Jeg liker ikke denne øvelsen så godt, får ikke helt tak på den. Har dere forslag til andre øvelser jeg kan erstatte den med?
Jeg liker ikke denne øvelsen så godt, får ikke helt tak på den. Har dere forslag til andre øvelser jeg kan erstatte den med?
skråbenkpress med h.Opprinnelig skrevet av Sadie
skrå flyes
og skråbenk i fri eller smith![]()
running is life
Ja, jeg kjører skråbenken i smith, glemte å skrive det.Opprinnelig skrevet av zevz
Hjelper kanskje å prøve i fri.
det er viktig å variere treningen så du kan gjerne prøve fri den er super den.Opprinnelig skrevet av Sadie
running is life
Kan jo prøve decline, altså omvendt skrå (med hodet ned)
Diverse brystpress maskiner kan og brukes.
den erstatter ikke skråbenkpressenOpprinnelig skrevet av MrMuscle
den går på nedre del av bryst
running is life
Nei, les litt rundt så vil du finne at tester gjort har vist at decline faktisk rekrutterer mer muskelfibre i øvre del av brystet en skråbenk gjør.
Og BEGGE disse øvelsene rekrutterer fiber fra hele kassen, ikke bare en del.
EDIT: Prøver å finne denne testen men av en eller annen grunn har jeg ikke lagt linken inn i leseren min.
Sist endret av MrMuscle; 11-12-05 kl 11:04
ja det er ikke en isolasjons øvelse det har jeg aldri sakt.Opprinnelig skrevet av MrMuscle
men dekline benkpress går mer på nedre del av bryst
og dekline mer på øvre del av bryst.
visst du har en link der du kan argumentere for dette har det vært fint
for dette strider mot alt jeg har lært.
du kan selvsagt argumntere selv
running is life
du kan kjøre skrå benk i kabelapparatdet er noe som river godt!!!
sett deg i skråbenk litt foran apparatet og kryss ove brystet... det isolerer HELT over kassen![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Den hørtes god ut. Men skråbenk tar vel på triceps og fremside delta også, men er det så lite at det ikke har noe særlig å si? Eller får jeg med dem i kabelapparat også?Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
Viktigere enn hvilke brystøvelser du kjører er det at du faktisk blir sterkere i øvelsene over tid!
Hjelper lite for øvre del bryst å presse 3*10*25kg i skråbenk økt etter økt etter økt.
Hjelper derimot veldig på øvre del bryst å gå fra å presse 3*10*25kg til 3*10*50kg i en hvilken som helst brystøvelse.![]()
Dessuten er det svæææært lite forskjell på hvor mye de ulike brystøvelsene "tar" på hhv. øvre og nedre del. Full isolasjon er det uansett bare å glemme, da både øvre og nedre pecs-fibre fester i den samme senen på overarmsbeinet.
H
Erfaring er den talentløses trøst.
stemmer dette...Opprinnelig skrevet av HITman.
la meg legge til at jeg har tar apparat øvelsene på slutten av økta da jeg allerede har kjørt benkpress og skrå hantelpress...
kabeløvelsene er kun for og tappe ut siste energi rest og få brystet til og "DUNKE" dagen etterpå![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Ja det er klart at du har rett i, men det er nettopp det jeg ikke føler at jeg får til i den øvelsen, siden jeg ikke får helt "tak" på den. Da får jeg ikke fullført, og det hele blir bare halvveis. Derfor ser jeg meg om etter noe jeg får til bedre, slik at jeg faktisk kan øke etterhvert.Opprinnelig skrevet av HITman.
Ok. Det er greit å vite.Dessuten er det svæææært lite forskjell på hvor mye de ulike brystøvelsene "tar" på hhv. øvre og nedre del. Full isolasjon er det uansett bare å glemme, da både øvre og nedre pecs-fibre fester i den samme senen på overarmsbeinet.
kan være greit å variere litt på øvelsene, slik som noen av de andre her har sagt... veksle feks mellom skråbenk med hantler, med stang og i kabel... jeg har stort sett bare brukt skråbenk med hantler og øker bra i styrken med den![]()
Zenox
What doesn't kill you makes you stronger