+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Alternativ til markløft

Medlem Tilde is a jewel in the rough Tilde is a jewel in the rough Tilde is a jewel in the rough
    Ble medlem
    08-2007
    Alder
    27

Alternativ til markløft

Har dere noen alternative øvelser som trener de samme musklene som ved markløft?

Bronse Member Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough Sarge is a jewel in the rough
    Ble medlem
    12-2005
    Viss du har f.eks t-bar rows og foroverbøyd roing i programmet så bør du være ganske sikret. Selvom mark er den som sparker mest av alle øvelser mener nå jeg da...
    =)

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Det er inget fullverdig alternativ til markløft. Så enkelt.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Medlem Tilde is a jewel in the rough Tilde is a jewel in the rough Tilde is a jewel in the rough
    Ble medlem
    08-2007
    Alder
    27
    Jeg har en skade i ryggen. Den har falt ut igjen. Ergo må jeg bruke alternativer til markløft. Så enkelt.

Ble medlem
    08-2007
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av russern Vis post
    Viss du har f.eks t-bar rows og foroverbøyd roing i programmet så bør du være ganske sikret. Selvom mark er den som sparker mest av alle øvelser mener nå jeg da...
    Takk.

Hva er t-bar rows?

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tilde Vis post
    Jeg har en skade i ryggen. Den har falt ut igjen. Ergo må jeg bruke alternativer til markløft. Så enkelt.
    Det blir vanskelig å etterlinge en øvelse som markløft, uten å trene: markløft. Har du ryggskade ville jeg ikke ha trent stående roing heller. Har du en skade som gjør at du ikke får trent mark blir det vanskelig å få gjort noe som ligner og, sittende roøvelser, div nedtrekk osv.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Medlem NelsonMandela is a jewel in the rough NelsonMandela is a jewel in the rough NelsonMandela is a jewel in the rough NelsonMandela sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    23
    Mens vi er inne på mark, meninger om sumo markløft?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baldrick Vis post
    Hmm.. Jeg fikk min første ereksjon i 12års alderen.

Registered User Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte Nifty har et berømt rykte
    Ble medlem
    02-2007
    Takk.

Hva er t-bar rows?
    Dette:

(Men du MÅ ikke ha T-en da)

Ble medlem
    08-2007
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Det blir vanskelig å etterlinge en øvelse som markløft, uten å trene: markløft. Har du ryggskade ville jeg ikke ha trent stående roing heller. Har du en skade som gjør at du ikke får trent mark blir det vanskelig å få gjort noe som ligner og, sittende roøvelser, div nedtrekk osv.
    Skaden sitter i korsryggen, så nedtrekk går bra, jeg tror også de fleste andre øvelser vil gå greit, mest fordi jeg ikke får løftet like tungt. Nå kan jeg selvfølgelig løfte lettere i mark også, men det føler jeg ikke at jeg får spesielt god effekt av.

Hvis jeg vet om noen øvelser som trener samme område, kan jeg ihvertfall teste litt ut hva som funker på treninga i dag.

Ble medlem
    08-2007
    Alder
    27
    Takk, Nifty!

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Skaden sitter i korsryggen, så nedtrekk går bra, jeg tror også de fleste andre øvelser vil gå greit, mest fordi jeg ikke får løftet like tungt. Nå kan jeg selvfølgelig løfte lettere i mark også, men det føler jeg ikke at jeg får spesielt god effekt av.

Hvis jeg vet om noen øvelser som trener samme område, kan jeg ihvertfall teste litt ut hva som funker på treninga i dag.
    Har du skade i korsryggen ville jeg ikke kjørt stående roing heller da dette setter stor stress på korsryggen. Men du får prøve deg frem
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    08-2007
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Har du skade i korsryggen ville jeg ikke kjørt stående roing heller da dette setter stor stress på korsryggen. Men du får prøve deg frem
    Ok, da dropper jeg det. Takk for tips.

Jeg kan jo droppe nedre rygg i dag, og satse på at alt er fryd og gammen igjen til torsdag.

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23

Jeg kan jo droppe nedre rygg i dag, og satse på at alt er fryd og gammen igjen til torsdag.
    Kan være smart, du får kjenne på kroppen. Det er det viktigste
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    - En arms roing med manualer
    - sittende kabel roing
    - hammer strenght roing (visst du har det)

Ikke la vær å tren korsryggen. regnerm ed du har fått en del øvelser av lege/fysiterapaut eller noe. Visst ikke, så gi en lyd, så skal jeg gi deg litt småøvelser som hjelper på core styrken og ikke er for belastende.

Ble medlem
    08-2007
    Alder
    27
    Å, så bra, Mister Muskel. Det hadde vært fint. Jeg regner med at det blir bedre om et par dager, men jeg vet jo ikke. Hvis ikke, vil jeg gjerne ha de øvelsene dine.

Klok men svak Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Hva slags skade snakker vi om her?
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Ble medlem
    08-2007
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qompis Vis post
    Hva slags skade snakker vi om her?
    Jeg er ikke helt sikker, men det kjennes ut som om noe faller litt ut av ledd i korsryggen. Det er nok ikke det som skjer, men slik kjennes det i alle fall ut. Kiropraktoren klarer stort sett å holde det i sjakk.

Platinum Member Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av Smite har mye å være stolt av
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27

Bruker mye mindre vekter ved foroverbøy roing enn mark, så gi det ett forsøk. Hold rimelig høy vinkel, ikke nær mot parallell overkropp mot golvet, men mer oppreist både i senking og heving av vekten.

Sliter med kors selv, men foroverbøyd går bra for meg.

Klok men svak Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis is a jewel in the rough Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ryus Vis post
    Bruker mye mindre vekter ved foroverbøy roing enn mark, så gi det ett forsøk. Hold rimelig høy vinkel, ikke nær mot parallell overkropp mot golvet, men mer oppreist både i senking og heving av vekten.

Sliter med kors selv, men foroverbøyd går bra for meg.
    Hvor mye vekter man løfter er nødveighvis ikke avgjørende for om øvelsen vil være negativt belastende. Det er mer et spm om vektarm og hvilken kraft som vil virke, i dette tilfellet på korsryggen.
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qompis Vis post
    Hvor mye vekter man løfter er nødveighvis ikke avgjørende for om øvelsen vil være negativt belastende. Det er mer et spm om vektarm og hvilken kraft som vil virke, i dette tilfellet på korsryggen.
    signert
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine