+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 39 av 39

Tråd: Anatomikart

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

Anatomikart

vedlagt
    Vedlagte bilder

Gold Member worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Nyttig å vite hva de forskjellige delene heter, og skjønne hva det betyr når folk sier f.eks. "pecs" og "abs"
    wat

Silver Member - III Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av
    Ble medlem
    03-2004
    Hehehe bilde en standard muskelbelagt kropp
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    han på bildet der hdde ultimate body'n!

Bronse Member steven87 is a jewel in the rough steven87 is a jewel in the rough steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    hehe der er jeg enig med deg polarman. han hade ultimate body ja. hehe

nyttig den der. har lurt på litt på det der. har plakat av den der på trenings senteret men har aldri tat meg tid til og studere den

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Men så e den på gymmet 40ganger mer detaljer på enn den der da!

TEAM BODYTECH

Medlem mette is on a distinguished road mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Visst var det nyttig: jeg visste for eksempel ikke at jeg har biceps både i armer (Biceps brachii) og ben (Biceps femoris)...

Bronse Member D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. er et navn kjent av alle D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman
    han på bildet der hdde ultimate body'n!
    Var faktisk det første som slo meg før jeg begynte å scrolle..

Kliss nytt medlem sockets is on a distinguished road sockets sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Tror faktisk jeg hadde skremt vekk damene med den kroppen der! Men så bygger man jo av forskjellige grunner!

Bronse Member steven87 is a jewel in the rough steven87 is a jewel in the rough steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    haha hade jeg hat en sånn kropp så får det bare våge seg att damene blir litt skremt. er mange damer som digger masse muskler og da

Medlem Savage is on a distinguished road
    Ble medlem
    09-2004
    Hva om han der karen har 80 kilo fettmasse? Ultimate kroppen du liksom...

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    her var vi kritiske ja. hehe

og om han hade det så hade det blit massiv fettsuging. eller med så mye muskler så det så må man vel ha litt av en forbrenning da. så kunne jo tatt en heavy deff

Medlem Andreas! is on a distinguished road
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    25
    Ser ut som meg..

Medlem Afehn is on a distinguished road Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Hadde gitt mye for å se sånn ut, ja!! =)

Silver Member korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av mette
    Visst var det nyttig: jeg visste for eksempel ikke at jeg har biceps både i armer (Biceps brachii) og ben (Biceps femoris)...
    biceps betyr to, som triceps betyr tre. biceps femoris pga. den ligger på baksiden av benet femor som er beinet mellom hofteledd og kneledd. tohodedemuskelen mellom hofte og kneledd blir en slags oversettelse mye logiskt i latinske navn ser du. brachi er jeg ikke helt sikker på hva betyr men den store underarmsmuskelen heter brachiaridalis eller noe lignende og kommer helt sikkert av den.

kjempe tråd dette, genialt bilde

Medlem mette is on a distinguished road mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av korny
    biceps betyr to, som triceps betyr tre. biceps femoris pga. den ligger på baksiden av benet femor som er beinet mellom hofteledd og kneledd. tohodedemuskelen mellom hofte og kneledd blir en slags oversettelse mye logiskt i latinske navn ser du. brachi er jeg ikke helt sikker på hva betyr men den store underarmsmuskelen heter brachiaridalis eller noe lignende og kommer helt sikkert av den.

kjempe tråd dette, genialt bilde
    Helt enig: kjempetråd!
    Vet du hva det der med muskelhoder egentlig betyr? Er muskelhode det samme som muskelfeste?
    Sånn at når bicepsmuskelen har to hoder betyr det at den er festet to steder (slik biceps femoris er til hofte og kne, som du skriver) - i motsetning til triceps som er festet tre steder???

Medlem Xvani er beryktet på disse kanter
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Ingen som kan svare på mettes spørsmål?

Hvor mange biceps og triceps muskler har man? Man har da bare en?

Edit: Slik jeg har forstått det er det at muskelen har to deler som går paralellt, eller i triceps sitt tilfelle, tre muskler som går paralellt.... Dette strider i mot mye, og må derfor ikke siteres. Bare slik jeg har valgt å forstå det.

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro is a jewel in the rough aro is a jewel in the rough aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av korny
    brachi er jeg ikke helt sikker på hva betyr men den store underarmsmuskelen heter brachiaridalis eller noe lignende og kommer helt sikkert av den.
    Brachi betyr arm. En i som suffix i latinske navn betyr "som hører til". Brachii betyr følgelig "som hører til armen".

Musculus biceps brachii = armens tohodete muskel.

Medlem AmaartM har en flott utstråling AmaartM sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    27
    Her har du endå 1 lette!
    Vedlagte bilder

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro is a jewel in the rough aro is a jewel in the rough aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av mette
    Helt enig: kjempetråd!
    Vet du hva det der med muskelhoder egentlig betyr? Er muskelhode det samme som muskelfeste?
    Sånn at når bicepsmuskelen har to hoder betyr det at den er festet to steder (slik biceps femoris er til hofte og kne, som du skriver) - i motsetning til triceps som er festet tre steder???

M. biceps brachii er festet to steder på skulderbladet (os scapula), derav tohodet.
    M. triceps brachii er festet med ett feste på skulderbladet + to på overarmsbenet (os humerus), derav trehodet.
    I tillegg er begge to festet til underarmsknoklene (m.biceps brachii på os radius, m.triceps brachii på os ulnaris).

Som dere ser, heter de tohodet og trehodet selv om de har hhv. tre og fire fester totalt. Det er festene i proksimal retning (nærmest kroppen) som benevnes hoder.

Kliss nytt medlem Noja is on a distinguished road
    Ble medlem
    01-2005
    Her er en litt bedre versjon av den første..bedre farger og tekst
    Vedlagte bilder

Kliss nytt medlem Stiian is on a distinguished road Stiian sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Ganske nyttig å ha denne oversikten, takk takk!!

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    http://www.exrx.net/Lists/MMale.html

her har du eg ganske tøft et
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

---------not---------------- SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Veldig praktisk!
    -Men trengte eks personen å ha kropp som Hulken...?

SCP

Bronse Member Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox er et navn kjent av alle Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    de to var jo som skilt ved fødselen, hehe
    Zenox

What doesn't kill you makes you stronger

Medlem Painless har en flott utstråling
    Ble medlem
    07-2005
    Selv om jeg har lest til meg denne informasjonen tidligere så kommer den nyttig med hvis du glemmer av et navn, takk!

(Han var da svært så symmetrisk og muskuløs den karen BTW)

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Noen som kan fortelle meg hvilken øvelser som bruker rhomboid? Jeg mistenker en skade i den, og det er så vanskelig å 'kjenne' hvilken muskel det sitter i.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Gold Member guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen er et navn kjent av alle guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    rhomboideus bidrar i alle fall til en retraksjon i skulderbuen. Dvs at du drar brystkassa frem og skuldrene bakover. F.eks hvis du slipper skuldrene frem og drar de langt tilbake i sittende roing. Godt trente rhomboideus bidrar til bedre holdning sammen med midtre trapezius. pluss at man selvfølgelig ikke bør ha for kort brystmuskulatur da

Kliss nytt medlem napstud is a jewel in the rough napstud is a jewel in the rough
    Ble medlem
    12-2005
    en utrolig bra øvelse(for meg ihvertfall) er sittende roing med rett stang. Du henger skikkelig ut (særer på skulderbladene) og begynner bevegelsen med å dra tilbake (adducere skulderbladene) for så å dra stangen mot haken(obs, under 90 grader i humero-scapular leddet)...trykk til i bunnposisjon. Bredt grep.
    kjenn deg frem for å kjenne kontraksjonen skikkelig! deilig når man får kontakt. Ikke kjør tungt da man har lettere for å aktivere øvre trapz . Bakre delta øvelse som funker herlig på rhombene!

tilbake til det med to hoder.... to hoder...to muskelbuker. glem feste- utspring...huff

\,,/ d(^_^)b \,,/ Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen er et navn kjent av alle Carlsentassen sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av SCPlayer
    Veldig praktisk!
    -Men trengte eks personen å ha kropp som Hulken...?

SCP
    Er nesten Tricepsman det der jo... han med den grønne avataren sin =p

Flott med oversiktsbilde av det muskulære systemet btw.. Wooptidoo
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Medlem Orbo is a jewel in the rough Orbo is a jewel in the rough Orbo is a jewel in the rough Orbo is a jewel in the rough Orbo is a jewel in the rough Orbo sin avatar
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    22
    http://fitnessprat.no/attachment.php...6&d=1109617464
    Stemmer det at Pectoralis Major er over Pectoralis Minor? Trudde det var omvendt jeg.

Superior newbie treningsnarkis har en flott utstråling treningsnarkis sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Noen som kan fortelle meg hvilken øvelser som bruker rhomboid? Jeg mistenker en skade i den, og det er så vanskelig å 'kjenne' hvilken muskel det sitter i.

Hvis du tenker på m. rhomboideus er øvelser som som sittende roing veldig bra, generelt øvelser som trekker skulderbladene(scapula) sammen..
    Rhomboideus ligger under musculus trapezius.

Hilsen Diplomert massør
    En dag uten trening er en dag uten mening

Pump-A-Holic Viper[o] is on a distinguished road Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    nicenice! godt noen tok initiativet og la den ut til sist
    push harder - lift more

Maximus Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Orbo
    Stemmer det at Pectoralis Major er over Pectoralis Minor?
    Ja.

Trudde det var omvendt jeg.
    Nei. :P
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Kliss nytt medlem singh Ukjent bruker
    Ble medlem
    01-2007
    Bra denne står som sticky. Greit å se hva som er hva

Medlem Newbie2k is on a distinguished road Newbie2k sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    nice

Medlem Vektarm is a jewel in the rough Vektarm is a jewel in the rough Vektarm is a jewel in the rough
    Ble medlem
    10-2009
    Alder
    27
    minner meg om den tiden jeg måtte pugge latinske navn på utspring, feste og funksjon på ulike muskler

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Nice bump!
    Vedlagte filer
    Sist endret av NK; 17-05-10 kl 20:58
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Medlem "Big-P" is a jewel in the rough "Big-P" is a jewel in the rough
    Ble medlem
    06-2009
    Bump igjen.

Google Body (3D) Google Body - Google Labs

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.