+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: 300 Workout Gym Jones

Medlem bukle is a jewel in the rough bukle is a jewel in the rough bukle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28

300 Workout Gym Jones

Vurderer å teste dette programmet.
    Noen her som har erfaringer fra det?
    Jeg føler akkurat som om det er noe som mangler her. (Men jeg er veldig flink til å fortelle meg selv ting..)
    Er det meningen at man skal bruke dette hver dag eller feks annenhver dag?
    Bør man følge det slavisk eller kan man kjøre mage/midje trening utenom?
    Tenker da på ifhorhold til restitusjon om man kjører det hver dag etc.

Det nytter ikke slå en uviten mann i en diskusjon!

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    "300" er ikke et treningsprogram. Det er en test de gjorde i starten og slutten av forberedelsene til 300 filmen.

Medlem bukle is a jewel in the rough bukle is a jewel in the rough bukle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28
    Akkurat, da har jeg misforstått.. Så de hadde et annet treningsprogram..
    Noen som vet hvordan det så ut?

Stengt konto Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet har et berømt rykte Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av bukle Vis post
    Akkurat, da har jeg misforstått.. Så de hadde et annet treningsprogram..
    Noen som vet hvordan det så ut?
    Hvis det jeg har lest er riktig, så skiftet de rutine nesten hver dag i de månedene de forberedte seg.
    Gym Jones - Knowledge - "300"

Quote:
    "The diet was adequate to fuel effort and recovery, barely. And we prescribed random physical challenges to keep them off balance, to ensure they never knew what was coming, to cause a stress-reaction, to break them, to make them look bad in front of each other, which eventually led them to trust one another."

Quote:
    "The second misconception surrounds the idea of the Spartan workout, aka "300", how frequently it was done or who actually finished it. "300" is a one-time test, an invitation-only challenge undertaken by those deemed ready for it. By the end of our four-month project 17 people had done the workout (Logan and I were two of them). This constitutes about 50% of the cast and stunt crew. We supervised every test, evaluated each rep for quality and only counted those that achieved our standards for form and range of motion. Like many workouts "300" is not hard once you've done it but the apprehension built up ahead of it - something we encouraged - was enough to make some guys fear it to the degree that performance was compromised. This workout was a crucible that some passed through and others still have hanging over them.

"300"
    25x Pull-up +
    50x Deadlift @ 135# +
    50x Push-up +
    50x Box Jump @ 24" box +
    50x Floor Wiper @ 135# (one-count) +
    50x KB Clean and Press @ 36# (KB must touch floor between reps) +
    25x Pull-up
    300 reps total "

Quote:
    "As for the training done on a regular basis there were no consistent, structured workouts. In fact, very few ever repeated a workout during the four-month voyage. The point was to improve fitness and facility across a variety of movements and through the three-dimensional range-of-motion required by the fighting. We did this by constantly changing the challenges, and focusing on athleticism to build a balanced foundation of general physical capacity."

Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28
    Genialt det der.. Tidkrevende å sette opp noe så komplisert treningsopplegg da.
    Da får jeg lete videre etter et bra fullkropps program.
    Takker så mye for informativt svar.

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Kanskje crossfit er noe for deg?

Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28
    Det hørtes kjent ut, er det det militær/police treningsopplegget? Tror jeg leste om det for noen år siden. Skal søke litt..

Edit:fant crossfit.com, der var det en del info. Da har jeg litt å lese på ikveld. Men kan se ut som det kan være noe sånt jeg leter etter. Kombinasjon av kondis, styrke og sirkeltrening. Litt sånn bootcamp/amerikansk fotball trening.

Dr Low kick Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Fra en som drev med Crossfit i 2 år (og som loggførte hver økt her på forumet): Gjør noe annet.

Evt så kan du gå inn på Gym Jones å se på øktene deres, og se om du finner "mønsteret" for de forskjellige utøverne de trener. Jeg husker jeg brukte mye tid på å studere øktplanene til Gym Jones når jeg begynte å tenke over om Crossfit egentlig var så smart, og var senere medlem der et år. Send en PM hvis du er interessert så skal jeg se om jeg kan forklare noe av det.

I motsetning til Crossfit så har Gym Jones en tanke bak øktene sine, det er ikke bare tilfeldige øvelser satt sammen. De støtter seg på forskning og et tonn av erfaring, og de har utøvere som faktisk har suksess innen sin sport. Crossfit derimot, har ingen utøvere. De har, derimot, sin egen konkurranse, hvor målet er å finne "the fittest person on earth". Problemet med det er at 1: det kun er medlemmer av et Crossfit-senter som får delta, altså beviser det ingenting og 2: de som vinner trener ikke Crossfit, de trener periodisert styrketrening med en evt finisher og intervaller eller sirkeltreninger på off-days.

Det kanadiske forsvaret testet også Crossfit mot sin "vanlige" militærtrening (pushups, sekkmarsjer osv), noe Crossfit skrev mye om på sitt eget forum. Når Crossfit viste seg å gi dårligere resultat enn den treningen de selv rakket ned på, ble tråden fjernet, og alle som spurte om hva som skjedde ble utestengt fra forumet.

Så for å oppsummere hvorfør du bør gjøre noe annet:
    1: Crossfit har kommet med mange påstander, og ingen av dem har blitt oppfylt. Eksempler er at du med Crossfit skal kunne gå fra 300 pound i markløft til 700 pound på 2 år, med kun Crossfit-trening. Never happened, never will..
    2: Hvis de som vinner Crossfits egne konkurranser ikke trener Crossfit, hva sier det da om "programmet" deres?
    3: Skadefremmende. Av så utrolig mange grunner: Høyrep på olympiske løft på tid, idiotisk "periodeplan", med f.eks 1, 3 eller 5 rm i markløft på dag 1, etterfult av tidligere nevnte høyrep oly.løft kombinert med andre øvelser i en sirkel på tid på dag 2. Det blir ryggen glad for.. Eller det som gjorde at jeg kuttet det ut: "Cindy" på dag 1, "Barbara" på dag 2 og "Angie" på dag 3. I tilfelle du ikke kjenner disse øktene, så tilsvarer det 300 pullups, 500 pushups, 250 situps og 650 knebøy på tre dager. Skadeforumet på crossfit-siden hadde mange nye tråder på dag 4...
    4: Du blir ikke sterkere, utover n00b-gains.
    5: Har sikkert mer, men kommer ikke på i farta. Men uansett, trenger man egentlig mer?
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Kan for ordens skyld legge til at dette ikke gjelder alle Crossfit-senter. De som f.eks trener vinnerne av Crossfit Games kjører et fornuftig oppleg som får medlemmene på senteret sitt i form. Crossfit-navnet på gymmet deres funker vel kanskje som PR.. Så unntakene finnes på enkelte senter, min forrige post gjelder øktene som ligger på forsiden av crossfit.com (WOD)
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28
    Jeg er ihvertfall ikke interesseet i å legge masse tid ned i noe som ikke virker og som kan være skadefremmende..
    Jeg ser også at det kan bli litt vanskelig å drive med crossfit der jeg trener idag..
    Ser forsåvidt at de har et eget crossfit senter i Sandnes, men jeg har aldri hørt om det før igår. Merkelig igrunn..
    Fikk også lest litt i tråden din igår, og kjempe bra innlegg du kom med her. Mange takk..
    Jeg skal ta en titt på gym jones sine sider. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil, men hadde hørt en del snakk om 300 workout, synes det virket noe "enkelt" så derfor litt skeptisk, glad for at jeg postet denne tråden og ikke bare kjørte igang..
    Har lurt litt på fullkropps altså 1 split program den siste tiden, men mulig jeg tar helomvending og kjører igang med noe ala PHAT, som jeg har hatt gode reultater med tidligere.. Men så var det den tida og dedikasjonen..

Medlem Bajazz is a jewel in the rough Bajazz is a jewel in the rough Bajazz is a jewel in the rough Bajazz sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    42
    Har kjørt 300-programet noen ganger og synes det er en herlig variasjon. Må nevne at dette er et hate & pain opplegg som jeg har prøvd en del av, og krever mye psyke for å gjennomføre hvis du kjører på tid. Generelt så har jeg redusert tidene fra 35:15 ned til 24:32. Og jeg regner med at jeg skal klare å gå ned en god del til. Målet er å kunne kjøre alle 50 (25 på chins) repetisjoner uten pause mellom. Når man klarer det så er man i bra form vil jeg påstå.

Ellers blir jeg mer og mer imponert over hvor mange store sterke og muskulløse menn og gutter som skal bli menn som er allergisk mot å bli andpustne og slite, svette og svi litt. Tror mange bestefedre ville ha skammet seg skikkelig over mange tusseladder rundt omkring hvis de hadde visst...
    -----------------
    Kassegitarhelt
    ------------------
    www.Bajazz.com
    -----------------------

Ble medlem
    04-2004
    Alder
    28
    Jeg har testet dette nå, og det er Tungt! Man får høy puls ja.. Hehe..
    Men som du sier så tror jeg mye er gjort når man blir bra god i Chins.. Der reduseres nok tiden mye for min del etterhvert
    Kommer til å kjøre dette innimellom, for å måle fremgang

Medlem Bajazz is a jewel in the rough Bajazz is a jewel in the rough Bajazz is a jewel in the rough Bajazz sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    42
    btw, så vil du måtte kjøre tilsvarende program jevnt for å ha fremgang i utholdende styrke. Etter min erfaring så hjelper det ikke automatisk å kjøre få reps med lange pauser mellom som trening for utholdenhet. Det blir som å gå på spinning for å bli raskere til å løpe. Det hjelper litt i starten, men du kommer fort til et nivå der du må trene spesifikt for å komme videre.

Etter lang tid på tung styrke merker jeg at musklene gir opp etter 10-12 reps, nesten uansett hvor lett du kjører. F.eks så kjørte jeg en stund med 50 reps annenhver trening og tok da lett 70kg på mark. Så kom en periode da jeg kjørte tungt 4x10 med lange pauser mellom. Da jeg så skulle prøve 300-programmet var jeg overbevist over at jeg ikke skulle slite særlig med 60kg mark, men der tok jeg feil. Jeg måtte faktisk dele dem på 3 serier. Nå var nok pulsen litt høyere enn normalt da jeg startet å løfte, men jeg surnet også veldig fort i musklene.

Uansett, styrke taper seg mye senere enn utholdenhet. Cardio er ferskvare og jeg merker det etter en uke pause.
    -----------------
    Kassegitarhelt
    ------------------
    www.Bajazz.com
    -----------------------

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Jack and Jones jakke
    By Omen in forum Kjøp og salg
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: 28-11-08, 09:03
  2. Indiana Jones Trailer!