+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Absolutt failure program

Medlem |XP| is on a distinguished road |XP| sin avatar
    Ble medlem
    08-2004

Absolutt failure program

Fant dette programet på iform.no! Syns faktsik det hørtes litt spennende ut, og har dermed tenkt til og teste det! Men det jeg lurer på er om noen her har prøvd dette programmet eller noe lignede, og vis dere har prøvd det, hvordan har det virket ? har dere hatt bra økning eller dårlig økning? jeg skal prøve det uansett, bare lurer på hva andre har og si om det!

Jeg har forøvrig tenkt til og trene programet mandag, tirsdag, torsdag og fredag, og ha fri på onsdager og i helgene.

Dette fant jeg på iform:

Absolutt failure program

Følgende splitt har jeg hatt mye fremgang med. En av tingene jeg liker med den, er at den er veldig fleksibelt. Selve programmet består av to dager hvor du trener halve kroppen hver gang, med bare 3 sett pr muskelgruppe, fordelt på tre øvelser. Den ene kjører du tungt, den andre middels tungt og den tredje med lettere vekt og flere reps.

Alle settene skal være til absolutt failure, du skal med andre ord ikke være i stand til å ta en ekstra rep samme hvor hardt du prøver.

Fleksibiliteten ligger i at det er lett å variere hvor ofte du vil trene hver muskelgruppe pr uke. Du kan bruke denne splitten til å trene gjennom hele kroppen tre ganger i uka (anbefales bare for de som spiser veldig bra og får rikelig med hvile) ved å trene 6 dager på rad og hvile den syvende.

Du kan trene hele kroppen 2 ganger på 6 dager og så begynne på nytt igjen ved å trene 2 på/1 av. Du kan trene hver muskel 2 ganger på 7 dager ved å trene 2 på/1 av/2 på/2 av, osv osv. Mulighetene er enorme, og ved å lytte til kroppen kan man oppnå veldig god fremgang med denne splitten. Det er også en splitt som passer perfekt til alle som trener naturlig, i motsetning til mange av treningsprogrammene man kan finne i diverse treningsblader. Selv trener jeg programmet på mandag, tirsdag, torsdag og fredag, og har fri på onsdager og i helgene.

En annen ting jeg liker med programmet er at det er ganske enkelt å motivere seg til hver treningsøkt, fordi man vet at man bare skal ta 3 sett for hver muskelgruppe. Bein er aldri morsomt å trene, men det er ikke så ille når man vet at det er 3 sett for quadriceps, og ikke ni!

Her er splitten:

Dag 1: rygg + bryst + skuldre + legger
    Markløft 1 x 5-8
    Shrugs 1 x 8-12
    Rygghev 1 x maks
    Foroverbøyd roing 1 x 5-8
    Nedtrekk foran 1 x 8-12
    Sittende roing 1 x 12-15

Benkpress 1 x 5-8
    Skrå brystpress 1 x 8-12
    Kabelkryssdrag 1 x 12-15

Militærpress 1 x 5-8
    Sidehev 1 x 8-12
    Omvendt pec-dec for bakside skulder 1 x 12-15

Stående tåhev 1 x 5-8
    Donkey tåhev 1 x 8-12
    Sittende tåhev 1 x 12-15

Dag 2: lår + armer
    Knebøy 1 x 5-8
    Beinpress 1 x 8-12
    Utspark 1 x 12-15

Markløft strake bein 1 x 5-8
    Liggende lårcurls 1 x 8-12
    Stående lårcurls 1 x 12-15

Bicepscurls med stang 1 x 5-8
    Hantelcurls 1 x 8-12
    Enarms hammer curls 1 x 12-15

Fransk press 1 x 5-8
    Nedpress 1 x 8-12
    Enarms tricepspress over hodet 1 x 12-15

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv is a jewel in the rough eiv is a jewel in the rough eiv is a jewel in the rough eiv is a jewel in the rough eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Så ok ut det der.. bare pass på at du har nok hvile mellom dagene.

Bronse Member - III Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex er et navn kjent av alle Artifex sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    er det så smart å trene til failure på markløft og knebøy da?
    GUN SHOW

I am the stiff nipple scissor man
    Tonight you can kiss your nipples goodbye

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Nei. Stopp 1-2 reps før failure hvis du bryr deg om rygg og knær

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    mark sliter no jævli på ryggen, så ikke mer enn 5-6 repper..

edit: ..hvis du kjører tungt
    Sist endret av ZtateX; 30-09-05 kl 09:00
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Silver Member - III Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av
    Ble medlem
    03-2004
    hadde død om jeg måtte trent failure på marken...og knebøyen og forsåvidt..
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Kliss nytt medlem OneKind is on a distinguished road OneKind sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    38
    Hmm hadde dødd hadde jeg fulgt det programmer der - punktum. Tror ikke sånne trenings filosofier passer alle.

Medlem haizai har en flott utstråling
    Ble medlem
    09-2002
    hva funker best med tanke på restituering da?

2-splitt

mandag: bryst,rygg og skulder
    tirsdag: bein, armer, mage
    onsdag: hvile
    torsdag: bryst,rygg og skulder
    fredag: bein, armer, mage
    - Ulempa her er vel at armene muligens får kjørt seg litt vel mye på mandagen og torsdagen? Fordelen er at det er lettere å få trent mage hvis man bare trener bein og armer på samme dag.

eller

mandag: rygg, biceps og bein
    tirsdag: bryst, triceps og skulder
    onsdag: hvile
    torsdag: rygg, biceps og bein
    fredag: bryst, triceps og skulder
    - Ulempa her er vel at det er vanskelig å motivere seg for magetrening, da alle øktene er noenlunde like slitsomme?

noen meninger?

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. OPTIMAL TRENING BY HIT
    By HITFrank in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 59
    Nyeste innlegg: 30-05-09, 18:57
  2. Svar: 38
    Nyeste innlegg: 04-04-05, 07:54
  3. HIT VS High Volume Training
    By HITFrank in forum Artikler
    Svar: 0