+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Ang melkesyre ved beintrening..

Kliss nytt medlem Borealis har en flott utstråling
    Ble medlem
    03-2007
    Alder
    42

Ang melkesyre ved beintrening..

Jeg får så steike fort melkesyre i lårmuskelen, når jeg trener den. (Quadriceps)
    Er ikke likt med andre muskler. Helt utrolig lav melkesyreterskel for denne! Frustrerende! Er ganske muskuløs i beina, og trener bein ca en gang i uka (utenom kardio). Kjører ganske tungt i f.ex beinpress, men med en gang jeg isolerer quadriceps, går jeg tom. (egentlig samme når jeg sykler, -hater å sykle, for jeg blir dritstøl i forside lår med en gang!)

Råd?

Chaticks-si-Chaticks HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank elefantastiskuber HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Flytt vekk fra Hinnøya! Da vil du kunne sykle/gå over lengre avstander slik at kroppen blir vant til å bevege seg.

Er ikke Hinnøya like stor som 29 mål?

Ble medlem
    03-2007
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Flytt vekk fra Hinnøya! Da vil du kunne sykle/gå over lengre avstander slik at kroppen blir vant til å bevege seg.

Er ikke Hinnøya like stor som 29 mål?
    Hinnøya er Norges største øy....

Er det bare om å gjøre å være frekkest mulig her inne? Trodde faktisk dette var et seriøst forum!!

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    HITFrank er frekkeste fyren på FP, det må du bare venne deg til..
    kompis av meg er eks-syklist og skryter fælt av kreatin for å hindre melkesyre.

Ble medlem
    03-2007
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz Vis post
    HITFrank er frekkeste fyren på FP, det må du bare venne deg til..
    kompis av meg er eks-syklist og skryter fælt av kreatin for å hindre melkesyre.
    Ja, har tenkt endel på kreatin....takk for tipset.
    Og advarselen! blunk

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av Borealis Vis post
    Jeg får så steike fort melkesyre i lårmuskelen, når jeg trener den. (Quadriceps)
    Er ikke likt med andre muskler. Helt utrolig lav melkesyreterskel for denne! Frustrerende! Er ganske muskuløs i beina, og trener bein ca en gang i uka (utenom kardio). Kjører ganske tungt i f.ex beinpress, men med en gang jeg isolerer quadriceps, går jeg tom. (egentlig samme når jeg sykler, -hater å sykle, for jeg blir dritstøl i forside lår med en gang!)

Råd?
    Råd? Ikke tren leg-extensions. Jeg tipper det er på denne øvelsen du "isolerer quadriceps". Problemet med denne øvelsen, bortsett ifra at den er en jævel på å ødelegge knær (bl.a. fordi den lærer ugunstige fyringsmønstre), er at melkesyren kommer så sinnsykt fort at man ikke får trent muskelen skikkelig. Kjør knebøy, front knebøy og utfall heller
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Borealis Vis post
    Ja, har tenkt endel på kreatin....takk for tipset.
    Og advarselen! blunk
    kan i tillegg si at når han syklet ble han testet for når melkesyra satte inn både av og på kreatin. markant forbedring med kreatin.

Ble medlem
    03-2007
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Råd? Ikke tren leg-extensions. Jeg tipper det er på denne øvelsen du "isolerer quadriceps". Problemet med denne øvelsen, bortsett ifra at den er en jævel på å ødelegge knær (bl.a. fordi den lærer ugunstige fyringsmønstre), er at melkesyren kommer så sinnsykt fort at man ikke får trent muskelen skikkelig. Kjør knebøy, front knebøy og utfall heller
    Jepp, rett det! Og æ hate den øvelsen!!!
    Men, da dropper jeg den heretter.
    Trener mye utfall, -og er ikke så glad i den heller! Men, den er en real butt-lifter!

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    bl.a. fordi den lærer ugunstige fyringsmønstre
    Interessant, forklar?
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Spiser mye egg og lever fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler uberuberuber fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Studier viser at "open chain"-øvelser, som leg extension, lærer fyring av rectus femoris, en muskel som ofte allerede er overaktiv, før vastus-musklene (1, 2). I "Closed chain"-øvelser, som knebøy, fyrer vastusmusklene raskere.
    VMO, en kjent knestabilisator, er ofte underaktiv i forhold til rectus femoris (som ofte er overaktiv, kort og full av triggerpunkter) og de laterale strukturene. En forsterkning av dette problemet bør unngås av dem som liker knærne sine. Spør en ekspert, og han vil sannsynligvis si at sterk og rask VMO rekruttering er en nødvendighet for god knehelse.
    En annet problem med leg extensions er at ACL er vektbærende gjennom hele bevegelsen. At passive strukturer gjør arbeidet for aktive strukturer, er alt annet enn heldig(3).

1. Escamilla RF, Fleisig GS, Zheng N, Barrentine SW, Wilk KE, Andrews JR. Biomechanics of the knee during closed kinetic chain and open kinetic chain exercises. Med Sci Sports Exerc. 1998 Apr;30(4):556-69.

2. Stensdotter AK, Hodges PW, Mellor R, Sundelin G, Hager-Ross C. Quadriceps activation in closed and in open kinetic chain exercise. Med Sci Sports Exerc. 2003 Dec;35(12):2043-7.

3. Chow JW. Knee joint forces during isokinetic knee extensions: a case study. Clin Biomech (Bristol, Avon). 1999 Jun;14(5):329-38.
    Vedlagte bilder
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Takk for god forklaring.
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    No problem

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.