I det siste har det lukter sterkt ammoniakk av svetten min når jeg trener.. Noen fler som har opplevd d samme? Vet forresten hva det skyldes(), bare lurer på om det er noen fler som har opplevd det samme..
I det siste har det lukter sterkt ammoniakk av svetten min når jeg trener.. Noen fler som har opplevd d samme? Vet forresten hva det skyldes(), bare lurer på om det er noen fler som har opplevd det samme..
Har hatt det samme selv ja, tror det kom av ting jeg spiste. Spiser jeg castello feks så kommer lukten med en gang.
Har lest om det, og fant ut at proteiner inneholder masse nitrogenforbindelser, som brytes ned til ammoniakk i kroppen, og skilles ut i svette og urin.. men jeg har ikke kjent lukten før i d siste... hmm... sikkert spist mye proteiner... hehe
jeg har hat det sånn før jeg og. vet ikke hva det kom av. kommer bare plutselig og så er det plutselig vekke at. vare aldri lenge. toppen en dag eller to

opplevd det flere ganger selv, er som regel kortvarig
Samme har skjedd med meg, i tillegg har det også vært tilfeller der jeg kan kjenne lukta også etter vask.
steinmm er nærmest her tror jeg. jeg tror kroppen bruker muskler som energi når du svetter. legg merke til hva slags aktivitet du holder på med når det lukter moniakk av svetten din, + tenk på hva du har spist.
men jeg er langt i fra sikker på dette (-; det smaker salmiakk av sperm (i alle fall mit.. eeh.. har jeg hørt..) , og der er det jo mye proteiner - right?

I følge en instruktør på gymmet "mitt", så ville dette forsvinne med et litt høyere karbo inntak i måltidet før trening. Mao jeg tolker det i den retningen som at kroppen benytter proteinene/muskulatur etc som energi, og som (etter mitt skjønn) bekrefter den påstanden steinm kommer med

Fotsvetten min lukter en blanding av salmiak og cs gass.
I`m Fitnessfrosk, get used to it!
Dette emnet har vore diskutert både her og på iform før...
Syns å huske det var noko med høgt prottinntak og lav vanninntak, uten å sei noko sikkert ja...
Men huske det pågjekk ein seriøs disk med "faktasvar" etterkvart
Kan minne om ketosediett det her, hørt flere som klager over at det lukter ammoniakk når kroppen "går inn i ketose", altså bruker fett som energikilde...Opprinnelig skrevet av tobb
Forekommer på lavkarbo/ketose dietter!
Står sikkert mye her inne om den slags dietter for de som er interessert.
It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
- Mike Mentzer
http://www.mikementzer.com
http://www.i-a-r-t.com
Vet av erfaring at min eg svette lukter ammoniakk når jeg ligger lavt på karbo, og høyt på proteininntak. Har dog ikke merket noen sammenheng med vanninntak, som tobb påpekte. Ligger alltid høyt på vanninntak, og ammoniakklukten synes å komme uavhengig av dette.
Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan amoniakk lukter men har hørt at det er amoniakk i dyrepiss og jeg har flere ganger opplevd at svetten min lukter marsvin-piss! (makan til sammenligning forresten??)
Så kanskje dette er amoniakk lukta jeg kjenner.
Er trikset bare å få i seg mer karbo da eller?
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
Jeg opplevde det her en dag. Jeg husker at jeg spiste og drakk (spesiellt drakk) dårlig den dagen det skjedde.
Har opplevd det, ja. pga stort protein inntak og litt forlite vann.
Det enkleste trikset er og bruke hvite t-skjorter. Det virker merkelig, men prøv det!
Det er helt normalt om du spiser mye proteiner i kosten din, spesiellt på diett kan dette være ekstremt plagsomt i og med at bare litt svette gjør at man lukter forferdelig.
Gi 110% eller gi faen og dra hjem.
det kommer av høyt protein inntak ja, når kroppen forbrenner mye proteiner kommer denne lukten. rundt 40% av masse (prottis shaken.. whatever) inntaket ender opp som "søppel" i kroppen og skilles ut gjennom urin og svette. for mye av dette avfallstoffet i kroppen er farlig, så ikke overdriv ekstremt me protein tilskudd over lengre tid...
Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool: