+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Alkohol og trening?

Kliss nytt medlem Philip is on a distinguished road
    Ble medlem
    04-2003

Alkohol og trening?

Hei! jeg er en gutt på 16 år og trener mye med vekter. jeg hvet at alkohol er nedbrytende på musklene, og at hvis man drikker i helgene så vil man ikke få så stort utbytte/resultat av treningen, men hvor nedbrytende er det?

jeg trener vekter for å oppnå muskelmasse, jeg drakk mer før enn jeg gjør nå, (har blitt mer seriøs med treningen).
    Er det dumt av meg og ha det morro og drikke en gang i blandt? (1 gang i måneden)?
    vil jeg få mye mindre resultat av treningen da?

takk

Bronse Member Grizzly is a jewel in the rough Grizzly is a jewel in the rough Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    det beste hadde vært å ikke drikke.... men man må jo leve... så det er et sprøsmål om prioriteringer
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Bronse Member D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Hvis alkoholen betyr mye for deg, er det nok bedre å drikke en gang i blandt.. ellers går du kanskje lei hele treningen og gir faen til slutt. Da blir det hvertfall ingen fremgang..
    Kroppen restitueres i to døgn etter siste trening, prøv å unngå fyllekuler i det tidsrommet.. Gi gass!!

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Jeg mener at det er sterkt overdrevet den teorien om at alkohol bryter ned muskelmasse. Såklart bryter den ned, men jeg mener at det ikke har så veldig mye å si. Dersom du er på dritfylla 52 uker i året så sier det seg selv at det blir vanskelig å få framgang i treningen, fordi kroppen bruker tid på å hente seg opp igjen. Men dersom du drikker 2 ganger i mnd så har det lite å si på treningen. Fordi du klarer å hente deg inn igjen ganske fort.
    Det er no min mening.
    Det er i motbakke det går oppover.

Admin
    Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Det er nok ikke alkoholen i seg selv som er det største problemet, det er vel alle de timene uten mat og drikke. Får du i deg mat så tror jeg ikke det er så VELDIG skadelig

Bronse Member Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Jo eg og er av den oppfatningen at det er litt overdreve! Men det spørs jo sjølvsagt heilt. Så lenge du blir klar igjen til neste økt og klare å ete bra trur eg da skal går fint.
    Eg kjenne mange som økte bra sjølv om dei var på fylla kvar helg..

Men konklusjonen blir nok at å drikke 1gang i mnd er sunt for sjela og derfor kroppen hehe. Nei men 1 gang i mnd ser eg på som uproblematisk, så lenge du gjer da beste ut av det..

*Du er berre tenåring ein gang, nyt det!*
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Det som er postivt med en god fyll er jo at du får sove lenge og dypt da

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    våkner alltid tidlig etter ei fyll jeg

Silver Member waille is a jewel in the rough waille is a jewel in the rough waille is a jewel in the rough waille is a jewel in the rough waille is a jewel in the rough waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    man må jo leve som sagt.. koser meg titt og ofte med alko jeg.. har bra med framgang uansett! mvh waille
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Gold Member Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant har et berømt rykte Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    jeg sover også dårligere etter at jeg har drikki alkohol.

Administrator Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Kan legge meg 0500, våkner rundt 0700 uansett. Forbanna dritt. Alkohol er djevelens munnvann! Hehe.

Bronse Member D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Alder
    30
    I og med at en treningsøkt bryter ned musklaturen, ville det ikke være kjipt om den første natten ble fucket opp..? Kroppen tenker ikke på å bygge muskler så lenge den har et giftstoff å bli kvitt.. Et trinn bak, og to frem.. Ville prøvd å sikre meg de to skrittene frem også.. Selvfølgelig, hysteri tjener ikke til noe. Men det er fint mulig å legge siste treningsdag til torsdag om en skal på livet på lørdagen.. så har du hvertfall sikra deg litt.. + masse kebab seff!! proteiner i rottekjøtt også!

Medlem gameover is on a distinguished road gameover sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Å la siste økta være på torsdag ser jeg ikke på som nødvendig da men det er jo ikke mye vits i å trene fredag og gå på byen samme dag

Ble medlem
    04-2003
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lillegutt*
    Det som er postivt med en god fyll er jo at du får sove lenge og dypt da
    Men søvnen er dårligere.. Husker ikke helt detaljene, men du kommer saktere inn i noen av søvnrytmene (eller noe i den dur..) Fill me in here folx!

Sitat Opprinnelig skrevet av gameover
    Å la siste økta være på torsdag ser jeg ikke på som nødvendig da men det er jo ikke mye vits i å trene fredag og gå på byen samme dag
    Tja.. skal vi møtes på halvveien og si hvertfall én natts kvalitetssøvn..?

Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Alkohol er fin sovemedisin for meg.

Husker i Syden, jeg å en kompis kom hjem fra byen å skulle til å legge oss, drita full. Rett før kompisen min skulle til å slenge seg på senga helte han tyrker oppi et melkeglass og shota heile glasset. Så lente han hodet bakover og ble borte ¨
    Våkne med rus dagen etter

Ble medlem
    04-2003
    Alder
    30
    Joda, hjernen kobler ut, du sover tungt som en stein. Men det er ikke dermed sagt at du sover godt! Hvor lenge du sover styres av hvor mye søvn du trenger. Sover du dårligere, trenger kroppen mer søvn, og våkner langt utpå neste dag..
    Some people play hard to get. I play hard to want!

Even a broken watch is right twice a day!

Dawg

Gudfaren QuizMaster er et navn kjent av alle QuizMaster er et navn kjent av alle QuizMaster er et navn kjent av alle QuizMaster er et navn kjent av alle QuizMaster er et navn kjent av alle QuizMaster er et navn kjent av alle QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Siden det ble så mye diskusjon rundt dette, må eg komme med det fabelaktige ordtaket mitt! > Alcohol is for the people that can't handle the reality.

Oversatt til NORSK:
    Alkohol er for folk som ikke takler virkeligheten.

Samtidig må eg si at det er fint mulig å drikke 1 gang i mnd'en eller annen hver mnd.
    Det er bare en oppkvikker til å begynne med treninga igjen...

Hvertfall for meg...
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Bedreviteren Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Når man vet hvor lite man egentlig får ut av en enkelt treningsøkt så tror jeg ikke det har noe å si for helheten at man drikker en gang i blandt. Man kan tenke seg at man trener 72 ganger per halvår. Og optimalt sett kunne gainet 2,5kg muskler. Hvis man da "ødelegger" 1/8 av alle treninger, dvs. 9 treninger så skal det ha lite betydning for helheten i framgangen. Såvidt jeg vet svekkes ikke de anabole nivåene i kroppen, men når man ser på en ting som kortisol, som tiltrer under stressperioder - eksempelvis på treninga, og musklene brytes ned - er det ganske så sannsynlig at det samme kortisolet vil tiltre under en alkoholopplevelse.

Et annet moment er alkoholen i seg selv - og hvordan den påvirker deg. Den gir deg mer østrogen i kroppen - som ikke er positivt. Mens du har alkoholen i kroppen vil levra _bare_ konsentrere seg om å bryte denne ned. Dvs all annen forbrenning vil være ikke-eksisterende. Jeg vet ikke om det er prosseser som kan påvirke hastigheten på nedbrytningen, men tviler en halvliter hb hjelper den spesielt - annet enn at kroppen til en viss grad blir dehydrert, kroppen vil produsere sin egen fuktighetskrem for å forhindre tørrheten i huden, og kviser vil som oftest tiltre. Man får ikke nok mat, og er man veldig aktiv på dansefoten så må jo kroppen bryte ned muskler til aminosyrer for å få energi.

Ok - dette ble mye svada, jeg vet men dette er iallefall mine tanker om emnet alkohol.

Men - om man tar seg 2liter pils, spiser godt, drikker vann etc etc, og tar seg ei "fyll" 1 gang i mnd tror jeg ikke man vil se synlige forskjeller, annet enn økt humør - økt velvære - mindre stress i periodene etterpå, da man har fått kost seg skikkelig - som da kan slå ut positivt.

Jaja, moralen får være;

Så lenge man har et fornuftig forhold til alkohol - ikke glemmer å spise + drikke (vann) under seansen så er det ikke videre negativt - så lenge det er med måte!
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.