+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: 5-split?

Superior newbie -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27

5-split?

Trenger litt hjelp med å sette opp en grei 5-split, med dette som ett utgangspunkt.

Hva bør fjernes/legges til?

Dag 1: Rygg:

Chins bredt grep 3x10-12
    Sittende roing i maskin (Compound Rowing) 3x10-12
    Rygghev 3x10-12

Dag 2: Bryst:

Benkpress 4x10-12
    Incline press 3x10-12
    Pec-dec Flyes 3x10-12

Dag 3: Skuldre

Sidehev 3x10-12
    Skulder/Arnold press 3x10-12
    Omvendt peck dec flyes 3x10-12
    Shrugs 3x10-12

Dag 4: Armer

Triceps:

Tricepspress 3x10-12
    Franskpress 3x10-12
    Dips 3x10-12

Biceps:

3x12 Preachercurl
    3x12 Bicepscurl med Z-stang
    3x12 Hammercurl

Underarmer:

3x12 Wristcurls

Dag 5: Bein/Mage

Bein:

Knebøy 3x10-12
    Benpress 3x10-12
    Lårcurl 1x10-12
    Benspark 1x10-12
    Leggpress i benpress maskin 3x10-12

Mage:

2x16 crunches med vekt (Øvre)
    2x16 crunches med vekt (Nedre)
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

Bronse Member Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    korte treningsdager du har..

når du skal trene så ofte og bare en muskelgruppe pr dag så kan du med fordel legge til flere øvelser på de største muskelgruppene... spesielt rygg.

du bør også ha mer enn en øvelse på triceps... samme med brystet, du må huske at de forskjellige øvelsene treffer ulikt og derfor er med på å bygge musklene dine fra forskjellige sider... brystet er delt opp i flere muskler som hver og en trenger å trenes riktig for optimal vekst/styrke (det samme gjelder eller de fleste muskelgrupper...)

den dagen du har skuldre kan du godt legge inn nakken også, anbefaler stående shrugs med stang bak
    Zenox

What doesn't kill you makes you stronger

Superior newbie -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- is a jewel in the rough -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Har forsøkt å legge til noen ekstra øvelser på Triceps og Bryst, men tilgangen til andre øvelser er noe begrenset og Markløft vil jeg ikke risikere å prøve meg på uten ordentlig veiledning.

Noen andre forslag til å sette opp ett bruktbart 5-splitt prog?

Bronse Member Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    hva er det som gjør tilgang til andre øvelser begrenset? mangel på apparat/manualer?
    Zenox

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Yep.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    hva har du tilgang til da? er det ikke et treningsenter du går på?
    Zenox

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Stortsett bare det som er nevnt ovenfor og frivekt (Stang, manualer osv).

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Ingen?

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Dag 1, Ryggdag
    Chins bredt grep
    Nedtrekk, omvendt, smalt grep
    Roing
    Rygghev

Dag 2, Brystdag
    Benkpress Stang
    Incline DB
    Dips
    Pec-Deck/Cabelcross

Dag 3, Bein/Mage
    Knebøy
    Beinpress
    Leg extention/Benspark
    Strak mark DB
    Leg curl

Dag 4, Skuldre
    Skulerpress/Militærpress
    Sidehev
    Pec-Back
    Shrugs

Dag 5, Armer
    Tricepspress bak hodet
    Franskpress
    Pushdown

EZ-Curl
    Scottcurl/Preachercurl DB
    Cons.curl
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Hei og takk for svar, tok meg friheten til å modifisere treningsprogrammet du foreslo.

Tok vekk nedtrekk fra Rygg og erstattet det med Pullover, jeg har ikke tilgang til noe nedtrekk.

Fjernet også Strak mark DB fordi jeg ikke vet hvordan den skal ordentlig utføres.

Er det ellers ett bra program å følge?

Dag 1, Ryggdag
    Chins bredt grep
    Pullover
    Roing
    Rygghev

Dag 2, Brystdag
    Benkpress Stang
    Incline DB
    Dips
    Pec-Deck

Dag 3, Bein/Mage
    Knebøy
    Beinpress
    Leg extention/Benspark
    Leg curl

Dag 4, Skuldre
    Skulderpress/Militærpress
    Sidehev
    Pec-Back
    Shrugs

Dag 5, Armer
    Tricepspress bak hodet
    Franskpress
    Pushdown

EZ-Curl
    Scottcurl/Preachercurl DB
    Cons.curl

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    jeg synes iallfall det=) nå skrev jeg ikke antall sett og reps, men hvis du nevner hva som er målet ditt kan det jo ordnes=)
    menne.. du bor i trondheim, å har ikke tilgang til nedtrekk? skift gym=)
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Hei igjen...

Tja, kjører 3x10-12 til vanlig

Altså når jeg hyver på flere vekter så kjører jeg 10 reps inntil jeg klarer 12 reps, da hyver jeg på mere vekt. Synes det funker ganske greit, men mulig det ikke er det beste for å nå målet mitt?

Målet er forsåvidt å bli så svær som mulig uten å bli feit. Altså jeg er ikke så intressert i å få markerte veldefinerte muskler, vil bare bli svær og bred.

Nja, Nautilus hvor jeg trener er helt ræva, men det er billig, så inntil videre får det duge.

Hva er Cons.curl og hvordan utføres det?

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Dag 1, Ryggdag
    Chins bredt grep: 3 x 6-8
    Chins, omvendt, smalt grep: 2 x 8-10
    Roing: 3 x 8-10
    Rygghev: 3 x 10

Dag 2, Brystdag
    Benkpress Stang: 4 x 6-8
    Incline DB: 3 x 8-10
    Dips: 3 x 6-8 (med ekstra vekt hvis nødvendig)
    Pec-Deck/Cabelcross: 2 x 10

Dag 3, Bein/Mage
    Knebøy: 4 x 10
    Beinpress: 3 x 6-8
    Leg extention/Benspark: 2 x 10
    Strak mark DB: 3 x 5
    Leg curl: 2 x 10

Dag 4, Skuldre
    Skulerpress/Militærpress: 4 x 6-8
    Sidehev: 3 x 10-12
    Pec-Back: 3 x 12-15
    Shrugs: 4 x 6-8

Dag 5, Armer
    Tricepspress bak hodet: 3 x 6-8
    Franskpress: 3 x 8
    Pushdown: 2 x 8-10

EZ-Curl: 3 x 6-8
    Scottcurl/Preachercurl DB: 3 x 8-10
    Konsentrasjonscurl: 3 x 10-12

Strak markløft utføres med (nesten) strake ben, prøv ha en _liten_ "knekk" i knærne, denne skal du holde hele tiden. hold ryggen rett, bruk belte, ta en manual i hvær hand, bøy overkroppen framover, og så opp igjen.

Konsentrasjonscurl: du sitter på kanten av en benk, med bred fotstilling. bøy deg framover, legg albuen mot kneet (du sitter på benken), curl rolig og konsentrert. dette ble dårlig forklart, tror det ligger forklaring på denne på trim.no, på arnold-sidene der

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Takker...

Men, hva er forskjellen med å kjøre færre reps framfor flere reps? hva slags innvirkning har det?

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    kan desverre ikke forklare helt hvordan, men man vokser mest med mellom 6-10/12 repetisjoner. personlig merket jeg mest framgang med 6-8 (mest 6..) på baseøvelsene. isolasjonsøvelsene (f.eks sidehev) økte jeg reppene, gikk litt ned i vekt, og brukte lengre tid på hver rep.

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    ..å noen øvelser, f.eks markløft, burde ikkje kjøres tungt med særlig mye mer enn 5-6 repper pga at det sliter på korsryggen..

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Skjønner...

Takker så mye for all hjelpa, setter stor pris på det.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.