+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: ang maksløft, opptrapping

Superior newbie onakosano har en flott utstråling onakosano sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    25

ang maksløft, opptrapping

posta denne i loggboka mi på tf.no også, men hiver den ut her i håp om respons

har planer om å prøve meg på 140kg i benken imorgen, såfremt jeg ikke mister følelsen i arma igjen da.(for dere på fitnessprat så har det seg slik at i de siste to dagene har jeg mista følselsen i håndledd og litt av handa når jeg får pump..)

problemstillinga mi er hvordan jeg skal bygge opp til maksløftet?
    her er mitt forslag

10 min på spinningsykkel eller mølle
    60kg x 10 x 2
    80kg x 5 x 1
    90kg x 5 x 1
    100kg x 10 x 1
    120 x 1 x 1
    140 x 1.

hva tror dere?

Ferie Septimus er et navn kjent av alle Septimus er et navn kjent av alle Septimus er et navn kjent av alle Septimus er et navn kjent av alle Septimus er et navn kjent av alle Septimus er et navn kjent av alle Septimus sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Er det ikke stor fare for at du kan bli litt utslitt/utmattet ved å kjøre 10 x 100kg på oppvarming til maksløft?

Har en kalkis som regner ut oppvarming for meg (aner ikke hva den baseres på) men den kommer med følgende tall for oppvarming til 140kg i maksløft.

Oppvarming:
    55kg x 12 reps
    55kg x 12 reps
    80kg x 6 reps

Tilvenning:
    97.5kg x 3 reps
    115kg x 1 reps
    130kg x 1 reps

Maksløft:
    140kg x 1 reps

Og da selvfølgelig med litt generell oppvarming til å begynne med, som du skrev. Enten sykkel eller tredemølle eller noe slikt..

Disclaimer: Dette er en luguber kalkis jeg fant på nettet for lenge siden. Om en slik oppvarming er relevant aner jeg ikke, men den ser ikke så veldig dum ut?

- Sep

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    kjørte selv her for en uke siden om jeg ikke husker feil...

20x20
    60x15
    100x5
    120x1
    140x1
    145x1(slo til med enda 5 selv om det ikke var planen)

Følte meg varm nok og fremdeles krefter igjen da..

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    20*10
    60*10
    80*5
    100*3
    120*1
    140*1

Slik ville jeg gjort det
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    20*10
    60*10
    80*5
    100*3
    120*1
    140*1

Slik ville jeg gjort det
    tror nok jeg hadde hivi meg på noe lignende... men kanskje på de 2 siste før max løftet kjørt noe som

3* 20 kg under maxløft
    2* 10 kg under maxløft
    1* nytt maksløft
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    tror nok jeg hadde hivi meg på noe lignende... men kanskje på de 2 siste før max løftet kjørt noe som

3* 20 kg under maxløft
    2* 10 kg under maxløft
    1* nytt maksløft
    ikke dumt ikke dumt det blir smakssak igrunn
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Bronse Member mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth is a jewel in the rough mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

apropo det med armene dine; du sier du mister litt følelsen i armene og\eller hondleddene dine generelt... kanskje det er på tide å tøye ut skuldrene dine? Blir slit for triceps etc å prestere max visst blodet må _presse_ seg gjennom skuderleddet. Her bør det jo flyter litervis med blod til armene som leverer optimalt med oksygen og næringstoffer inn skal du prestere 100% Lykke til på maxløftet ivertfall, alltid like spennende slike ting!
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    ikke dumt ikke dumt det blir smakssak igrunn
    Er helt enig i at det blir en smakssak, bør ihvertfall gjennomføre litt mer enn vanlig generell oppvarming. Så lite som må til for at muskelen skal være ordentlig varm egentlig. Kjedelig svar men vanskelig og vite hva som kreves av den enkelte før man føler seg klar til maksløft.

Jeg syns dette som GrEmLiNgS anbefalte hørtes fornuftig ut:
    3* 20 kg under maxløft
    2* 10 kg under maxløft
    1* nytt maksløft
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.