+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: 4splitt - tilbakemelding! ;)

Medlem stitch is a jewel in the rough stitch is a jewel in the rough stitch is a jewel in the rough stitch sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27

4splitt - tilbakemelding! ;)

4 SPLITT TRENINGSPROGRAM

DAG 1 – BRYST/RYGG

BRYST

Oppvaming bryst --> Benkpress

Benkpress

Flyes

Skråbenk

RYGG

Oppvarming rygg --> Chins (nesten max)

Nedtrekk bak

Sittende roing/trekk kabel

Nedtrekk ro-grep

Annenver gang --> Korsrygg øvelse

DAG 2 – SKULDRE/TRICEPS

SKULDRE

Oppvarming --> Bakside skuldre

Bakside skuldre

Oppvarming --> Forside skuldre

Forside skuldre

Militærpress

Shrugs

TRICEPS

Oppvarming triceps --> Smaltgrep benk

Smaltgrep benk

Triceps maskin ”sittende nedpush”

TIPS TIL NOE ANNET??

DAG 3 – BICEPS/MAGE

BICEPS

Oppvarming biceps --> Bicepscurl manualer

Curlstang

Hammercurl rett på bicepscurl (manualer)

Chins, håndflatene mot ansikt (omvendt grep av vanlig chins)

MAGE

Mageprog se. http://www.trening.no/mndtips.php?PH...70629d97a917f8

+Situps på skråbenk, låste bein, med vekter på kasse.

DAG 4 – BEIN

Oppvarming legger --> legghev

Sittende legghev

Annen type legghev, sittende den å

Oppvarming --> knebøy

Knebøy

Benspark

Bencurl
    Sist endret av stitch; 25-11-04 kl 19:22

Medlem stitch is a jewel in the rough stitch is a jewel in the rough stitch is a jewel in the rough stitch sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    Hva synes dere? Er dette noe å begynne på?

Administrator Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Mange forskjellige øvelser til triceps...

Smalbenk, pushdown, pulldown (som pushdown, men omvendt grep), franskpress, extension over hodet, pushdown med tau, kick-back, DIPS...

Ser ikke så galt ut det her, Stitch. Ville kanskje lagt til shrugs på skulderdagen, en deilig øvelse det. Hvordan ligger det ann med antall sett/reps ?

Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    tnx for rask tilbakemelding

Ligger på litt forskjellig reps, prøver å ligge på mellom 8-12 reps. Har 3 set på de fleste øvelsene.

Skal prøve å få noen til å vise meg disse triceps øvelsene du snakker om, har ikke peil på fagspråk ;( Driver som skrevet med smalbenk og pushdown, men kan ikke bruke Franskpress pga at jeg får vondt i albuene..

Kan du prøve å forklare hva shrugs er??

Administrator Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Sjekk ut www.exrx.net ... der er de fleste øvelsene, på fagspråket. Hehe.

Shrugs er "rulling" med skuldrene. Hold en hantel i hver hånd, og løft opp KUN ved å bruke skuldrene, ikke ta i med armer. Eller du kan bruke en rett stang.

Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    aha.. sånn ja

Ble medlem
    10-2003
    Tar gjerne i mot karma for de raske svara jeg vet du... Hehehe.

Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    kommer må bare gi rykte til noen andre først.. frivillige? :P

ørretboms Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Hadde det vært opp til meg så hadde jeg ikke kjørt bryst og rygg samme dagen. Da ville jeg vært helt ødelagt i arma midt i øka.. Men prøv deg fra så finner du fort ut om det funker eller ikke Og på rygg dagen, kjør markløft! Den må være med når du trener ryggen..

Syntes egentlig ikke du trenger fler øvelser på på triceps
    Ellers ser det bra ut..

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gulliksen
    Syntes egentlig ikke du trenger fler øvelser på på triceps
    Ellers ser det bra ut..
    Bare to øvelser da? Burde vært en til, syns nå jeg da. :-] Så kan han heller f.eks kjøre to sett på hver øvelse.

Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    Har kjørt bryst og rygg på samme dag tidliger, da jeg kjørte 3splitt.. Ble ikke noen problemer, men kanskje jeg ikke har gitt nok gass på bryst?? :P Skal ta med tipset der vist det ikke funker framover.

Vet ikke om jeg er helt klar for markløft enda, skal tenke på det å

Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    Må nesten si at jeg er enig med fjell der.. Føler at jeg trenger en øvelse til på triceps, for skikkelig å kjenne trøkket

Ble medlem
    10-2003
    Jepp! Sånn gjør jeeeeg det hvertfall! Men nå bør ikke min metode være den beste heller da, hehe! Men er vel stor sjanse for at den er det. *drar hånda gjennom håret* ehhhh. Nei, bare køddær! Men syns 2 øvelser er litt lite. Har tilogmed tre øvelser på biceps jeg.

ørretboms Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Altså det er jo opp til hver enkelt person, men for meg så holder det med 2 øvelser på triceps og 3sett per øvelse. Det ser ut til å funke bra på meg men det er jo ikke sikkert det funker bra hos stitch

Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    Skjønner hva du mener Gulliksen, får bare teste og se hva som skjer

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hmm... Tror jeg ville gjort noen endringer i splitten personlig ihvertfall. Biceps er en veldig liten muskel. Hvorfor bruke en hel dag på å trene denne?

Er ikke veldig lurt å trene skuldre/triceps dagen etter du har trent bryst (med forbehold om at du ikke skal ha pause mellom dag1 og dag2). Skuldre og triceps blir trent ganske hardt under brystøkta. Musklene trenger minimum 48 timer restitusjon før de blir trent på nytt igjen, og når du trener skuldre og triceps dagen etter du har trent bryst, vil du angripe muskelen mens den er i restitusjonsfasen.

Personlig ville jeg kanskje endret splitten til feks:
    Mandag: Bryst/Tric
    Tirsdag: Rygg/bic
    Onsdag: Fri
    Torsdag: Skuldre/Legger/Mage
    Fredag: Lår
    Lørdag og søndag: Fri

Med denne splitten vil alle musklene få nok restitusjon. Finnes mange andre alternativer dåg...

Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    takk for tilbakemelding slogun Har trent i denne rekkefølgen i en måned nå, har funket bra, men da var det 3splitt.. muligens rett i det der med at det ikke blir nok hvile vist jeg kjører den stilen :P

hva med følgende..

mandag: Bryst/rygg
    tirsdag: fri
    onsdag: skuldre/triceps
    torsdag: fri
    fredag: biceps/mage
    lørdag: bein
    søndag: fri

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Joda, så bedre ut det der med tanke på hvile. Har du lyst på en treningsfri dag til, kan du godt kjøre biceps samme dag som bein (litt avhengig av hvor mange sett du tar og hvor lang tid du bruker).

Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    Tror jeg prøver denne rekkefølgen jeg Vil ikke kjøre biceps på samme dag som bein, fordi det blir for lang økt.. Tar jeg heller biceps/mage, slik at jeg får tatt i skikkelig en dag på magen i tillegg til magetrening jeg gjør hjemme :P Takk for all hjelp, alle sammen

Bronse Member BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy is a jewel in the rough BigDaddy sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    29
    Nå vet jeg ikke hvor mange chins du tar, men en grei regel jeg jobber med, er å ta 2-3 serier med 20 reps på musklelguppene jeg skal trene. F.eks når jeg trener rygg. Begynner med 2-3 serier med nedtrekk og 20 reps, før jeg hopper over på chins.

Men det er jo ikke rett og galt.

Ble medlem
    10-2004
    Alder
    27
    hmm.. joa

Var å trente bryst/rygg i dag. Da tok jeg 5 chins og 20 nedtrekkx2 som oppvarming til rygg, det funka bra
    Sist endret av stitch; 29-11-04 kl 14:16

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. R-ala Tilbakemelding
    By CrazyMonkey in forum Kosttilskudd
    Svar: 54
    Nyeste innlegg: 30-10-05, 02:35
  2. R-ala tilbakemelding
    By CrazyMonkey in forum Kosttilskudd
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 14-06-04, 23:36
  3. Blind's Matprogram- gi tilbakemelding.
    By blind in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 16-11-03, 09:54
  4. 4splitt
    By Big Boy in forum Trening
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 30-09-03, 15:20

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine