+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: 6 + 2 = 8? 8 + 2 = 10?

Bronse Member Grizzly is a jewel in the rough Grizzly is a jewel in the rough Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24

6 + 2 = 8? 8 + 2 = 10?

Kan jeg sove 6 timer om natten for å så sove 2 timer etter skolen og da kunen si at kroppen min nyter av 8 timer søvn i døgnet? eller blir ikek det det samme? kan jeg si 8 + 2 = 10 timer??
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Medlem Klementin har slått av rykte Klementin sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    8 timer sammenhengende søvn er ikke det samme som 6 timer sammenhengende + 2 til.

anus slikkeren PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    sov ALL søvnen i strekk..

et tips i fra meg som vet alt om søvn av erfaring!

Bronse Member Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Men ein liten siesta på ettermiddagen er gull
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

Kliss nytt medlem a-b-3 is on a distinguished road a-b-3 sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    32
    Lang forskning rapporterer at mennesket egentlig trneger kun 4 timer SAMMENHENGENDE DYP SØVN iløpet av 24 timer for å skulle kunne være tilnærmet 100% uthvilt. Når du har sovet i 4 timer går kroppen(hjernen) over i en slags dvalemodus da den har ladet batteriene sine til max. sammenlikn det med når du lader mobilen din. Den lader seg opp mot fullt batteri, og når den har oppnådd 100% batterikappasitet, så ligger den bare å sørger for at den holder seg der. den slutter å lade(nesten). Det samme skjer i hodet ditt.

Jeg kjenner en psysioterapaut som kun sover 5 timer hver dag. 4 om natten og 1 ettermiddagslur. Det funker fint fordi han har gjort dette nå i årevis, og da er kroppen innkjørt på denne søvnrutinen. Og tro meg, han er en sånn aktiv energitype.

Konklusjon: Skal du dele opp søvnen. Ha minst en del på over 4 timer sammengengende søvn.
    If you wanna grow, you gotta row!

www.trænsåmusklanskrikomåpliiiisfåslæpputavdetaaaa altførtrangeskinneditt.com

:winkwink:

Bronse Member D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Sammenhengende dyp søvn ja. Men jeg mener å ha lest et sted at vi sover 1-2 timer før vi i det hele tatt kommer inn i første søvnfase (og før det skjer det ingenting?)?? Da er vi hvertfall oppe i 5-6 timer søvn.. Vi må kanskje skille søvn fra "timer på øret"?

Søvn er VELDIG individuelt. Kjenner folk som fungerer utmerket på 4-5 timers søvn, mens jeg selv må ha 10 timer for å være noe lunde opplagt. (ikke særlig praktisk nei, og gaba blir for dyrt i lengden..)
    Kanskje hele forskjellen ligger i at noen trenger lengre tid enn andre for å komme inn i første søvnfase?
    Uansett, ettermiddagslur er bare en stygg uvane og kroppen har ingen fysisk fordel av det. Det er rett og slett for kort tid. I tillegg blir mange totalt fucked om de må skippe denne luren!

Konklusjon: Drit i hele sofaluren og legg en ektra time til nattesøvnen!

Gaba og ghb gjør at du raskere kommer inn i første søvnfase, og dermed trenger vesentlig mindre timer på øret. I tillegg bråvåkner du. Noe som kanskje kan tyde på at de siste timene med søvn er "unødvendige"? Men allikevel er jeg fucked uten??

Hvis du drikker alkohol bruker du lengre tid før du kommer inn i første søvnfase.. det er derfor de aller fleste sover mye lengre dagen derpå..

Men nå har jeg vel nesten argumentert mot meg selv, så nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal tro..

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    av 4-5 timer blir jeg SKRÅSIKKERT helt blåst i huet!! da fungerer jeg elendig og sovner på pulten ganske sikkert.. 10timer er for meg optimalt

kan huske rock nevnte noe om et eget prosjekt der han vokste noe innihelvetes mye bedre på 11timers søvn enn 6-7timer

Supermod Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber
    Ble medlem
    07-2002
    Sover selv mellom 4-6 timer pr natt, og er mer opplagt enn hvis jeg sover 8+. Har inntrykk av at jo mer jeg sover, jo sløvere er hverdagen min. Hadde en uformell test forleden, hvor jeg la meg i halv ti tiden på kvelden, og sov til ca 5, som normalt er når jeg står opp. Det var et sant lite <sett inn varmt sted her> å stå opp, og resten av dagen gikk jeg rundt halvsløv. Måtte faktisk ha meg en liten ettermiddagslur ut på kvisten.
    Dette kan faktisk være tilfeldigheter, og litt innbilt placebo greier. Men føler selv jeg har mer produktive dager med mindre enn 6 timer søvn.

Den anale hevneren Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Dette med søvn er jo forskjellig fra person til person. Men det er også viktig å huske på at hvis man har gått veldig lenge med for lite søvn så vil det ta lang tid å vende kroppen til å utnytte de ekstra timene man sover for fullt

ørretboms Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Det med søvn har jeg merka godt etter at ferien er over! La meg ut i de lange natte timer og sov langt ut på formiddagen. Og nå er det et sant helvette å få sove. Legger meg rundt 10 men får ikke sove, ligger flere timer å glaner i taket.. Merker det veldig godt på humøret og "gøtsen"! Sovna faktiskt i samfunnslære timen i dag

Bronse Member D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
    <sett inn varmt sted her>
    Det var en forsiktig måte å si det på..

Sitat Opprinnelig skrevet av stor og sterk
    hvis man har gått veldig lenge med for lite søvn så vil det ta lang tid å vende kroppen til å utnytte de ekstra timene man sover for fullt
    Er det ikke slik at kroppen kan bruke opptil 14 dager på å innhente seg dersom en har fått minimalt med søvn en periode?

Pga innsovningsvansker har jeg ofte måttet gå rundt døgnet, og det som er litt rart er at smellen ikke kommer før 2 dager etterpå.. Noen som kan forklare hvorfor?

Og hvorfor er jeg aldri særlig gangsperr dagen etter en treningøkt, men dagen etter det igjen?

Medlem lars is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2003
    dette med søvn har veldig mye å si hva du er vant til.
    Før trengte jeg 10 timer søvn hver natt for å kunne fungere normalt, og for noen år siden hadde jeg en periode 2 jobber og sluttet fikk da stort sett kun sove maks 5-6 timer om natten.
    Nå sover jeg til vanlig 6 timer hver natt og er fult utvilt om morgenen, vokner som regel 5 min før vekkerklokka.

Hvis du skal ta en time på øyet på ettermiddagen vil jeg ikke anbefalle deg å falle i dyp søvn. Legg deg på sofaen med et nøkkelknippe i hånda eller liknede. Når nøkkeknippet detter i bakken skvetter du til litt og da er det på tide å stå opp. Sover du lenger går kroppen inn i en dyp fase og du blir trøtt og sløv i stedenfor å bare lade batteriene litt.

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Hjernen trenger kanskje bare 4 timer søvn. Men kroppen trenger mer..

Men dersom jeg feks sover 14-16 timer så blir jeg HELT fucket. Men dersom jeg feks sover i 4 timer er jeg mer uthvilt enn 12 timer.
    Det er i motbakke det går oppover.

Fuglebrystet Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian elefantastiskuber Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Jeg sover 6-7 timer hver natt. Trener 1,5 time, kardio en halvtime, kommer hjem, spiser, dusjer, legger meg 1 time, våkner og er fullt uthvilt til å fungere skikkelig resten av dagen. Dette er kroppen min vant med, og jeg synes det er utrolig herlig å få den lille timen. Det som er viktig da er uansett å ha den timen før kl. 16, ellers kan det bli vanskelig å få sove på kvelden igjen.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. ødeleggende
    By korny in forum Trening
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 02-04-04, 20:39
  2. Doggcrapp ,,,ikke hørt om han Hmm
    By NK in forum Trening
    Svar: 23
    Nyeste innlegg: 22-07-03, 16:00
  3. Hviledager
    By eiv in forum Trening