+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: Ammoniakklukt av svette

Medlem steinmm har en flott utstråling steinmm sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    27

Arrow Ammoniakklukt av svette

I det siste har det lukter sterkt ammoniakk av svetten min når jeg trener.. Noen fler som har opplevd d samme? Vet forresten hva det skyldes( ), bare lurer på om det er noen fler som har opplevd det samme..
    Bææææ....
    Min profil
    "Don't hate the player, hate the game"

Judge, Jury & Executioner darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp superduperuber darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Har hatt det samme selv ja, tror det kom av ting jeg spiste. Spiser jeg castello feks så kommer lukten med en gang.

Medlem steinmm har en flott utstråling steinmm sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    27
    Har lest om det, og fant ut at proteiner inneholder masse nitrogenforbindelser, som brytes ned til ammoniakk i kroppen, og skilles ut i svette og urin.. men jeg har ikke kjent lukten før i d siste... hmm... sikkert spist mye proteiner... hehe
    Bææææ....
    Min profil
    "Don't hate the player, hate the game"

Bronse Member steven87 is a jewel in the rough steven87 is a jewel in the rough steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    jeg har hat det sånn før jeg og. vet ikke hva det kom av. kommer bare plutselig og så er det plutselig vekke at. vare aldri lenge. toppen en dag eller to

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    opplevd det flere ganger selv, er som regel kortvarig

Medlem laserman is a jewel in the rough laserman is a jewel in the rough laserman is a jewel in the rough laserman is a jewel in the rough laserman sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    24
    Samme har skjedd med meg, i tillegg har det også vært tilfeller der jeg kan kjenne lukta også etter vask.

anus slikkeren PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    steinmm er nærmest her tror jeg. jeg tror kroppen bruker muskler som energi når du svetter. legg merke til hva slags aktivitet du holder på med når det lukter moniakk av svetten din, + tenk på hva du har spist.

men jeg er langt i fra sikker på dette (-; det smaker salmiakk av sperm (i alle fall mit.. eeh.. har jeg hørt..) , og der er det jo mye proteiner - right?

Supermod Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber Tivoli-kroppen elefantastiskuber
    Ble medlem
    07-2002
    I følge en instruktør på gymmet "mitt", så ville dette forsvinne med et litt høyere karbo inntak i måltidet før trening. Mao jeg tolker det i den retningen som at kroppen benytter proteinene/muskulatur etc som energi, og som (etter mitt skjønn) bekrefter den påstanden steinm kommer med

Silver Member - III Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av
    Ble medlem
    03-2004
    Fotsvetten min lukter en blanding av salmiak og cs gass.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Bronse Member Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb is a jewel in the rough Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27
    Dette emnet har vore diskutert både her og på iform før...
    Syns å huske det var noko med høgt prottinntak og lav vanninntak, uten å sei noko sikkert ja...

Men huske det pågjekk ein seriøs disk med "faktasvar" etterkvart

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av tobb
    Dette emnet har vore diskutert både her og på iform før...
    Syns å huske det var noko med høgt prottinntak og lav vanninntak, uten å sei noko sikkert ja...

Men huske det pågjekk ein seriøs disk med "faktasvar" etterkvart
    Kan minne om ketosediett det her, hørt flere som klager over at det lukter ammoniakk når kroppen "går inn i ketose", altså bruker fett som energikilde...
    Forekommer på lavkarbo/ketose dietter!

Står sikkert mye her inne om den slags dietter for de som er interessert.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Medlem Savage is on a distinguished road
    Ble medlem
    09-2004
    Vet av erfaring at min eg svette lukter ammoniakk når jeg ligger lavt på karbo, og høyt på proteininntak. Har dog ikke merket noen sammenheng med vanninntak, som tobb påpekte. Ligger alltid høyt på vanninntak, og ammoniakklukten synes å komme uavhengig av dette.

Junior Broscientist AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz elefantastiskuber AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan amoniakk lukter men har hørt at det er amoniakk i dyrepiss og jeg har flere ganger opplevd at svetten min lukter marsvin-piss! (makan til sammenligning forresten?? )
    Så kanskje dette er amoniakk lukta jeg kjenner.

Er trikset bare å få i seg mer karbo da eller?
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member nit har slått av rykte
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Jeg opplevde det her en dag. Jeg husker at jeg spiste og drakk (spesiellt drakk) dårlig den dagen det skjedde.

Medlem Begod is on a distinguished road
    Ble medlem
    10-2004
    Har opplevd det, ja. pga stort protein inntak og litt forlite vann.

Gold Member Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Det enkleste trikset er og bruke hvite t-skjorter. Det virker merkelig, men prøv det!

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle ts er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Det er helt normalt om du spiser mye proteiner i kosten din, spesiellt på diett kan dette være ekstremt plagsomt i og med at bare litt svette gjør at man lukter forferdelig.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Gold Member worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av AxMataz
    jeg har flere ganger opplevd at svetten min lukter marsvin-piss!
    ROTFL!
    wat

Bronse Member mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    det kommer av høyt protein inntak ja, når kroppen forbrenner mye proteiner kommer denne lukten. rundt 40% av masse (prottis shaken.. whatever) inntaket ender opp som "søppel" i kroppen og skilles ut gjennom urin og svette. for mye av dette avfallstoffet i kroppen er farlig, så ikke overdriv ekstremt me protein tilskudd over lengre tid...
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. HIT som moderator!
    By HITFrank in forum OT
    Svar: 32
    Nyeste innlegg: 25-06-04, 22:31
  2. Maks opptak av protein...
    By knekt in forum Kosthold
    Svar: 59
    Nyeste innlegg: 26-02-04, 11:31
  3. Kosthold, hormonproduksjon og styrketrening
    By Mr.Power in forum Artikler