-
6 ukers program
hei! Da var tiden inne for en haug seminarer for mange av lærerne våre, og det er da bestemt at det vil være en god tid for oss elever å drive egentrening. Vi har lært om treningsplanlegging, og det meste om grunnleggende prinsipper for trening (kosthold, belastning, variasjon, restutisjon, osv) og det viktigste om ulike treningsformer (utholdnehet, bevegelighet, spenst, styrke osv). Dette er del av pensum på idrettslinja, og nå gjelder å ta kunnskapen i bruk og lage eget treningsprogram for seks uker. "regelen" er at dette sakl erstatte 2 av øktene vi vanligvis ville hatt på skolen..
Som syklist er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Det er snart tid for ressurstreningsperioden (vintersesong) som består av grunnleggende og vedlikeholdende trening, i tilleg til en del styrketrening som ikke kan trenes så mye av i sesongen pga konkurranser og utrolig mange syklende timer. Pga dette vurderer jeg enten å ta utgangspunkt i utholdenhet, men det vil være vanskelig pga ustabilt vær, og vindforhold, så da må det nesten trenes på spinningsykkel.. Vurderer også å fokusere på styrke siden jeg allerede sykler så ofte jeg kan. styrke passer vel også egentlig best nå med tanke på at det er vinter snart..
SÅ jeg trenger hjelp, råd, innspill til styrkeøvelser som er bra for framgang med sykling. Har tidligere fulgt et 2spilts program med diverese øvelser. Pga sykdom og mye sykling har jeg ikke trent så mye jeg burde, noe jeg vil gjøre oopp for nå. men tror jeg trenger litt nye øvelser ettersom jeg har brukt programme i lang tid.. har ikke alle de gamle øvelsene i hodet.. men husker noen av dem
benkpress 3 x 12
skråbenk 3x 10
pecdec
skulderpress med hantler
side/fronthev
french press
dips
bicepscurl med hantler
bicepscurl med tau
+ div mageøvelser
knebøy/beinpress (annenhvergang) 25 kg ca, 3 x 12
lårspark
lårcurl
legghev
abduction (?)
stiffleggmarkløft
rygghev
nedtrekk med smalt grep
power row
jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse The blogg =)
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
Forumregler
SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.