hvor skadeligt er egentligt dette med en dag i uka med litt drikking? og hva er i såfall best? sprit / vin / øl?
Merker jo at det trekker ut det meste av vannet i kroppen men gjelder dette også sprit?
hvor skadeligt er egentligt dette med en dag i uka med litt drikking? og hva er i såfall best? sprit / vin / øl?
Merker jo at det trekker ut det meste av vannet i kroppen men gjelder dette også sprit?
Tror ikke det er store forskjeller mellom øl, vin og sprit når dt gjelder hvor "sundt" det er. Skal du unngå mest mulig tilleggsstoffer som oppstår ved ulike råstoffer, gjæring, lagring og tilsetningsstoffer så fungerer godt brent ren sprit best (helst litt fortynnet med vann). I praksis betyr dette polets 40 % og 60 % har i Norge. Også vodka inneholder en del tilsetningsstoffer, blant annet mye sukker.Opprinnelig skrevet av nooblet
Hvor skadelig en dag drikking i uke er? Verre enn 0 dager, men det avhenger også av mengden du har tenkt å ha i deg. En dag med festing og drekking til du krabber rundt på gulvet og lager dyrelyder før du besvimer er helt klart skadelig. Moderate mengder alkohol spredt utover uken er vel det beste.
I Norge tror jeg man opererer med at alt over 21 enheter alkohol i uken for menn gir risiko for alkoholskade. I Australia ligger samme grense på over 40 enheter. En enhet tilsvarer ca 1/2 liter øl, et glass vin eller en "kjøpedrink" 4 cl.
det som er litt fett da er at man er faen så markert dagen ettermen jeg får faen så dårlig samvitinghet etterpå og slitter jævligt med treninga på mandag viss jeg drikker lørdag
![]()
Vist du tynner 96'en med vann, kjøp vannet i butikken, sprit og klor er en uheldig kombo.
Beste er å holde seg helt unna dette, men en pils til maten skader ikke!
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Å dra på fylla 2-3 ganger i måneden skader absolutt ikke hvis man ikke er så seriøs at man har planer om å stille.
Så sant, så sant. Men her er vi seriøse er vi ikke?:POpprinnelig skrevet av Stålballa
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Opprinnelig skrevet av Reaper
Jeg annser meg selv som forumets mest useriøse medlem!
Har faktisk store problemer med å holde meg hjemme idag og hvis jeg skal ha en hvit morgendag også trengs det minst 2 strippere for å holde meg hjemme!
Jeg skal ut en liten tur jeg og, men edrufaen her jaOpprinnelig skrevet av Stålballa
![]()
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Opprinnelig skrevet av Reaper
Jeg vurderer faktisk å ordne 2 strippere i stedet!
Det hørtes mere fristende ut med et par lekre silikon-babes istedet for utpulte rusbrusjenter ja.Opprinnelig skrevet av Stålballa
![]()
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór