Jeg skal begynne med markløft og lurer på om det er best å kjøre dette på rygg dagen eller ben dagen...?
Ser mange som kjører mark på bendagen...
Noen som har noen tips å tilføye en "nybegynner" i markløft?
Takker!
Mvh
Tore
Jeg skal begynne med markløft og lurer på om det er best å kjøre dette på rygg dagen eller ben dagen...?
Ser mange som kjører mark på bendagen...
Noen som har noen tips å tilføye en "nybegynner" i markløft?
Takker!
Mvh
Tore
Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!
Den fungerer like bra på begge dager.
Jeg foretrekker å kjøre markløft som siste øvelse.
Leste en artikkel om hvor gunstig det er for en kroppsbygger å bruke den som siste øvelse.
Skal se om jeg finner den, men ikke hold pusten. Jeg leser alt for mye til å holde orden på hvor alt kom fra.
Jeg sliter veldig med ryggen, så jeg har endret trenings splitten min slik at jeg kjører rygg og biceps sammen på ryggdagen.
Synes dere det er overkill med 5 øvelser på rygg (3set/ 6-8rep)
Tenkte på 3 øvelser for bredde og 2 øvelser for tykkelse.
Bredde
1: chins
2: bredt nedtrekk foran
3: smalt nedtrekk
Tykkelse
4: smalroing
5: markløft
Skulle nok komme seg etterhvert med dette...
Vis dere har et bedre forslag så tilføy gjerne!
Er det ok å ha markløft på ryggdagen og strake markløft på ben dagen??
"The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather a lack of will."
Ja jeg syns det er overkill.
Men visst det er det du tror som må til så bare prøv.
Jeg kjører selv markløft på ryggdagen! Elsker den øvelsen..du merker fort forbedringer, hadde ikke muskler på ryggen før, nå har jeg i det minste litt!![]()
Mr. muscle, stemmer det ikke at du også har litt lang kroppsbyggning og må nesten ha veldig smal midje slik at v formen skal synes skikkelig?
Hvordan ser ryggdagen din ut?
Hvilke øvelser, hvor mange set og rep??
Gå inn på treningsdagboken min og se.
Jeg kjører HIT, så det vil nok ikke tilfredstille deg.
Med lang rygg så kan man få en låvedør rygg, men smal midje og brede skuldre er veldig viktig når man er lang ja.
Jeg har kjørt markløft på ryggdagen i 8 uker nå, men skal skifte program etter 12 uker. Da skal jeg kjøre strake markløft på beindagen i 12 uker, før jeg bytter igjen. Markløft er kongen.
Bare for å spørre, (greit å høre andres erfaringer...)
Hvis dere skulle valgt 3 øvelser for bredde og 2 øvelser for tykkelse, hvilke øvelser hadde dere valgt?
Jeg kjører chins med bredt grep og smalt nedtrekk forran for bredde, samt markløft og smalroing for tykkelsen.
Stimuler ryggmuskelen med øvelser både på vertikalen og horisontalen. Hvilke øvelser som er best finner du best ut selv, prøv bare en av øvelsene på ryggdagen, kjør da gjerne 6-10sett på bare denne øvelsen, du vil ganske sikkert kjenne hvor og hvilken øvelse som er best for deg.
"Eat more women!! They are high in protein :) "
Føles det som beina får for mye juling av mark på ryggdagen kan man jo ta 1/2 markløft.
Jeg sliter med å få det til å "brenne" i ryggmuskulaturen...
Jeg kan gjerne kjøre bredt nedtrekk foran med 100kg, teknikken "ser" rett ut men får ikke skikkelig kontakt. Når jeg tar feks 60kg og trekker ned på samme måte så får jeg oftere bedre kontakt iogmed jeg klarer lettere og holde skuldrene nede og litt bakover når jeg kjører... Da kjenner jeg det brenner litt.
Vil det da si for meg at det er MYE bedre og kjøre 100% rett teknikk med skikkelig kontakt med 60kg enn å kjøre som en okse med 100kg?
igjen er variasjon viktig. Kjør et par "tunge"sett etterfulgt av et par "strikte",da får du litt av begge.
"Eat more women!! They are high in protein :) "