-
Kliss nytt medlem
Alternativ til pec-dec?
Mitt nye treningssente har ALT, bortsett fra en pec-dec-maskin, og det var virkelig favorittøvelsen min.. Har dere tips til noen gode øvelser som ligner/erstatter den?
-
Hantelflyes, gjerne både skrå og decline. Om du ser på det på den måten, gir flyes deg bare enda flere muligheter enn pec-dec.(flyes i maskin)
-
-
Kliss nytt medlem
Hmmm, jeg tar flyes nå, men synes ikke jeg får den gode konsentrasjonen om brystmuskulaturen som jeg får med pec-dec hvor belastningen hviler mot albuen. Altså slik
-
Da begynner du med kabel flyes. Utover det er det greit å få inn teknikk de 2-3 første gangene for å få kontakt, så er ikke alltid øvelsen det er noe galt med, men utførelsen din. Allikevel tror jeg det vil være lettere å få kontakt med kabel flyes.. Du får nesten prøve deg frem.
-
Grunnen er at en pec dec maskin som regel er laget for lik belastning gjennom hele bevegelsesbanen (noen er og laget slik at de skal forbedre styrken i den delen av bevegelsesbanen folk flest er svake i). Ingen frivekøvelse eller kabeløvelse kan gjøre det samme desverre.
Alternativer er flyes med manualer som er tyngst i ytre del av bevegelsesbanen eller cabel crossovers som kan utføres på forskjellige måter med hovedfokus på indre eller ytre del av bevegelsesbanen.
-
Trodde det var akkurat det som gjorde kabeløvelser spesielle. At du hele tiden får belastning gjennom hele øvelsen.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
Forumregler
SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.