Ro ned Caps Locken.

Og jeg sier: du påstår det utifra en undersøkelse som du sa du
trodde viste til at 30% av et bestemt antall utøvere innen friidrett ville brukt dop hvis de ble garantert et OL-gull og påfølgende død.
Så sier du dermed at du tror 50% av alle utøvere doper seg (og
etterpå påsto du du mente bruker/har brukt. Du bør få orden på argumentene dine før du skriver de ned.). Jeg sier det avhenger fra idrett til idrett. Idretter med strengere dopingkontroller vil forårsake at mindre personer vil ta den avgjørelsen om de må, selv om de uttalte en ubeskrivelig lyst på OL-gullet på forhånd.
Også sier du nok en gang
ETTERPÅ at dette gjaldt bare eliten i friidrett.
Vil det si at du fant igjen undersøkelsen? Har du greie på prosentandelen nå?
Haha, den var god.
Da er det ikke relevant å si hvor mange personer du kjenner som bruker doping for å argumentere for at du mener 50% av alle toppidrettsutøvere doper seg (jeg sier meg ikke totalt uenig, bare totalt uenig i om hvorvidt ditt grunnlag for å påstå dette holder mål... i det hele tatt)
Som sagt: jeg liker ikke forhåndsdømming av toppidrettsutøvere uten noe konkret grunnlag. Du tar en undersøkelse og bekjente og sier du da skjønner deg på mentaliteten til toppidrettsutøvere (som ikke er noe forskjellig fra en eventuellt blivende toppidrettsutøver).
Jeg presiserte som sagt at det ikke var viktig hvis du ikke trodde på det, det var for å på nok en måte prøve å få deg til å skjønne fremgangen over 15 år ikke nødvendigvis og minst sannsynlig skyldes doping. Det var for å vise et eksempel på en standstill på rekorder, samt at dopingkontrollene har blitt strengere, noe som strider mot din påstand om at doping er skyld i store forandringer i rekorder og din påstand om at trening og ernæring ikke har forandret seg mye. Nok en gang: Hvor i all verden har du det fra? Det er jo et kjent faktum at det har det. Ernæring har et større fokus enn noen gang, og mange utøvere har funnet ut ernæringsmessige metoder som forårsaker enorme prestasjonsforbedringer (fjerning av tungmetall og bruk av Vitamin C bl.a.). Treningen har også blitt forbedret etter mye forskning på det området. Så nok en gang: din påstand:
Hehe, tror du dopingpreparater som ikke er oppdagelige på dopingtester vokser på trær? Så du nedgangen i prestasjoner etter oppdagelsen av THG?
Akkurat, ja. Du sier rekorder har økt drastisk siden 15 år siden.
Vet du forresten om Flo Jo hadde dritbra gener, bra trening eller tok i bruk doping?
Er det ikke fordi dopingkontroller er mer strenge nå, Marion Jones (som sammen med Tim Montgomery var involvert i BALCO-skandalen) var jo ganske nær. Hvorfor løper hun helt forferdelig nå etter THG ble oppdaget og hun ble anklaget for dopingbruk av personer som har sett henne brukt sprøyter fra BALCO (bl.a. av hennes tidligere ektemann).
Vet du forresten hva Flo Jo døde av?
Merk at jeg ikke påsto noen ting nå utifra dette. Jeg bruker dette som eksempel på at du ikke kan si at fremgangen som har skjedd i rekorder over årene hovedsaklig skyldes doping, og ikke forbedret trening og kosthold.
Du sa IKKE at målgruppen var "hele eliten" i friidrett, som sagt: du kommer med slikt etterpå. Vil det si at du fant igjen undersøkelsen?
Hva har det å si om det er "jevla" mange folk, det er fortsatt ikke hele toppidretten. Du kan dermed ikke påstå 50% av alle utøvere doper seg pga det, forskjellige idretter vil involvere forskjellig antall personer som svarer ja på det samme friidrettsutøverene gjorde (som du trodde var 30%).
Derfor sier jeg du da ikke kan basere utsagnet ditt på denne undersøkelsen, tror du hver eneste undersøkelse innenfor hver toppidrett vil resultere i akkurat 30% som svarer ja?
De som svarer ja behøver heller ikke å ville ta i bruk doping, "garantert OL-gull og død etter 2 år" blir et useriøst alternativ i en undersøkelse. Jeg ville svart ja for å bevise for meg selv at jeg er så dedikert som det er mulig å være.
Når sa jeg du sa det?
Og hva har det å si? Jeg kom med meg som eksempel, hva skiller min mentalitet som ambisiøs nybegynner fra en topputøver sin? Mitt ønske er akkurat det samme, å ble den absolutt beste. Du skrev jo dette:
"Pluss når man ser på hvor engasjert og dedikert til idretten og det man driver med så ser jeg på det som svært sannsynelig at veldig mange har prøvd dette en eller annen gang i karriæren, på tidlig eller utviklet nivå." Så hvorfor skulle jeg ikke bruke meg som eksempel? At noen er dedikert betyr ikke at de vil ta i bruk doping. Det er her ære og stolthet ovenfor juksing kommer inn.
Dette (merket med tykk skrift) skrev du
IKKE, så oppståelsen av den innvinklingen har du selv skyld i.
Du kan ikke bare komme med den uttalelsen om at det gjaldt bare eliten
etterpå som om jeg skulle ha sett det.

Og hvem koker over sa du?
Som sagt over: Du kan ikke påstå 50% av alle utøvere doper seg pga det, forskjellige idretter vil involvere forskjellig antall personer som svarer ja på det samme friidrettsutøverene gjorde (som du trodde var 30%).
Derfor sier jeg du da ikke kan basere utsagnet ditt på denne undersøkelsen, tror du hver eneste undersøkelse innenfor hver toppidrett vil resultere i akkurat 30% som svarer ja?
De som svarer ja behøver heller ikke å ville ta i bruk doping, "garantert OL-gull og død etter 2 år" blir et useriøst alternativ i en undersøkelse. Jeg ville svart ja for å bevise for meg selv at jeg er så dedikert som det er mulig å være.
At noen er dedikert betyr ikke at de vil ta i bruk doping. Det er her ære og stolthet kommer inn hvis du skjønner.
Å si ja til noe slikt i en anonym undersøkelse sier ikke alt om mentaliteten hos utøvere, du kan ikke si at 50% bruker basert på en undersøkelse stilt i en fiktiv og urealistisk situasjon. Selv om det til en viss grad viser at en utøver er enormt lystent på et OL-gull.
Det er ubetydelig hva du tok utgangspunkt i.
Det var et sarkastisk utsagn, og skal du sitere tar du med tegnene jeg brukte også. Jeg skrev det i hermetegn, du hadde tatt sarkasmen i det hvis du
hadde lest videre. Slutt å sitere meg slik at alt kommer ut av sammenhengen.
Får du med deg at jeg siterer hele innleggene dine?
Jeg sa at kjenner du ikke til hver enkelt toppidrettsutøver i verden er det ikke det argumentet verdt noenting, og t.o.m da kan alle lyve for deg.
Det var DU som plutselig begynte å røre om dumhet i forbindelse med doping.
så dumme at de stiller på start med dop i kroppen? vil vel si det at å bruke dop i perioder før stevner, si aas eller bloddoping osv osv i 1-3 år før stevne er like mye juks som bruk under stevne!!? ikke enig?
Jeg fant ikke relevansen i utsagnet ditt, men forsøkte likevel å svare etter beste evne. Hva mente du egentlig med det, og hva er relevansen i det i forhold til det jeg skrev forutenom den første setningen du skrev?
Vil det å være "kapabel til å finne på" være det samme som å mest definitivt finne på, samt mer? Du sier det ihvertfall her:
"En annen ting, ved en anonym undersøkelse som ble foretatt av friidrettsutøvere på om hvorvidt de ville dopet seg og garantert vunnet ol gull, men GARANTERT DØDE etter 2 år, så svarte (tror det var) ca30% ja på dette, da antar jeg at det er rimelig mange flere som er villig til dette en eller annen gang i karriærern. Om 30% gjør det ved døden til følge, så tror jeg lett 50% gjør det med kun OL gullet til følge?"