på brystet på D1.

Det må en selfølgelig føle på kroppen men har dere noe erfaring med det?
    Koster å vere på topp

Superior newbie -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Ja er med på den! Vis en da trener 3 dager i uka. Så får Armene i grunn kjørt seg en del på Bryst og rygg dagen.

Tror ikke selv dette skal bli noe problem. Tenker på om dette kan bli litt mye for armene?

Tror nok du får tilstrekkelig med hvile når du kjører med bare 3 økter i uka, bare prøv å la de sekundære muskelgruppene iallfall få 48t med hvile mellom hver økt.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    jess, det tror eg og bør gå

Ser du satt treceps etter Rygg. Jeg liker å ha rygg til slutt , føler ikke for å trene mer etter markløft ect. Syns det er deilig og avslutte med det.

Er det noe spess grunn til at du vil ha rygg først?
    Koster å vere på topp

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Fordi de store øvelsene krever mest energi og derfor er det lurt å ta de først.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    godt poeng!
    Koster å vere på topp

Bronse Member mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Dag1: Bryst, Biceps
    Dag2: Rygg, Triceps
    Dag3: Bein

dette er en kombo som jeg liker veldig godt. slik kan jeg kjøre tunge vekter og føler jeg får mer ut av basisøvelsene.

jeg ser flere av dere har typ: bryst, triceps og skuldre på en dag. selv klarer jeg ikke å få trent skuldre noe særs siden triceps er blitt ihjelkjørt av tunge pressøvelser i bryst. for meg fungerer ikke dette, men for noen fungerer dette kanskje. jeg velger å droppe hele skuldera i 3 splitten.
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Bronse Member SkRomt har en flott utstråling
    Ble medlem
    10-2002
    Likte veldig godt:

mandag: rygg,
    tirsdag: bryst, evt bytte
    fredag: ben/armer

men spørs vel hvor ofte du skal gå igjennom 3splitten. om du da har 4 hvile dager.

Medlem veggiz87 is on a distinguished road
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    25

Kjører du også smalbenk (merket også litt i brystet, da jeg tok pushdown med tau, litt foroverlent..) på tricepsdagen, får brystet litt ekstra trening og! ITS A WIN WIN SITUATION!

Bronse Member Lanoen is a jewel in the rough Lanoen is a jewel in the rough Lanoen is a jewel in the rough Lanoen sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Fordi de store øvelsene krever mest energi og derfor er det lurt å ta de først.
    Så viss man da tapper kroppen for veldig mye energi ved markløft, mener du at du vil få en god trening på de andre øvelsene igjen?

Mark på slutten lyder bedre i mine ører!
    Pissa og legga seg

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lanoen Vis post
    Så viss man da tapper kroppen for veldig mye energi ved markløft, mener du at du vil få en god trening på de andre øvelsene igjen?

Akuratt det der er nokk litt smak og behag. Jeg er vant til å alltid avslutte med mark, bøy. De virkelig tunge øvelsene. Jeg får se va det blir til. Prøve å se va jeg liker best.

Syns det er greit og gjerne begynne med den muskelen/øvelsen du er minst fornøy meg også jeg. Så du får kjørt litt ekstra på den. Maks energi og konsentrasjon.
    Koster å vere på topp

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lanoen Vis post

Kommer vel egentlig litt annpå hva man prioriterer, for min del så kjører jeg alltid base-øvelsene først, da det er de jeg er mest interessert i å øke og bli sterkere i.

Gold Member tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman har et berømt rykte tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44

Den der med skuldrene på D3 ville vært mitt valg. Ville uansett kjørt fire dager i uka dersom jeg hadde splitta i 3 dah - og i allefall om jeg skulle kjøre DC (uten at jeg selv gidder å kjøre DC - lignende over tid da )
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Jeg ville også ha vurdert en 4-splitt, noe mindre enn det vil gjøre at noe blir oversett og ned-prioritert. Man får liksom ikke kjørt skuldrene noe særlig etter ei tung bryst eller rygg økt. Skuldre fortjener så absolutt å få en egen dag.

ørretboms Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Jeg ville også ha vurdert en 4-splitt, noe mindre enn det vil gjøre at noe blir oversett og ned-prioritert. Man får liksom ikke kjørt skuldrene noe særlig etter ei tung bryst eller rygg økt. Skuldre fortjener så absolutt å få en egen dag.
    Et alternativ kan jo være å trene skuldre på samme dagen som du trener bein, hvis mann skal ha en 3 dagers splitt. På den måten vil du jo også kunne fokusere godt på skuldrene.

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Hvorfor splitte så mye? Jeg skjønner at enkelte trenger splittprogram, men for de fleste vil jeg påstå at det kan virke mot sin hensikt.

Svigermor's drøm voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Hvorfor splitte så mye? Jeg skjønner at enkelte trenger splittprogram, men for de fleste vil jeg påstå at det kan virke mot sin hensikt.

enig, mer en 3splitt syntes jeg blir litt for mye
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    Nei jeg vil få hele kroppen inn på 3 dager.

Skuldre på bein dagen er jo ikke så dumt.

D1: Bryst/Biceps
    D2: Skuldre/Bein

Noe slik.
    Koster å vere på topp

Svigermor's drøm voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids har mye å være stolt av voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    tar ikke de fleste brystøvelser delvis på triceps også? f.eks benkpress etc

blir det ikke mongo å ha f.eks
    dag1:bryst/biceps
    dag 2: skuldre/triceps
    dag 3: bein

er ikke dette bedre?:
    Rygg, triceps
    Bein, hofte, skuldre
    Bryst, biceps

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    enig, mer en 3splitt syntes jeg blir litt for mye
    Og hvorfor synes du det? begrunn Hvorfor en 3splitt er bedre enn en 4splitt som ser f.eks slik ut:

Dag 1 : Bryst/triceps
    Dag2 : Rygg/mave
    Dag3:hvile
    Dag4:SKuldre/biceps
    dag5:Bein og legger
    Dag6:hviile
    dag7:hvile
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    Og hvorfor synes du det? begrunn Hvorfor en 3splitt er bedre enn en 4splitt som ser f.eks slik ut:

Dag 1 : Bryst/triceps
    Dag2 : Rygg/mave
    Dag3:hvile
    Dag4:SKuldre/biceps
    dag5:Bein og legger
    Dag6:hviile
    dag7:hvile

fordi det paser meg selv bedre med en 3split.. føler ikke at jeg trenger å splitte opp programmet mer fordi jeg får like mye ut av styrketreningen selv om jeg har en 3split isteden for f.eks 4split

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    fordi det paser meg selv bedre med en 3split.. føler ikke at jeg trenger å splitte opp programmet mer fordi jeg får like mye ut av styrketreningen selv om jeg har en 3split isteden for f.eks 4split
    Vel, da bør du skrive det og ikke si at du trur man får bedre effekt av en 3splitt enn 4 splitt, noe jeg ikke er enig i
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.