Hva synes dere om denne 4. splitten???
Tenkte på å kjøre:
Dag1, Dag2, Fri, Dag3, Dag4, Fri. eller er: Dag1, Dag2, Fri, Dag3, Dag4, Fri, Fri. bedre?
Hva synes dere om denne 4. splitten???
Tenkte på å kjøre:
Dag1, Dag2, Fri, Dag3, Dag4, Fri. eller er: Dag1, Dag2, Fri, Dag3, Dag4, Fri, Fri. bedre?
Veeel.. hadde aldri klart å kjøre rygg å bein på samme dag jeg iallefall. I mine øyne er programmet temmeligt overkill. Kjører du noenlunde hard intensitet, føler jeg det blir for mye. Bruker selv 6-8 sett på store muskelgrupper og 3-6 på små, men da er jo også intensiteten tilsvarende. Øvelseutvalget ser vel noenlunde greit ut. Men det var vel forresten splitten du spurrte om?
Mage hver dag? Ikke noen vits i det hele tatt spør du meg. Det er ingen forskning som viser at magen responderer annerledes enn andre muskler, ergo kjør den tungt med belastning. Cable crunches og liggende beinhev er geniale øvelser. Kjør mage 1, maks to gangar i uka.
En mye bedre splitt ville vært.
1: kasse & mage
2: bein & legger
3: skuldre & triceps
4: rygg & biceps
Think Big!
Eller:
Mandag: Bryst+skuldre
Tirsdag: Rygg(+mage)
Onsdag: Fri
Torsdag: Bein
Fredag: Armer+mage
Helg: Fri
Har tenkt en del på akkurat de tingene du kommenterte der...Opprinnelig skrevet av Embraced
Kjører rygg å bein på en 3 splitt nå som har funket meget bra for min del, ryggøvelsene sliter jo litt på biceps så derfor ville jeg ikke ha de på samme dag, har kjørt skuldre og triceps på samme dag på sist programm oxo, men skulderøvelsene tar jo litt på triceps så for og få tricepsøvelsene best mulig ville jeg ikke ha skuldre på den dagen. Magen har aldri vært så veltrimma som nå da jeg har kjørt den 4 ganger i uken nå oxo...
Til sammen på dette programmet er det 32 øvelse på 4 splitt, på forige hadde jeg 30¨på 3 splitt da er alle mageøvelsene medregnet da...
Og ikke bare splitten for den del da, men også øvelsene og repsene kan være fint me litt tilbakemelding på...
Slenger med det forigge programmet også slik at variasjonen kan kommenteres også:
+Mage hver dag
Jeg kan anbefale denne:
1:Bryst og Biceps
2:Bein
3:Fri
4:Skuldre og nakke
5:Rygg og Triceps
Mage trener jeg alltid!
Mvh laban :8)
Mvh laban
Fiks splitten hvordan du vil ha den! Men høres vanvittig ut å kjøre de to største muskelgruppene på en og samme dag. Jaja.
Mage hver dag er bullshit lang vei. Magen funker som andre muskler. Men jeg ville gjerne trent den med litt flere repetisjoner enn andre muskler ettersom jeg føler det er vanskelig å ta seg helt ut i 4-6 repetisjonsvidden på denne muskelen. Det at magen din er bra for øyeblikket skyldes nok lite kroppsfett (og konstant pump).
De fleste byggere som har noen års treningsbakgrunn pleier som regel ikke engang trene mage spesifikt. Magen får nok bank ved tunge basisøvelser som bøy og mark. Skal du ha fram rutene får du ned fettprosenten, det er ikke verre enn det.
Think Big!
er så mange bra alternativer for 4-splits ute og går, atte...![]()
push harder - lift more
yes, det kan du si...
-When nothing else works, use RAW Power!-
jeg bruker denne splitten og synes den er bra:
dag 1) bryst, skuldre og mage (6sett, 8sett)
dag 2)bein og mage (13 sett)
dag 3) fri
dag 4) bryst ,triceps og mage (6 sett, 8sett)
dag 5) rygg og biceps (11 sett, 6 sett)
dag 6 og 7) fri
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Kjørte før,
Dag1 Bryst
Dag2 Bein/Biceps
Dag3 Skuldre/Triceps
Dag4 Rygg
La inn de 3 fri dagene hvor enn de måtte passe, av og til skippet jeg en fri dag eller 2 og begynte med en gang på dag 1 igjen. Mage puttet jeg inn når jeg orket, cardio på en av hvile dagene, synes ikke det er nødvendig å trene underarmene for seg selv.

Skal over på 4-dagers splitt idag
Tenker på denne her:
Søndag: Rygg, Biceps
Mandag: Lager
Tirsdag: Skuldre, Triceps
Onsdag: Fri
Torsdag: Bryst, mage
Fredag: Beina / & evn. Lager
Lørdag: Fri & evn. Lager
Lager= jobben min :P
Alt for mange sett meine no eg!
Less is more![]()
"Går det så går det. Går det ikke, så går det over."
Bryst/triceps
lår/legger
fri
skuldre/nakke
Rygg/biceps
Har prøvd alle mulige splitter men syns at denne gir best restitusjon på de forskjellige muskelgruppene.
Noen kaller det mage, jeg foretrekker off-season...
Slik ble resultatet mitt, skal prøve det en periode nå:
![]()