+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Alternativer til skråbenkpress

Bronse Member Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av
    Ble medlem
    11-2005

Alternativer til skråbenkpress

Jeg liker ikke denne øvelsen så godt, får ikke helt tak på den. Har dere forslag til andre øvelser jeg kan erstatte den med?

Medlem zevz har en flott utstråling zevz sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie
    Jeg liker ikke denne øvelsen så godt, får ikke helt tak på den. Har dere forslag til andre øvelser jeg kan erstatte den med?
    skråbenkpress med h.

skrå flyes

og skråbenk i fri eller smith
    running is life

Bronse Member Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av Sadie har mye å være stolt av
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av zevz
    skråbenkpress med h.

skrå flyes

og skråbenk i fri eller smith
    Ja, jeg kjører skråbenken i smith, glemte å skrive det.
    Hjelper kanskje å prøve i fri.

Ble medlem
    03-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie
    Ja, jeg kjører skråbenken i smith, glemte å skrive det.
    Hjelper kanskje å prøve i fri.
    det er viktig å variere treningen så du kan gjerne prøve fri den er super den.
    running is life

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Kan jo prøve decline, altså omvendt skrå (med hodet ned)
    Diverse brystpress maskiner kan og brukes.

Ble medlem
    03-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Kan jo prøve decline, altså omvendt skrå (med hodet ned)
    Diverse brystpress maskiner kan og brukes.
    den erstatter ikke skråbenkpressen
    den går på nedre del av bryst
    running is life

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Nei, les litt rundt så vil du finne at tester gjort har vist at decline faktisk rekrutterer mer muskelfibre i øvre del av brystet en skråbenk gjør.

Og BEGGE disse øvelsene rekrutterer fiber fra hele kassen, ikke bare en del.

EDIT: Prøver å finne denne testen men av en eller annen grunn har jeg ikke lagt linken inn i leseren min.

Ble medlem
    03-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Nei, les litt rundt så vil du finne at tester gjort har vist at decline faktisk rekrutterer mer muskelfibre i øvre del av brystet en skråbenk gjør.

Og BEGGE disse øvelsene rekrutterer fiber fra hele kassen, ikke bare en del.

EDIT: Prøver å finne denne testen men av en eller annen grunn har jeg ikke lagt linken inn i leseren min.
    ja det er ikke en isolasjons øvelse det har jeg aldri sakt.
    men dekline benkpress går mer på nedre del av bryst
    og dekline mer på øvre del av bryst.
    visst du har en link der du kan argumentere for dette har det vært fint
    for dette strider mot alt jeg har lært.
    du kan selvsagt argumntere selv
    running is life

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    du kan kjøre skrå benk i kabelapparat det er noe som river godt!!!

sett deg i skråbenk litt foran apparatet og kryss ove brystet... det isolerer HELT over kassen
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
    du kan kjøre skrå benk i kabelapparat det er noe som river godt!!!

sett deg i skråbenk litt foran apparatet og kryss ove brystet... det isolerer HELT over kassen
    Den hørtes god ut. Men skråbenk tar vel på triceps og fremside delta også, men er det så lite at det ikke har noe særlig å si? Eller får jeg med dem i kabelapparat også?

Silver Member HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Viktigere enn hvilke brystøvelser du kjører er det at du faktisk blir sterkere i øvelsene over tid!
    Hjelper lite for øvre del bryst å presse 3*10*25kg i skråbenk økt etter økt etter økt.
    Hjelper derimot veldig på øvre del bryst å gå fra å presse 3*10*25kg til 3*10*50kg i en hvilken som helst brystøvelse.
    Dessuten er det svæææært lite forskjell på hvor mye de ulike brystøvelsene "tar" på hhv. øvre og nedre del. Full isolasjon er det uansett bare å glemme, da både øvre og nedre pecs-fibre fester i den samme senen på overarmsbeinet.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITman.
    Viktigere enn hvilke brystøvelser du kjører er det at du faktisk blir sterkere i øvelsene over tid!
    Hjelper lite for øvre del bryst å presse 3*10*25kg i skråbenk økt etter økt etter økt.
    Hjelper derimot veldig på øvre del bryst å gå fra å presse 3*10*25kg til 3*10*50kg i en hvilken som helst brystøvelse.
    Dessuten er det svæææært lite forskjell på hvor mye de ulike brystøvelsene "tar" på hhv. øvre og nedre del. Full isolasjon er det uansett bare å glemme, da både øvre og nedre pecs-fibre fester i den samme senen på overarmsbeinet.

H
    stemmer dette...

la meg legge til at jeg har tar apparat øvelsene på slutten av økta da jeg allerede har kjørt benkpress og skrå hantelpress...

kabeløvelsene er kun for og tappe ut siste energi rest og få brystet til og "DUNKE" dagen etterpå
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITman.
    Ja det er klart at du har rett i, men det er nettopp det jeg ikke føler at jeg får til i den øvelsen, siden jeg ikke får helt "tak" på den. Da får jeg ikke fullført, og det hele blir bare halvveis. Derfor ser jeg meg om etter noe jeg får til bedre, slik at jeg faktisk kan øke etterhvert.

Ok. Det er greit å vite.

Bronse Member Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    kan være greit å variere litt på øvelsene, slik som noen av de andre her har sagt... veksle feks mellom skråbenk med hantler, med stang og i kabel... jeg har stort sett bare brukt skråbenk med hantler og øker bra i styrken med den
    Zenox

What doesn't kill you makes you stronger

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Svar: 49
    Nyeste innlegg: 14-05-10, 05:41
  2. En lett guide til Deffing
    By MrMuscle in forum Artikler
    Svar: 30
    Nyeste innlegg: 14-03-05, 18:36
  3. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening