+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: ant. sett

Kliss nytt medlem Six-Pack is on a distinguished road
    Ble medlem
    06-2003

ant. sett

Jeg har lagt merke til at det er stor forskjell på ant. sett på hver muskelgruppe i HST og den tradisjonelle opfatningen av ant. sett, da med tanke på de små muskelgruppene. Mens bryst, rygg og skuldre får 12 sett, får biceps, triceps, hamstrings og legger 6 sett. Det "tradisjonelle" er jo 12 sett på alle muskelgrupper.
    Hva er forklaringen på dette, og hvem har ”rett”?

Jeg trener hver muskelgruppe 2 ganger i uka, og har tilsammen 12 sett på bryst og rygg, og 6 sett på legger, hamstrings, biceps og triceps.
    Jeg er litt usikker på om jeg har for høyt volum på skuldrene: jeg har 3 sett militærpress og 3 sett upright rows + 1 sett fronthev eller sidehev eller foroverbøyd sidehev, 2 ganger i uka.
    Dette blir til sammen 14 sett, men upright rows er jo ikke direkte en skulderøvelse men en trapeziusøvelse, så skal de settene regnes med i ant. sett for skuldrene? Blir dette for mye?

Bedreviteren Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway har et berømt rykte Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    "Jeg har lagt merke til at det er stor forskjell på ant. sett på hver muskelgruppe i HST og den tradisjonelle opfatningen av ant. sett, da med tanke på de små muskelgruppene."
    --Da har du lagt merke til noe vi andre ikke legger merke til. Forskjellen HST vs splitter er først og fremst at i HST bygger èn på å kjøre "litt og litt" hele uka, istedet for alt på en dag. 2 sett biceps curls 3x i uka er det samme som 6sett curl på mandager

Øvelser som trener hovedsaklig skuldre telles som sett for skuldre, men skal èn se om et program er bra, må en og tenke på om hvordan skuldra blir kjørt på andre dager, og om det da er nødvendig med x antall sett osv osv.

2 sett militærpress, 1sett sidehev og 1sett framoverbøyd sidehev burde være nok (2 ganger i uka)
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Ble medlem
    06-2003
    12 sett bicepscurl en dag er jo noe ganske annet enn 2sett bicepscurl tre ganger i uka(=6)..!

Vil helst ikke kutte ut upright rows...synes det er en kongeøvelse!!!

Ble medlem
    06-2003
    Programmet mitt for overkropp ser forresten slik ut:

Benkpress 3 sett
    Dips(for bryst, ikke triceps) 2 sett
    Foroverbøyd roing 3 sett
    Chins bredt/smalt grep 2 sett
    Militærpress 3 sett
    Upright rows 3 sett
    1 sett flys eller pullover
    1 sett fronthev, sidehev eller foroverbøyd sidehev
    Franskpress 3 sett
    Biceps barbell curl 3 sett

Jeg øker arbeidsvektene på alle øvelsene annenhver økt, slik at jeg kjører samme vekt ei hel uke. Etter vanlige 6 uker (15,15,10,10,5,5) kjører jeg ei ren styrkeøkt den syvende uka med bare flerleddsøvelsene + 9-10 dager strategisk nedtrening (SN), så hele programmet inkludert SN varer 8 uker.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.