+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 43 av 43

Tråd: 3000meter test

Bronse Member Figuz is a jewel in the rough Figuz is a jewel in the rough Figuz is a jewel in the rough Figuz is a jewel in the rough
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23

Thumbs up 3000meter test

Vi skal ha 3000meter test, så har jeg kjøpt pulsklokke, og testet maxpulsen min, den lå på 210 slag i minuttet. Hvor mye bør pulsen ligge på jevnlig for å kunne holde ut i ca 14 minutter uten stans og for å klare best tid? Mange takk for tips!

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    På 3000 så er det bare å gi jernet og ligge så mye du klarer i sone 5 som er 93-100% av makspulsen din. ( dvs over 195-210 for deg)
    Jeg løp 3000 på tirsdag og da hadde jeg sone 5 i de siste 9 minuttene. og høyt i sone 4 de 3 minutene før det..
    Ja det er pain, men 3000 er MYE vilje

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    damn 12minutter er ikke værst for en kar på din størrelse
    RockyRock

Bronse Member Figuz is a jewel in the rough Figuz is a jewel in the rough Figuz is a jewel in the rough Figuz is a jewel in the rough
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Skal prøve på det, sikter meg nok inn på 13 minutter ca.
    Tungt å jogge når man bulker.. hehe.
    Ain't nothing to it, but to do it!

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Hmm, du burde i hvert fall ha en puls på 85% +++ hele veien hvis du skal løpe 3000 m. Løp den distansen på under 09.46, tror jeg det var for 5 mnd siden. *skryte skryte* Jeg skal btw også lade opp til en coopertest de neste 5 ukene. Så vi får støtte hverandre oppover da Det er et helvete i starten når en skal komme i form kondisjonsmessig. Ønsker deg lykke til!!!! Dette er pain ass

Bronse Member mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:d

Har 11:04 fra min tid i millitære på 3000tusingen.. Det er blodslit!
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    Har 11:04 fra min tid i millitære på 3000tusingen.. Det er blodslit!
    Hehe Handler for så vidt bare om å ha den rette oppladningen til selve testen skal gjøres. Hvis man er i god form da, og har god motivasjon, kan man gjøre det jævelig bra! Spør du meg i hvert fall

Medlem arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Her hadde det være kjekt med noen oppkjøringstips!

Jeg har en "litt viktig" test i desember,
    samt en veldig viktig test på slutten av feb.

Har drevet med "langkjøring" for det meste fra før av. Hørt at det er lurt å bygge opp musklene på den måten.
    Drevet å løpt 5km... klarer fks å springe 5km på 25min.. når jeg piner meg til det.

Sliter litt med betennelse i skinnleggen, som blusser opp med en gang jeg springer "litt fort" eller driver med intervall trening...
    Kan godt ligge i 13,5km/t uten at betennelsen blusser opp igjen... men fks intervall trening opp til 16km/t 17km/t er døden for skinnleggene mine :-/

Noen tips?!?!
    "Arroganse og selvinnsikt er sjeldent å finne i en og samme person"

Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av arctic_celi Vis post
    Her hadde det være kjekt med noen oppkjøringstips!

Jeg har en "litt viktig" test i desember,
    samt en veldig viktig test på slutten av feb.

Har drevet med "langkjøring" for det meste fra før av. Hørt at det er lurt å bygge opp musklene på den måten.
    Drevet å løpt 5km... klarer fks å springe 5km på 25min.. når jeg piner meg til det.

Sliter litt med betennelse i skinnleggen, som blusser opp med en gang jeg springer "litt fort" eller driver med intervall trening...
    Kan godt ligge i 13,5km/t uten at betennelsen blusser opp igjen... men fks intervall trening opp til 16km/t 17km/t er døden for skinnleggene mine :-/

Noen tips?!?!
    Vært på sykehuset og tatt bilde? Har du bra løpesko? Hmm, vet ikke hva det kan skyldes.

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Drit i å jogge og svøm for å opprettholde kondisjon istedet og få skikkelig behandling for det som mest sannsynlig er benhinnebetennelsen din.

Mine 2 bananer
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Medlem arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi er et navn kjent av alle arctic_celi sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92 Vis post
    Vært på sykehuset og tatt bilde? Har du bra løpesko? Hmm, vet ikke hva det kan skyldes.
    Grunnen til at jeg fikk det var nok dårlige løpesko, dårlig trente bein, samt høy belastning på kort tid.

Men var innom løplabbet i trondheim for ca et år siden og testet springe måten min... samt kjøpte meg et godt par som jeg har brukt siden. Men jeg må vel innom legen ja.... du har rett i det... så nei... ikke vært på sykehuset.

Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Drit i å jogge og svøm for å opprettholde kondisjon istedet og få skikkelig behandling for det som mest sannsynlig er benhinnebetennelsen din.

Mine 2 bananer
    Ok, hvordan trener du da?
    Hvilken svømmeteknikk, mange lengder... tid... intervaller... osv osv.

Må bare pressisere at jeg ikke er plaget med betennelsen nå...
    når jeg springer på 14.30min til 15min.
    Men for å komme enda lengre ned så trenger en en treningsaktivitet som presser kroppen så mye at kondisjonen blir vesentlig bedre.
    Spinning har jeg aldri vært så glad i... dessuten så føler jeg at jeg bruker noen helt andre muskler...
    så vet ikke hvor stor nytte det fører med seg.

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Ok, hvordan trener du da?
    Hvilken svømmeteknikk, mange lengder... tid... intervaller... osv osv.

Må bare pressisere at jeg ikke er plaget med betennelsen nå...
    når jeg springer på 14.30min til 15min.
    Men får å komme enda lengre ned så trenger en en treningsaktivitet som presser kroppen så mye at kondisjonen blir vesentlig bedre.
    Spinning har jeg aldri vært så glad i... dessutens å føler jeg at jeg bruker noen helt andre muskler... så vet ikke hvor stor nytte det fører med seg.
    Jeg trener ikke aerob kondisjon lenger Det er en stund siden, så der må du spørre om noen andre vet noe. Men hvis du ikke plages av betennelsen i det siste hvorfor skrive at du plages når du springer da?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    05-2007
    Grunnen til at jeg fikk det var nok dårlige løpesko, dårlig trente bein, samt høy belastning på kort tid.

Men var innom løplabbet i trondheim for ca et år siden og testet springe måten min... samt kjøpte meg et godt par som jeg har brukt siden. Men jeg må vel innom legen ja.... du har rett i det... så nei... ikke vært på sykehuset.
    Hehe, du har vært på løplabbet i tr.heim og kjøpt bra løpesko, men du har IKKE tatt bilde av beinet ditt engang? Bestill runtgen hos fastlegen din med det samme! hehe

Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Jeg trener ikke aerob kondisjon lenger Det er en stund siden, så der må du spørre om noen andre vet noe. Men hvis du ikke plages av betennelsen i det siste hvorfor skrive at du plages når du springer da?
    Fordi at med en eneste gang jeg springer hurtig/intervall så får jeg djevelskapet igjen.... og intervall må til for å komme ned i tid... så er "stuck" på 14.30min til 15min.

Har vært på 13tallet for et år siden... det var da jeg fikk betennelsen.
    Forbedret jo meg fra 21min på 3000 meter til 13:20min på to måneder.
    Sier seg selv at den dårlige kroppen min ikke tålte det.

Nå har jeg jo trent jevnt over et år... så burde komme en del under 13:20 hvis oppkjøringen er rett.

Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Hehe, du har vært på løplabbet i tr.heim og kjøpt bra løpesko, men du har IKKE tatt bilde av beinet ditt engang? Bestill runtgen hos fastlegen din med det samme! hehe

Sir yes sir! Du har så rett..
    men jeg har vært flink å tøye.. for å holde greiene i sjakk
    Har jo fungert til en viss grad Så har ikke vært så håpløs

Ble medlem
    05-2007
    Sir yes sir! Du har så rett..
    men jeg har vært flink å tøye.. for å holde greiene i sjakk
    Har jo fungert til en viss grad Så har ikke vært så håpløs
    Mhm. Viktig å tøye godt, ja! Men hvordan vet du at det er en betennelse du har fått deg når du ikke har vært hos lege og tatt bilde engang? Anbefaler deg å gjøre det før nærmeste løpetur !

Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Mhm. Viktig å tøye godt, ja! Men hvordan vet du at det er en betennelse du har fått deg når du ikke har vært hos lege og tatt bilde engang? Anbefaler deg å gjøre det før nærmeste løpetur !
    Fordi jeg ikke får vondt når jeg springer med i etterkant av en intervalltrening. Sånn innunder skinnleggen... så når man trykker litt der så er det litt ømt.
    Så tok det en stund før det ble bedre.

Er jo en av de mest normale springe skadene da... når utrente folk starter plutselig å trene kjempe hardt.

Ble medlem
    05-2007
    Fordi jeg ikke får vondt når jeg springer med i etterkant av en intervalltrening. Sånn innunder skinnleggen... så når man trykker litt der så er det litt ømt.
    Så tok det en stund før det ble bedre.

Er jo en av de mest normale springe skadene da... når utrente folk starter plutselig å trene kjempe hardt.
    Mhm. Må passe meg litt for det selv også. Det er 4 måneder siden jeg har løpt skikkelig nå og jeg har gainet 7-9 kg siden den gang!
    Eneste skaden jeg har hatt er et virus midt på skinnleggen. Da dannet det seg en klump på beinet mitt som bestod av sånn kalsoumgreier og masse komplisert tull!
    Måtte på krykker i 6 måneder.
    Ellers har jeg bare vrikket ankelen et par ganger o.l.

Speedy Gonzalez BruceLee* har en flott utstråling BruceLee* sin avatar
    Ble medlem
    07-2007
    Alder
    22
    Hmm, du burde i hvert fall ha en puls på 85% +++ hele veien hvis du skal løpe 3000 m. Løp den distansen på under 09.46, tror jeg det var for 5 mnd siden. *skryte skryte* Jeg skal btw også lade opp til en coopertest de neste 5 ukene. Så vi får støtte hverandre oppover da Det er et helvete i starten når en skal komme i form kondisjonsmessig. Ønsker deg lykke til!!!! Dette er pain ass
    Såpass Alex..slettes ikke verst, 09:46 er meget imponerende. Har du drevet med noen form for uholdenhets idretter? Vil også nevne at du presser på tida til skiskytter gutta på ntg...Sterkt.
    "With time and patience, the mulbarry leaf becomes silk"

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Han løp den på UNDER 09.46 hevder han
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Han løp den på UNDER 09.46 hevder han
    toppatleter han og anders. de har jo begge tatt langt over 100 i benk før også...

Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruceLee* Vis post
    Såpass Alex..slettes ikke verst, 09:46 er meget imponerende. Har du drevet med noen form for uholdenhets idretter? Vil også nevne at du presser på tida til skiskytter gutta på ntg...Sterkt.
    Takk! Hadde litt problemer psykisk. Mamma, venner, skolen... Alt gikk dårlig!
    Jeg valgte derfor å få det ut ved å løpe. For 5-6 mnd siden kombinerte jeg vektløftingen sterkt med kondisjonsidretter som sykling (spinning), løping og intervalltrening. Veide 66-68 kg på den siden, hadde ikke noe bryst men sinnsyke abs! Benket vel rundt 80-82,5 i maks på den tiden. Da løp jeg 5-6 ganger i uken og kjørte 8 x 600m intervaller tre ganger i uken. Hehe
    Har forandret meg bra siden den gang gitt!

Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    toppatleter han og anders. de har jo begge tatt langt over 100 i benk før også...
    Forstår ikke ironien i det innlegget når jeg har lagt ut filmer på youtube av løftene mine... Har en pers på 102,5 og det klarer jeg ikke idag!

Ble medlem
    07-2007
    Alder
    22
    hva heter filmene på youtube da?

Ble medlem
    05-2007
    Du kan ta en titt i bildeprofilen min. Der ligger det noen freshe filmer av skulderpressen, i hvert fall.

Superior newbie Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    arctic_celi: Har du prøvd å kjøre intervalltreningen i oppoverbakke?

Forresten så ser jeg ikke på Alex' tid som så utrolig usannsynlig. Jeg vet av flere som har hatt en pers under 10 minutter.

PS: Verdensrekorden er 7:20. Det er 58,67 sekunder per 400-meters runde

Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sorin Vis post

Forresten så ser jeg ikke på Alex' tid som så utrolig usannsynlig. Jeg vet av flere som har hatt en pers under 10 minutter.

Hehe, eller verdensrekorden på et Marathon er jo under 2 timer. Det imponerer meg mest av alt innenfor løping!

Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32

Nope, har ikke det... å det høres ikke dumt ut i det heletatt..
    Da får man jo presset pulsen og føttene litt

Ble medlem
    05-2007
    Nope, har ikke det... å det høres ikke dumt ut i det heletatt..
    Da får man jo presset pulsen og føttene litt
    Kommer bare ann på hvor god tid man har Har man dårlig tid, finner man en lang oppoverbakke og kjører intervaller der, i stedet for å dra til skogen og slite seg ut. Hvilken distanse pleier du å ha på intervallene dine, forresten?
    Og hvor mange pr.økt?

Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Kommer bare ann på hvor god tid man har Har man dårlig tid, finner man en lang oppoverbakke og kjører intervaller der, i stedet for å dra til skogen og slite seg ut. Hvilken distanse pleier du å ha på intervallene dine, forresten?
    Og hvor mange pr.økt?
    Nå er jeg naturlig nok ingen intervall mester...
    siden det har resultert i at jeg får vondt i leggen.

Distanse ja... eeee... tror det blir rundt 500meter???

Har egentlig vannvittig lite peiling på intervalltrening så tips er gull værdt

Ble medlem
    07-2007
    Alder
    22
    Det som jeg synes er best er å kjøre 4min*4..altså 4 intervaler i en 90-95% av makspuls med 3.min pause..dette pumper hjertet og en glimrende økt for å øke 02.

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Når jeg drev med langrenn kjørte vi alltid pyramide-intervaller. Feks 2-3-4-5-4-3-2 min med ca 1-2 min hvile mellom vært drag. Fikk ihvertfall stålkondis av dette og det er en grei måte og trene på.

Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Når jeg drev med langrenn kjørte vi alltid pyramide-intervaller. Feks 2-3-4-5-4-3-2 min med ca 1-2 min hvile mellom vært drag. Fikk ihvertfall stålkondis av dette og det er en grei måte og trene på.
    Ikke dumt... tror jeg skal kopiere denne her... men blir nok max 4min på meg

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Ikke dumt... tror jeg skal kopiere denne her... men blir nok max 4min på meg

Ja, du kan begynne på feks 1-2-3-3-2-1 feks og jobbe deg langsiktig oppover mot kanskje 4-6-8-10-8-6-4. Så får du en jevn progresjon også

Superior newbie Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin er et navn kjent av alle Sorin sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av BruceLee* Vis post
    Det som jeg synes er best er å kjøre 4min*4..altså 4 intervaler i en 90-95% av makspuls med 3.min pause..dette pumper hjertet og en glimrende økt for å øke 02.
    Jepp. Dette er vel det som anses som den mest effektive treningsformen for å øke oksygenopptaket.

Anbefaler deg å lese denne artikkelen arctic:

http://www.tn.no/artikler.aspx?id=177

Du bør ha pulsklokke og en TESTET makspuls.

Bronse Member IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Alex; maratonrekorden er nok ikke på under 2 timer. Den er vel på 2:04:55 eller no sånt. Av Paul Tergat fra Kenya tror jeg. Men uansett, det er helt sykt. Dere kan jo prøve selv. Løp 1km(2,5 runde rundt banen) på 3 minutter og tenk at det skal gjøres 42 ganger. Eller sett tredemølla på 20 km i timen og tenk at "den farten skal holdes i over 2 timer". Helt vanvittig.
    Hvordan trente du på ditt beste Alex? De øktene med 8*600 m som du nevnte, og bare fylte på med rolige langturer eller hva? Trenger litt forbedringen på kondisen ettersom jeg kun klarer 3000 på rundt 11:30 for tida...

Ble medlem
    12-2006
    Alder
    32
    Jepp. Dette er vel det som anses som den mest effektive treningsformen for å øke oksygenopptaket.

Anbefaler deg å lese denne artikkelen arctic:

http://www.tn.no/artikler.aspx?id=177

Du bør ha pulsklokke og en TESTET makspuls.
    Den artikkelen var virkelig nyttig lesning ja...!
    Hvordan jeg har gjordt ting går rett under "de vanligste feilene".

edit kl 20:00:
    ja, nå har jeg testet det innholdet i artikkelen i praksis
    Begynte å løpe 4min med 12km/t og 5% stigning. Tok den to ganger og da var det nok for meg...
    så tok heller 2min med 11km/t og 5% stigning.. det gikk mye bedre og den tok jeg fire ganger....
    Sånn rent puls messig så var jeg nede på 165 (i rolig jogging perioden) og oppe i 190 på slutten av noen av intervallene.

Så får jeg kjøre denne annenhver dag fremover en periode... så får vi se hvordan det blir.
    Spent på hvordan leggen reagerer på dette også. Burde ikke være noe problem siden jeg ikke springer så fort.

Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av IcaTunfisk Vis post
    Alex; maratonrekorden er nok ikke på under 2 timer. Den er vel på 2:04:55 eller no sånt. Av Paul Tergat fra Kenya tror jeg. Men uansett, det er helt sykt. Dere kan jo prøve selv. Løp 1km(2,5 runde rundt banen) på 3 minutter og tenk at det skal gjøres 42 ganger. Eller sett tredemølla på 20 km i timen og tenk at "den farten skal holdes i over 2 timer". Helt vanvittig.
    Hvordan trente du på ditt beste Alex? De øktene med 8*600 m som du nevnte, og bare fylte på med rolige langturer eller hva? Trenger litt forbedringen på kondisen ettersom jeg kun klarer 3000 på rundt 11:30 for tida...
    Hehe, det vinnes stadig marathon pr.idag på rundt 2.04, jo! Verdensrekorden er under 2 timer og det er jeg 100% sikker på! Kan prøve å skaffe navnet så jeg kan slenge det inn her
    På mitt beste konsisjonsmessig - altså mitt dårligste byggermessig, trente jeg 6 x 800m intervaller og 8 x 600m intervaller som oftest! Så ble det for det meste langturer på rundt 1 - 1,5 mil hvor jeg økte tempoet stabilt for hver tredje økt! Ble ganske bra tempo etter hvert, ja Da spiste jeg salat, mandler, masse sunne og "ikke-fete" produkter uten å tenke på det. Tenkte bare at det viktigste er å være sunn, hva nå det innebærer. Nå er jeg også sunn, men nå spiser jeg selvsagt tunge og kCaloririke matvarer! Har gått opp 10 kg siden den gang, når jeg veier meg på vekta idag.
    11:30 er helt OK. Ville ikke vært stolt av det akkurat, men nå har du i hvert fall litt å begynne med i forhold til andre folk som nesten ikke kan bevege på kroppen sin. Litt løping i et jevn tempo de første to ukene med 2-4 økter pr.uke, så tenker jeg du begynner å bli bedre. Så begynner du med tunge og sinnsykt slitsomme intervaller den tredje og fjerde uka, så tenker jeg du ligger på rundt 10 - og noe den femte uka. Seriøst! Eller det kommer jo naturligvis ann på hvordan kroppen din takler det og om du bruker lang eller kort tid på å komme i form. Jeg kommer i god form på 4 uker jeg Hehe! Heldig akkurat der gitt.

Bronse Member IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle IcaTunfisk er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    http://en.wikipedia.org/wiki/Maratho...world.27s_best
    Uansett, takk for rådet. Skal prøve de intervallene der. Hadde bedre utholdenhet før, da jeg løp 3000 m i underkant av 11 og 37:30 på 10 km ca. Men har fått samme problem som deg; styrketrening! :P

Ble medlem
    05-2005
    Den artikkelen var virkelig nyttig lesning ja...!
    Hvordan jeg har gjordt ting går rett under "de vanligste feilene".

edit kl 20:00:
    ja, nå har jeg testet det innholdet i artikkelen i praksis
    Begynte å løpe 4min med 12km/t og 5% stigning. Tok den to ganger og da var det nok for meg...
    så tok heller 2min med 11km/t og 5% stigning.. det gikk mye bedre og den tok jeg fire ganger....
    Sånn rent puls messig så var jeg nede på 165 (i rolig jogging perioden) og oppe i 190 på slutten av noen av intervallene.

Så får jeg kjøre denne annenhver dag fremover en periode... så får vi se hvordan det blir.
    Spent på hvordan leggen reagerer på dette også. Burde ikke være noe problem siden jeg ikke springer så fort.
    Du bør ha intervaller på 4 minutter, da det er vanskelig å oppnå fullt slagvolum i hjertet før etter 2 minutters intensiv aktivitet. Det er disse 2 siste minuttene av intervallet som virkelig forbedrer kondisen din. Du bør ha samme intensitet på alle intervallene, altså f.eks. 4 minutter ved 10km/t og 5 graders stigning. Det siste intervallet er naturlig nok det tyngste, og intensiteten skal være slik at du kjenner at du er på melkesyreterskelen, men ikke over (du er ikke på vei til å stivne). Du burde finne ut makspulsen din, men i mellomtiden kan du bruke de tommelfingerreglene som står nevnt i artikkelen.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    om noen skulle være interesserte så sprang jeg på 16.10 , ikke en god tid, men 1minutt og 30 sekunder forbedring siden sist, så var igrunnen ganske fornøyd. Trener omtrent aldri kondis heller, men begynner nå som deffen er rundt hjørnet
    Ain't nothing to it, but to do it!

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hehe, det vinnes stadig marathon pr.idag på rundt 2.04, jo! Verdensrekorden er under 2 timer og det er jeg 100% sikker på! Kan prøve å skaffe navnet så jeg kan slenge det inn her
    Jeg fant, jeg fant! jumping

Ny verdensrekord i maraton ble satt i Berlin marathon i dag! Den nye rekorden er 2:04,26, som tilsvarer 2 minutter og 58 sekunder per kilometer! Mitt 60-metertempo? Vidundermennesket som klarte denne bragden er den ikke helt ukjente Haile Gebrselassie.

Gammel rekord: 2:04,55, og ble satt av Paul Tergat.

Sinnsykt!
    You ran a marathon? That's cute …

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.