Har dere noen alternative øvelser som trener de samme musklene som ved markløft?
Har dere noen alternative øvelser som trener de samme musklene som ved markløft?
Viss du har f.eks t-bar rows og foroverbøyd roing i programmet så bør du være ganske sikret. Selvom mark er den som sparker mest av alle øvelser mener nå jeg da...
=)
Det er inget fullverdig alternativ til markløft. Så enkelt.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Jeg har en skade i ryggen. Den har falt ut igjen. Ergo må jeg bruke alternativer til markløft. Så enkelt.
Det blir vanskelig å etterlinge en øvelse som markløft, uten å trene: markløft. Har du ryggskade ville jeg ikke ha trent stående roing heller. Har du en skade som gjør at du ikke får trent mark blir det vanskelig å få gjort noe som ligner og, sittende roøvelser, div nedtrekk osv.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Skaden sitter i korsryggen, så nedtrekk går bra, jeg tror også de fleste andre øvelser vil gå greit, mest fordi jeg ikke får løftet like tungt. Nå kan jeg selvfølgelig løfte lettere i mark også, men det føler jeg ikke at jeg får spesielt god effekt av.
Hvis jeg vet om noen øvelser som trener samme område, kan jeg ihvertfall teste litt ut hva som funker på treninga i dag.
Takk, Nifty!
- En arms roing med manualer
- sittende kabel roing
- hammer strenght roing (visst du har det)
Ikke la vær å tren korsryggen. regnerm ed du har fått en del øvelser av lege/fysiterapaut eller noe. Visst ikke, så gi en lyd, så skal jeg gi deg litt småøvelser som hjelper på core styrken og ikke er for belastende.
Å, så bra, Mister Muskel. Det hadde vært fint. Jeg regner med at det blir bedre om et par dager, men jeg vet jo ikke. Hvis ikke, vil jeg gjerne ha de øvelsene dine.
Hva slags skade snakker vi om her?
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."