+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: 6, 8 eller 12 reps?

Superior newbie jess mAn is a jewel in the rough jess mAn is a jewel in the rough jess mAn is a jewel in the rough jess mAn is a jewel in the rough jess mAn is a jewel in the rough jess mAn sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22

6, 8 eller 12 reps?

Har trent aktivt i litt over 8 uker.... men har trent styrke i cirka ett år sånn av og på. Og så lurte jeg på om jeg skulle begynne å ta 6, 8 eller 12 reps per sett. har trent 12x3 per øvelse frem til nå...

hva er fordelene med å ta 6 og hva er fordelene med å ta 12?

Administrator Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    En evig diskusjon. Men, det sies at 1-6 rep er for styrke, mens 6-12 er for volum. (størrelse)

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tank_Fjell
    En evig diskusjon. Men, det sies at 1-6 rep er for styrke, mens 6-12 er for volum. (størrelse)
    let litt rundt på forumet så finner du haugen av diskusjoner om dette emnet... er ikke bare på forumet du finner uenigheter om dette..
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Old man Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Og noen sier at styrke=volum.

Jeg ligger på fem reps for tida, og syns det er en trivelig mengde.

Bronse Member Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Etter å har prøvd frem og tilbake, mener jeg at et antall mellom 6-8 reps er ideelt. Kan også variere det fra uke til uke. For min del har jeg tunge uker med lite antall reps, og lettere uker med høyere antall..
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Silver Member SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av jess mAn
    Har trent aktivt i litt over 8 uker.... men har trent styrke i cirka ett år sånn av og på. Og så lurte jeg på om jeg skulle begynne å ta 6, 8 eller 12 reps per sett. har trent 12x3 per øvelse frem til nå...

Ha 8reps som minimum, men gå for 9 eller 10. Lettere å øke belastning og reps fra trening til trening da.

Gold Member Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie er et navn kjent av alle Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Antall reps er avhengig av hvor mange set du kjører.

(reps * set * frekvens = treningsvolum)

Administrator Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Selv trives jeg best når den tiende repen er akkurat deg jeg klarer.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av SparcoT
    Ha 8reps som minimum, men gå for 9 eller 10. Lettere å øke belastning og reps fra trening til trening da.
    word, tror personlig at 8-12reps er det magiske tallet...

Er så harry å se "benkere" som driver å pusher knappe 2-3reps i benken med litt hjelp fra makker, mens ræva er i været og stanga hopper på brystkassa, harry harry folk.
    Å få kontakt med musklene er the key, og det er vanskelig med under 5 reps, synes jeg hvertfall. Man skal kjenne at man faktisk bruker muskelen. Klar minst 8 stricte reps, så kan man eventuelt småjukse/få hjelp på de 1-4 siste repsene til man når 10-12reps.
    Med å kjøre reps antall mellom 8-12 har man¨også mindre risiko for skader .

Eneste øvelser jeg ville tatt høyt reps antall på er Shrugs, tåhev(for legger), underarmer/klypa og mageøvelser&rygghev, der kan man gjerne kjøre 20+ reps
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Patetisk - X Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Det jeg har vokst mest på er å kjøre 6-8 rep, mye failure. Har nok vært oftere 6 enn 8 rep. I dag trives jeg godt med å variere mellom alt fra 6-12 rep. Ikke alltid jeg teller en gang, er opptatt med å få kontakt med muskelen og samtidig finne motivasjon og krefter til å løfte "et par til"... Glemmer å telle

Det jeg har blitt desidert fetest på er å kjøre 0 reps. Anbefales ikke

Medlem steinmm har en flott utstråling steinmm sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    27

Som sagt helt enkelt 6 for styrke, 12 for volum.
    Men jeg tror at variasjon er nøkkelen til suksess. Periodisering med få reps og mange reps om hverandre.. Men det beste er å finne ut hva som funker best for deg, hva du får best fremgang av..
    Bææææ....
    Min profil
    "Don't hate the player, hate the game"

Superior newbie jess mAn is a jewel in the rough jess mAn is a jewel in the rough jess mAn is a jewel in the rough jess mAn is a jewel in the rough jess mAn is a jewel in the rough jess mAn sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    føler at jeg ikke klarer å øke mer nå... litt kjipt.. så jeg tror jeg skal begynne med å ta mellom 8 og 12 og heller ta å kaste litt mer vekter på og ta litt færre reps fra sett til sett

Come back king Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Mange som sier 6 reps for styrke her, men de fleste som trener for ren styrke ligger som oftest lavere enn dette. Bare å se et typisk styrkeløftprogram det.
    Er vel også en del uenighet om hva som bygger mest volum. Men den som har hatt størt økning i styrke har som regel også hatt størst økning i muskelmasse.

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    27
    føler at jeg ikke klarer å øke mer nå... litt kjipt.. så jeg tror jeg skal begynne med å ta mellom 8 og 12 og heller ta å kaste litt mer vekter på og ta litt færre reps fra sett til sett
    Trust me.. Det er ikke normalt å øke hele tiden.. Hvis du bare har trent i 8 uker har du sannsynligvis hatt god fremgang fra du begynte til nå, og at du "stagnerer" nå er helt normalt. Forskjellen fremover blir at du øker mye saktere enn du gjorde da du begynte å trene..
    Bææææ....
    Min profil

Judge, Jury & Executioner darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31

Prøv deg frem å se hva som funker best for deg. Jeg har alltid trent pyramide, dvs jeg begynner på høye reps og går ned i reps samtidig som jeg går opp i vekt. kan se slik ut feks 12x100 10x120 8x140 6x160 10x120 12x100.

Funker greit for meg og jeg får presset meg bra både på høye og lave reps på denne måten. Men som sagt, det som funker bra på andre behøver ikke nødvendigvis være bra for deg. Finn ut hva du liker best og hva musklene dine svarer best på. Men husk progresjon, du må presse deg til litt mer på hver trening for å få de skikkelige gainsa, hvis ikke blir det mer vedlikeholds trening. Trener du med 12reps samme vekta i 3 sett hver trening så vil du sannsynligvis stagnere der veldig raskt.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    27
    hæhæhæhæ Platon..
    Vømmøldalen... BÆÆÆÆÆ!
    Bææææ....
    Min profil

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    takker for hjelpen boys

Come back king Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 uberuberuber Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av steinmm
    hæhæhæhæ Platon..
    Vømmøldalen... BÆÆÆÆÆ!
    Eh? Vet du hvor det er?

Silver Member SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73
    Eh? Vet du hvor det er?

Rett utfor hakkadalen

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av SparcoT
    Rett utfor hakkadalen
    Nope!
    http://www.vommol.org/

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73
    Eh? Vet du hvor det er?
    Seff
    Kjøre mot Verdaln, svinge t høyre, kjøre ei lita stund, så over Vømmølbrua å vess du sjer nå vømmølsaua så e du der haha...
    Bææææ....
    Min profil

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av steinmm
    Seff
    Kjøre mot Verdaln, svinge t høyre, kjøre ei lita stund, så over Vømmølbrua å vess du sjer nå vømmølsaua så e du der haha...
    Haha veldig bra Stein

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Diett og trening
    By zealot in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 155
    Nyeste innlegg: 10-02-08, 19:32
  2. hvorfor skal folk bråke?
    By sjefenklubbfred in forum OT
    Svar: 185
    Nyeste innlegg: 20-10-05, 15:05
  3. Bygge masse!