+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: 3x5 eller 3xmaks

Kliss nytt medlem pumpelumpe is a jewel in the rough pumpelumpe is a jewel in the rough pumpelumpe is a jewel in the rough pumpelumpe is a jewel in the rough
    Ble medlem
    10-2007
    Alder
    30

3x5 eller 3xmaks

Sett at man trener (du leste riktig).

Vekten ligger der, planen er 3 serier.

Bør man da løfte for eksempel 3x5 reps, eller 7 reps, 5 reps, 3 reps (altså til failure, man blir sliten).

Opplever 3x5 reps som lettere å løfte, men er usikker på langsiktig avkastning.

Hvorfor bør man gjøre det ene eller andre?

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. Hva er formålet, styrke eller vekst? Er det slutten eller starten av en 4/6/8/12-ukers? Skifter du ut øvelsen hyppig? Blabla.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Kliss nytt medlem pumpelumpe is a jewel in the rough pumpelumpe is a jewel in the rough pumpelumpe is a jewel in the rough pumpelumpe is a jewel in the rough
    Ble medlem
    10-2007
    Alder
    30
    Allow me to rephrase:

Hvilke fordeler/ulemper er det med å praktisere de to forskjellige tilnærmingene? Hvordan påvirker det CNS, restitusjon, er den ene tilnærming fordelaktig mtp. styrke eller størrelse etc.

Med 3x5 mener jeg at første serie blir stanset før failure, andre blir tung og tredje serie blir så tung at man såvidt klarer å få fullført.

I kontrast til å ta 3 serier med maks reps med samme vekt.

For eksempel benkpress:

5x180, 5x180, 5x180 eller 7x180, 5x180 og 3x180

pusi she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    30
    Hm. Hvis man kan ta 7 reps med 180kg er ikke 180kg et særlig godt utgangspunkt for å bygge maksimal styrke i lavreprange. Med 7f-5f-3f vil man måtte ta betraktelig lengre hviletid for å innhente CNS, det er sikkert. For maksimal styrke ville det vært mer fordelaktig å holde seg mellom 3x3x185-195 tenker jeg.

Ble medlem
    10-2007
    Alder
    30
    Vio, så fin rumpe du har fått!

Så du mener 5 reps er alt for lett? Jeg føler bare ikke at musklene har fått nok bank av så få reps.

Psychosocial Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba elefantastiskuber Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av pumpelumpe Vis post

Så du mener 5 reps er alt for lett? Jeg føler bare ikke at musklene har fått nok bank av så få reps.
    Jepp. 3x3 kan gi bra med juling det
    Viktig å glemme at CNS har en minst like viktig rolle som musklene, spesielt med tanke på styrke.

Men hva med 5x3? Er det noen grunn til at det må være nøyaktig 3 sett?

Er vel uansett umulig å si på forhånd helt sikkert hva som gir deg optimalt resultat akkurat nå
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

......................... ole_bole is a jewel in the rough ole_bole is a jewel in the rough ole_bole is a jewel in the rough ole_bole is a jewel in the rough ole_bole sin avatar
    Ble medlem
    10-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av pumpelumpe Vis post

Hvis du vil gi musklene litt juling kan du ta en vekt du klarer 10 reps med og kjøre 4 sett av 7 reps med 1 minutt hvile imellom.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.