Fant dette programet på iform.no! Syns faktsik det hørtes litt spennende ut, og har dermed tenkt til og teste det! Men det jeg lurer på er om noen her har prøvd dette programmet eller noe lignede, og vis dere har prøvd det, hvordan har det virket ? har dere hatt bra økning eller dårlig økning? jeg skal prøve det uansett, bare lurer på hva andre har og si om det!
Jeg har forøvrig tenkt til og trene programet mandag, tirsdag, torsdag og fredag, og ha fri på onsdager og i helgene.
Dette fant jeg på iform:
Absolutt failure program
Følgende splitt har jeg hatt mye fremgang med. En av tingene jeg liker med den, er at den er veldig fleksibelt. Selve programmet består av to dager hvor du trener halve kroppen hver gang, med bare 3 sett pr muskelgruppe, fordelt på tre øvelser. Den ene kjører du tungt, den andre middels tungt og den tredje med lettere vekt og flere reps.
Alle settene skal være til absolutt failure, du skal med andre ord ikke være i stand til å ta en ekstra rep samme hvor hardt du prøver.
Fleksibiliteten ligger i at det er lett å variere hvor ofte du vil trene hver muskelgruppe pr uke. Du kan bruke denne splitten til å trene gjennom hele kroppen tre ganger i uka (anbefales bare for de som spiser veldig bra og får rikelig med hvile) ved å trene 6 dager på rad og hvile den syvende.
Du kan trene hele kroppen 2 ganger på 6 dager og så begynne på nytt igjen ved å trene 2 på/1 av. Du kan trene hver muskel 2 ganger på 7 dager ved å trene 2 på/1 av/2 på/2 av, osv osv. Mulighetene er enorme, og ved å lytte til kroppen kan man oppnå veldig god fremgang med denne splitten. Det er også en splitt som passer perfekt til alle som trener naturlig, i motsetning til mange av treningsprogrammene man kan finne i diverse treningsblader. Selv trener jeg programmet på mandag, tirsdag, torsdag og fredag, og har fri på onsdager og i helgene.
En annen ting jeg liker med programmet er at det er ganske enkelt å motivere seg til hver treningsøkt, fordi man vet at man bare skal ta 3 sett for hver muskelgruppe. Bein er aldri morsomt å trene, men det er ikke så ille når man vet at det er 3 sett for quadriceps, og ikke ni!![]()
Her er splitten:
Dag 1: rygg + bryst + skuldre + legger
Markløft 1 x 5-8
Shrugs 1 x 8-12
Rygghev 1 x maks
Foroverbøyd roing 1 x 5-8
Nedtrekk foran 1 x 8-12
Sittende roing 1 x 12-15
Benkpress 1 x 5-8
Skrå brystpress 1 x 8-12
Kabelkryssdrag 1 x 12-15
Militærpress 1 x 5-8