+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 33 av 33

Tråd: Animal's 9weeks to a big(ger) bench

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23

Animal's 9weeks to a big(ger) bench

Animals 9 weeks to a big(ger) bench

Siden mange ikke gidder å lese 90000sider om konjugert periodisering har jeg satt opp et forslag til hvordan man kan gjøre det i benkpress. Her følger et oppsett, noen grunnleggende prinsipper og forklaring.

Jeg baserer treningsbelastningen utifra gode gamle Prilepins chart, med forbehold om at styrkeløftene tar Lengre tid å utføre enn de olympiske løftene.

Før noe annet gjøres: Lær deg dette

http://www.youtube.com/watch?v=pJqWaEnd98A

Slik vil benkdagene se ut. Korsrygg,lår,hamstrings, underkropp generelt trenes utenom disse 2 dagene

F.eks:

Mandag: Maksimal benkdag

Fredag: Dynamisk benkdag

DYnamiskdag

skal trenes 72 timer før dag 2.

Benkpress. 8set a 3reps så fort som mulig uten å dabbe stangen. 60sek pause mellom settene. Bruk 3 forskkjellige grep innenfor ringene. Max bredde er lillefingrene på ringene.

Belastning: 50-60% av 1rm.

Uke 1. 50%av 1rm 8x3
    Uke 2. 52%av 1rm 8x3
    Uke 3. 54%av 1rm 8x3
    Uke 4. 56%av 1rm 8x3
    Uke 5. 58%av 1rm 8x3
    Uke 6. 60%av 1rm 8x3

Uke 7. 70%av 1rm 6x3 Kontrollerte reps

UKe 8. Kjør 20reps hantelpress

Dette er et forslag. DU kan og kjøre 3ukers-sykluser(50-60%) og kjøre 2 slike og jobbe med 70-80% av 1rm den siste uken før dynamisk dag.

Slik ser Prilepins chart om man bruker den for belastnings beregning:

Støtteøvelser på dynamisk dag:

NR 1: Tricepsøvelse 3-4sett og 3-8reps. Velg mellom: Franskpress, Smalbenk og JM press lignende øvelser

Nr2: SKulderøvelser: 3-5sett og 8-12 reps. Sidehev, foroverbøyd sidehev, lett skulderpress. osv

NR3: Lats: Velg en roøvelse som ligner på benkbevegelsen og kjør 3-6sett x 6-8 reps

N4: Evt mer trapz/triceps/underarm om du føler for det. Gjerne kjør noen rotatorøvelser og slikt. Thats it, du er ferdig med dagen.

Prøv å øk reps/set på støtteøvelser uten å kompromittere treningsvekter. Når du sliter med det, bytt støtteøvelser. Jeg rullerer mine ganske ofte.

STORT NB:
    3reps på 50-60% av 1rm skal utføre innen 3.5sek, Armèr deg med 1x stoppeklokke og 1x dum jævel som kan bruke start og stopp-funksjonen.

Maksimal innsats benk. 72timer etter Dynamisk dag

Her skal det jobbes opp mot ETT toppsett på 1-3reps. De skal være tunge og helt jævlige. Hele tiden prøv å slå persene dine. Var det pers og lett så legg på mer vekter og jobb opp mot et slitesett. Disse øvelsene er valgt ut for en som sliter ca midrange.

Uke 1 Gulvpress 1-3
    Uke 2 Gulvpress 1-3
    Uke 3 Benk m/flaske 1-3
    Uke 4 Benk m/flaske 1-3
    Uke 5 Benkpress bunnstart i rack 1-3
    Uke 6 Benkpress bunnstart i rack 1-3
    Uke 7 Benk 2kloss 1-3
    Uke 8 Benk 2kloss 1-3

Uke 9 Sett NY pers i benk,

Bruk denne til å basere prosenten i Dynamisk dag for neste syklus og sett opp en ny syklus med lignende øvelser.

Maksøvelsene velges utifra hvor du sliter og hvor du er svak. Øvelser jeg regner som maksøvelser er:

Gulvpress
    Bunnstart
    Bratt, smal incline
    Decline benk
    Omvendt strikkbenk
    1-2-3-4kloss benk
    osv.

Hjelpemidler for mer hensiktsmessig motstand og de avanserte: kjetting og strikk.

Gulvpress.

Utføres slik som videoen viser med strake føtter i rack evt stacke 20kgs(utrygt), NB, husk trapz sammen og albuevinkel og stopp. FØtter skal ligge strake på gulvet og ingen rævreisning

http://www.youtube.com/watch?v=8FmESvXBoow

Klossbenking. Dra på makkern, bestill så mange 30cm 2tom6 du trenger og skru de sammen. IKke impregnert. Ha den under genser og benk til, da ligger den fint og kos.

Klossbenking:
    http://www.youtube.com/watch?v=phoylFmosYk

Kjør ned til klossen, la den synke ned i klossen og press opp. Ikke sprett på klossen

Flaskepress: ta en 0.5liter og ha under en trang genser og benk til, samme der som med kloss.

Støtteøvelser til Maksimal innsats dagen:

Nr 1: Triceps 4-6sett a 8-12reps. Jm press, franskpress, tricepsøvelser, rack lockouts

Nr 2: Skuldre 4-6sett a 6-10reps, Skulderpress, div sidehev osv.

Nr 3: Lats 4-6 sett a 6-12reps, Velg en annen roøvelse enn den på Dynamisk dag. Sleng gjerne inn chins og

NR 4: Benk til hals, Benk med hantler, illegally wide benching evt mer triceps . Litt hypertrofi for bryst 2-4sett a 10-15reps

Nr 5. Gjerne rotatorøvelser og lignende.

Nå gå og sett en ny max.

Btw, på Dynamisk dag skal teknikken være PERFEKT. Maksdagen skal teknikken være så god som du får til og presse opp det du klarer den dagen. Noter det du fikk til og prøv å slå det senere. Øk i vekt, set,reps på støtteøvelser osv.Samme prinsippet på dynamisk som maksdag. PÅ Dynamisk dag pleier jeg å kjøre kortere pauser. rundt et minutt. På Maksdagen skal du ha så lange pauser som mulig for å presse opp mest vekt. Kan være kortere på støtteøvelser.

Noen siste ord:

Ikke vær redd for Failure på maksdager.
    lle støtteøvelser bør du være 1-2reps unna failure på.
    Er det mye krutt i tønna og du kjenner deg bra ut kan du trene til failure av og til.
    Men ikke veldig ofte da Dynamisk og Maks benking krever MYE av CNS.
    Forvent å bli større
    Forvent å bli sterkere
    Forvent å få bedre teknikk i benken

Korsrygg trenes med underkropp

Spørsmål?

Håper dette hjalp

Mvh Animal
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

under construction GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS elefantastiskuber GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    du kommer med mye nyttig for tiden sjef! meget bra MEGET bra

tror denne tråden vill hjelpe FLERE med å bedre benk teknikken!
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

www.kalibergym.no Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Meget bra tynnj.

Det er slik opplegget mitt blir etter sommeren.
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    du kommer med mye nyttig for tiden sjef! meget bra MEGET bra

tror denne tråden vill hjelpe FLERE med å bedre benk teknikken!
    Takker og bukker hvis noen prøver dette oppsettet, PM meg for litt mer personlig oppsett ang sticky osv
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hightower Vis post
    Meget bra tynnj.

Det er slik opplegget mitt blir etter sommeren.
    Nice, ahr du kjetting, evt kan skaffe 5/8" kjetting så kan jeg komme innover og vise hvordan det bør settes opp. Om du ikke vet det da selvfølgelig
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    For en svekling!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=u4P4vtUEkyA 504kg på 5cm kloss
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Ryan Kennelly er kongen av benkpress! http://www.youtube.com/watch?v=_d_nuqECFaQ

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92 Vis post
    Ryan Kennelly er kongen av benkpress! http://www.youtube.com/watch?v=_d_nuqECFaQ
    Je, men nå er det ikke det denne tråden handler om. On topic please mine og vio sine avsporinger er nok
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Platinum Member PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte PushIt har et berømt rykte
    Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Animal Vis post
    Je, men nå er det ikke det denne tråden handler. On topic please mine og vio sine avsporinger er nok
    Handler om* , mener du vel?

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92 Vis post
    Handler om* , mener du vel?
    Takk for at du rettet på meg Gikk sikkert litt fort over tastaturet.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    05-2007
    Takk for at du rettet på meg Gikk sikkert litt fort over tastaturet.
    Hehe, ja, det regner jeg med!

www.kalibergym.no Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower har mye å være stolt av Hightower sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Nice, ahr du kjetting, evt kan skaffe 5/8" kjetting så kan jeg komme innover og vise hvordan det bør settes opp. Om du ikke vet det da selvfølgelig
    Deal! Har aldri prøvd kjetting, så jeg hører på eksperten
    "Eat more women!! They are high in protein :) "

Kliss nytt medlem TheIncrdblBulk is on a distinguished road
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    23
    Flott post. Har tenkt å bruke dette dynamisk/ maks dag, oplegget på mark og bøy om ikke så lenge .

Og rett meg om det er feil , men er ikke dette westcoast inspirert?

Edit: Har du link til side hvor jeg kan lese om dette, bedre å kunne om hva man trener

Mentalt utfordret wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av TheIncrdblBulk Vis post
    Flott post. Har tenkt å bruke dette dynamisk/ maks dag, oplegget på mark og bøy om ikke så lenge .

Edit: Har du link til side hvor jeg kan lese om dette, bedre å kunne om hva man trener
    du har vel beste benken på din alder i Norge omtrent? Du må ha gjort noe riktig der iallefall Samt at du på få månder ligger svært godt an i både bøy og mark.. gener fra helvete.. Hater deg;*

On-topic: så int. ut. Men er vel mer for styrkeløftere enn byggere regner jeg med.

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av TheIncrdblBulk Vis post

Dette er Westside ja. Her kan du lese om dette: www.westside-barbell.com
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    du har vel beste benken på din alder i Norge omtrent? Du må ha gjort noe riktig der iallefall Samt at du på få månder ligger svært godt an i både bøy og mark.. gener fra helvete.. Hater deg;*

On-topic: så int. ut. Men er vel mer for styrkeløftere enn byggere regner jeg med.
    Jeg skriver aldri lektyre rettet for byggere
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    01-2008
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post

Beste benk er vel litt drøy. Kjører SKO sitt benkpressprogram, som jeg mener er fantastisk. Men alltid gøy å utvide sitt trenings repertoar. Og dette er jo i mark/bøy jeg skal bruke ikke benk.

Og ja tror dette er mer for styrkeløftere enn byggere.

Edit: takker for link

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hva ligger denne benken på og kroppsvekt som dere gjeter om her?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    01-2008
    Alder
    23
    Hva ligger denne benken på og kroppsvekt som dere gjeter om her?

Vekt 60 kg, stangen 7 ganger. Med bare litt hjelp fra spotter

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hahaha, så morsom dere er Jeje, skryt er fint.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Hvordan er Skole Fritids Ordningen sitt benkeprogram incbulk?

Ble medlem
    01-2008
    Alder
    23
    Hehe, er ikke her for å skryte , bare Wankstarr som tuller litt. Bare innom her for å lære litt mer om hobbyen min.

Mentalt utfordret wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr har mye å være stolt av wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    *edit* Holder meg saklig

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Hva hadde det i denne tråden å gjøre?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

pusi she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra uberuberuber she-ra sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    30
    Æ like plankebænk! Den e smud som babyarsel!

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Hva hadde det i denne tråden å gjøre?
    Absolutt ingenting Tok den vekk jeg

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av she-ra Vis post
    Æ like plankebænk! Den e smud som babyarsel!
    Hør hør, damen er opplyst!
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Superior newbie Unleashed is a jewel in the rough Unleashed is a jewel in the rough Unleashed is a jewel in the rough Unleashed is a jewel in the rough Unleashed sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    26
    Veldig informativt emne.

Kan du fortelle litt mer om hvordan man bør bruke strikker, Animal?

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Unleashed Vis post
    Veldig informativt emne.

Kan du fortelle litt mer om hvordan man bør bruke strikker, Animal?

De ville jeg holdt meg unna i starten, strikker er avansert hjelpemiddel og noe man ikke trenger å bry seg om i starten. Jeg ville trent konjugert periodisering uten noe slags hjelpemiddel først, så begynnt med kjettinger og så bruke strikker senere. Chuck vogelpohl begynnte ikke å bruke strikker før han hadde 350kg i konkurransebøy mener jeg.

Men kan uansett gi en liten utredning litt senere
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    hvordan har dere føttene?
    presser dere med hælen eller tåball?

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    hvordan har dere føttene?
    presser dere med hælen eller tåball?
    Jeg presser med tåball, på stevne må jeg bruke hæl pga anale IPF regler Tåball er best, no doubt.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.