+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: 4 vs 5 splitt !

Medlem Preben har en flott utstråling
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    29

4 vs 5 splitt !

Lurer på hva dere tenker om å trene 5dager istedet for 4. Få noen syns punkt da? Mine tanker er at hver muskel blir trent med høyere intensitet, men bakdelen er at jeg mister en hel dag med restitusjon i uken... !

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ikke mye forskjell i det hele tatt. Spørsmålet blir om det er den mest effektive måten å bygge muskler på. Er vel få som mener at hver musklegruppe trenger 7 dager hvile mellom hver gang du trener de.

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    29
    Hmm. For mindel blir ikke musklene trent oftere ved å trene 4ganger i uken kontra 5. Takk for svar ennyway..

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Nei, det var det jeg sa. Spørsmålet er om man trenger 7 dager mellom hver bryst økt for at brystet skal være uthvilt. Hvis ikke, så vil det vel være mer gunstig å stimulere musklene oftere ved å kjøre en 2-3 splitt med samme antall treningsdager i uken.

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    29
    Hmmm... Det har jeg aldri prøvd før. kanskje jeg skal prøve det. Først skal jeg prøve 5spillt hvor jeg skal trene hver muskelgrippe 1gang i uken. Senere skal jeg prøve det du tar opp! Kan jo bli intressant...

fjeldmann fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Preben Vis post
    Hmmm... Det har jeg aldri prøvd før. kanskje jeg skal prøve det. Først skal jeg prøve 5spillt hvor jeg skal trene hver muskelgrippe 1gang i uken. Senere skal jeg prøve det du tar opp! Kan jo bli intressant...
    Hva er grunnen til at du vil trene muskelen 1 gang per uke?

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    29
    Mest fordi jeg alltid benytter meg av basis øvelser som markløft,benkpress,knebøy,militærpr ess,hantelpress samt. At jeg alltid trener tungt.

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Preben Vis post
    Mest fordi jeg alltid benytter meg av basis øvelser som markløft,benkpress,knebøy,militærpress,hantelpress samt. At jeg alltid trener tungt.

Jeg trener overkropp 2 ganger i uka og underkropp 2 ganger i uka uten problem. jeg trener markøvelser, bøy og benk 2ganger i uka hver. Har ingen problemer med å hente meg inn fordi jeg periodiserer treningen min

Maksimal muskelvekst betyr ikke å gå inn på gymmet å annihilere muskelen, hvile for så å gjøre det igjen.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Jeg trener overkropp 2 ganger i uka og underkropp 2 ganger i uka uten problem. jeg trener markøvelser, bøy og benk 2ganger i uka hver. Har ingen problemer med å hente meg inn fordi jeg periodiserer treningen min

Maksimal muskelvekst betyr ikke å gå inn på gymmet å annihilere muskelen, hvile for så å gjøre det igjen.
    Du har mye rett i det du skriver Animal. Det er også viktig å spise bra, lær av disse jentene:

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Trener en 5-splitt selv, men hver kroppsdel får i snitt 1,5x trening i uken fordi jeg bruker armer når jeg trener rygg og bryst...trener jeg armer en dag så tar jeg kanskje dips, og da stimuleres bryst og lats litt...tar markløft for rygg, bøy en annen dag, begge treffer lårene men mark mye mindre...

Jeg syntes det funker bra.

Rygg
    Bryst
    Bein
    Skuldre
    Armer
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Jeg liker godt å trene 4 splitt eller 5 splitt. Tar som regel og kjører 5 splitt om jeg vil prioritere armene mere og lar dem få en egen dag.

Så spørs det hva målet ditt er styrke, bygging ??

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    29
    Hei. Bygging er vel målet, men det er jo greit med styrke også. Det jeg lurer på er ikke om det er best å trene en muskel 1 eller 2ganger i uken, men konsekvens av å trene på en dag som før var en hvile dag...

Medlem andreas88 is a jewel in the rough andreas88 is a jewel in the rough andreas88 is a jewel in the rough andreas88 is a jewel in the rough
    Ble medlem
    06-2007
    Alder
    23
    hvorfor ikke trene et fullkroppsprogram annenhver dag. da får du trent hele kroppen 4 gang iløpet av 8 dager. istede for en 5 splitt hvor du får trent hele kroppen 1 gang iløpet av 7 dager.

jeg sier ikke at du skal gjøre det hele tiden, men tren slik i 4-5 uker så trener du roli i 2 uker, og så påan igjenn.

fjeldmann fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann er et navn kjent av alle fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Trener en 5-splitt selv, men hver kroppsdel får i snitt 1,5x trening i uken fordi jeg bruker armer når jeg trener rygg og bryst...trener jeg armer en dag så tar jeg kanskje dips, og da stimuleres bryst og lats litt...tar markløft for rygg, bøy en annen dag, begge treffer lårene men mark mye mindre...

Jeg syntes det funker bra.

Rygg
    Bryst
    Bein
    Skuldre
    Armer
    Hadde du tatt litt chins på arm dagen din, så hadde jeg vært enig

Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    Jeg liker godt å trene 4 splitt eller 5 splitt. Tar som regel og kjører 5 splitt om jeg vil prioritere armene mere og lar dem få en egen dag.

Så spørs det hva målet ditt er styrke, bygging ??
    Hva mener du? At du bygger med en 4 splitt hvor du trener hver muskelgruppe 1 gang per uke, og 2 splitt hvor du trener en muskel 2 ganger per uke er for og bli sterk?

Preben: Det kommer ann på. Sentralnervesystemet ditt for en dag mindre hvile. Dette kan være kritisk, og det kan være uten betydning. Prøv, og la fremgangen og overskuddet avgjøre. Men gjør i det minste noe som mcbein da, så får du stimulert hver muskelgruppe nesten 2 ganger per uke

Rygg dag med mark
    Bryst
    Bein
    Skuldre
    Armer med chins (håndflater inn) og dips

Ble medlem
    04-2007
    Alder
    29
    Fjeldman du er inne på noe, men dersom jeg legger til en dag ekstra med trening så vil treningsøktene bli enda kortere, for min del kanskje ned mot 20min. tenker ikke å øke volumet på treningen i første omgang bare legge til en ekstra dag for å kunne øke intensitet på hver muskelgruppe.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post

Hva mener du? At du bygger med en 4 splitt hvor du trener hver muskelgruppe 1 gang per uke, og 2 splitt hvor du trener en muskel 2 ganger per uke er for og bli sterk?
    Nei.. Fælt du skal over tolke innlegget mitt. Jeg spurte på slutten hva målet hans med trneingen var da ingen har gjort det før..

Personlig ville jeg droppet en 4-5 splitt om målet kun var å bli sterk. Selv om det er fine splitter for å bli sterk som går på feks 4 splitt også. SKal selv trne litt 5-3-1 etter sommeren på 4 splitt.

Var målet kun styrke ville jeg heller trent dietmar eller eller et annet styrkløfterprogram.

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    Nei.. Fælt du skal over tolke innlegget mitt. Jeg spurte på slutten hva målet hans med trneingen var da ingen har gjort det før..

Personlig ville jeg droppet en 4-5 splitt om målet kun var å bli sterk. Selv om det er fine splitter for å bli sterk som går på feks 4 splitt også. SKal selv trne litt 5-3-1 etter sommeren på 4 splitt.

Var målet kun styrke ville jeg heller trent dietmar eller eller et annet styrkløfterprogram.
    hehe, neida, men viktig å vite hva man mener vet du

Skal trene litt 5/3/1 selv, kjøpt e-boken, finlest den, spurt wendler om noen spørsmål og gleder meg til å se om det fungerer like godt som det ser ut

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.