vedlagt
vedlagt
Nyttig å vite hva de forskjellige delene heter, og skjønne hva det betyr når folk sier f.eks. "pecs" og "abs"![]()
wat

Hehehe bilde en standard muskelbelagt kropp![]()
I`m Fitnessfrosk, get used to it!
han på bildet der hdde ultimate body'n!![]()
hehe der er jeg enig med deg polarman. han hade ultimate body ja. hehe![]()
nyttig den der. har lurt på litt på det der. har plakat av den der på trenings senteret men har aldri tat meg tid til og studere den
Visst var det nyttig: jeg visste for eksempel ikke at jeg har biceps både i armer (Biceps brachii) og ben (Biceps femoris)...
![]()
Var faktisk det første som slo meg før jeg begynte å scrolle..Opprinnelig skrevet av Polarman
![]()
Tror faktisk jeg hadde skremt vekk damene med den kroppen der! Men så bygger man jo av forskjellige grunner!
haha hade jeg hat en sånn kropp så får det bare våge seg att damene blir litt skremt. er mange damer som digger masse muskler og da
Hva om han der karen har 80 kilo fettmasse?Ultimate kroppen du liksom...
![]()
her var vi kritiske ja. hehe
og om han hade det så hade det blit massiv fettsuging. eller med så mye muskler så det så må man vel ha litt av en forbrenning da. så kunne jo tatt en heavy deff
Ser ut som meg..
Hadde gitt mye for å se sånn ut, ja!! =)
biceps betyr to, som triceps betyr tre. biceps femoris pga. den ligger på baksiden av benet femor som er beinet mellom hofteledd og kneledd. tohodedemuskelen mellom hofte og kneledd blir en slags oversettelseOpprinnelig skrevet av mette
mye logiskt i latinske navn ser du. brachi er jeg ikke helt sikker på hva betyr men den store underarmsmuskelen heter brachiaridalis eller noe lignende og kommer helt sikkert av den.
kjempe tråd dette, genialt bilde
Helt enig: kjempetråd!Opprinnelig skrevet av korny
Vet du hva det der med muskelhoder egentlig betyr? Er muskelhode det samme som muskelfeste?
Sånn at når bicepsmuskelen har to hoder betyr det at den er festet to steder (slik biceps femoris er til hofte og kne, som du skriver) - i motsetning til triceps som er festet tre steder???
Ingen som kan svare på mettes spørsmål?
Hvor mange biceps og triceps muskler har man? Man har da bare en?
Edit: Slik jeg har forstått det er det at muskelen har to deler som går paralellt, eller i triceps sitt tilfelle, tre muskler som går paralellt.... Dette strider i mot mye, og må derfor ikke siteres. Bare slik jeg har valgt å forstå det.
Brachi betyr arm. En i som suffix i latinske navn betyr "som hører til". Brachii betyr følgelig "som hører til armen".Opprinnelig skrevet av korny
Musculus biceps brachii = armens tohodete muskel.
Opprinnelig skrevet av mette
M. biceps brachii er festet to steder på skulderbladet (os scapula), derav tohodet.
M. triceps brachii er festet med ett feste på skulderbladet + to på overarmsbenet (os humerus), derav trehodet.
I tillegg er begge to festet til underarmsknoklene (m.biceps brachii på os radius, m.triceps brachii på os ulnaris).
Som dere ser, heter de tohodet og trehodet selv om de har hhv. tre og fire fester totalt. Det er festene i proksimal retning (nærmest kroppen) som benevnes hoder.
Her er en litt bedre versjon av den første..bedre farger og tekst
Ganske nyttig å ha denne oversikten, takk takk!!![]()
http://www.exrx.net/Lists/MMale.html
her har du eg ganske tøft et![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Veldig praktisk!
-Men trengte eks personen å ha kropp som Hulken...?![]()
![]()
SCP
de to var jo som skilt ved fødselen, hehe
Zenox
What doesn't kill you makes you stronger
Selv om jeg har lest til meg denne informasjonen tidligere så kommer den nyttig med hvis du glemmer av et navn, takk!
(Han var da svært så symmetrisk og muskuløs den karen BTW)
Noen som kan fortelle meg hvilken øvelser som bruker rhomboid? Jeg mistenker en skade i den, og det er så vanskelig å 'kjenne' hvilken muskel det sitter i.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
rhomboideus bidrar i alle fall til en retraksjon i skulderbuen. Dvs at du drar brystkassa frem og skuldrene bakover. F.eks hvis du slipper skuldrene frem og drar de langt tilbake i sittende roing. Godt trente rhomboideus bidrar til bedre holdning sammen med midtre trapezius. pluss at man selvfølgelig ikke bør ha for kort brystmuskulatur da
en utrolig bra øvelse(for meg ihvertfall) er sittende roing med rett stang. Du henger skikkelig ut (særer på skulderbladene) og begynner bevegelsen med å dra tilbake (adducere skulderbladene) for så å dra stangen mot haken(obs, under 90 grader i humero-scapular leddet)...trykk til i bunnposisjon. Bredt grep.
kjenn deg frem for å kjenne kontraksjonen skikkelig! deilig når man får kontakt. Ikke kjør tungt da man har lettere for å aktivere øvre trapz . Bakre delta øvelse som funker herlig på rhombene!
tilbake til det med to hoder.... to hoder...to muskelbuker. glem feste- utspring...huff
Er nesten Tricepsman det der jo... han med den grønne avataren sin =pOpprinnelig skrevet av SCPlayer
Flott med oversiktsbilde av det muskulære systemet btw.. Wooptidoo
20 år
177 "høy"
73-75kg
I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!
Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!
Treningsdagbok
Kosthold
Bildeprofil
http://fitnessprat.no/attachment.php...6&d=1109617464
Stemmer det at Pectoralis Major er over Pectoralis Minor? Trudde det var omvendt jeg.
Opprinnelig skrevet av vio
Hvis du tenker på m. rhomboideus er øvelser som som sittende roing veldig bra, generelt øvelser som trekker skulderbladene(scapula) sammen..
Rhomboideus ligger under musculus trapezius.
Hilsen Diplomert massør![]()
En dag uten trening er en dag uten mening
nicenice! godt noen tok initiativet og la den ut til sist![]()
push harder - lift more
Ja.Opprinnelig skrevet av Orbo
Nei. :PTrudde det var omvendt jeg.
Bra denne står som sticky. Greit å se hva som er hva![]()
minner meg om den tiden jeg måtte pugge latinske navn på utspring, feste og funksjon på ulike muskler![]()
Nice bump!
Sist endret av NK; 17-05-10 kl 20:58
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Bump igjen.
Google Body (3D) Google Body - Google Labs