+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Antall sett...

Kliss nytt medlem staagri is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2003

Antall sett...

Lurer litt på hvor mange sett som er vanlig å kjøre på de ulike muskelgruppene. Jeg har trenet fast i 1år nå, men føler at det dabber litt av med fremgangen.
    Har satt meg opp en ny 4-splitt nå, men er som sagt litt usikker på hvor mange serier som er vanlig å kjøre pr.muskel? Er redd jeg kanskje kjører litt for mange sett...

Feks.
    Bryst
    Triceps
    Biceps
    Skuldre
    Mage
    Forsidelår
    Baksidelår

Legger ved mitt nye prog om noen vil se..
    Håper noen har noen innlegg å komme med....

På forhånd takk.

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    Slik trener jeg...

Monday
    ------
    squats: 2x20
    more ??

Tuesday
    -------
    standing military press: 4x6
    lateral raise: 4x6
    45°calf press: 2x20
    seated calf raise: 2x20

Thursday
    --------
    bentover row: 3x8
    deadlift: 4x6
    chinups: 3xmax
    dips: 2xmax
    triceps extension: 2x8
    dumbbell tricep extension: 2x8

Sunday
    ------
    benchpress: 4x6
    incline dumbbell benchpress: 3x8
    incline flyes: 2x15 <- this makes me pumped
    barbell curl ez: 4x6
    alternative dumbbell curl: 3x8

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    husk, det er ingen fasit på dette.
    og husk også at regelen er ikke "jo lengre en har trent, jo mer må man trene"

Medlem Geir is on a distinguished road Geir sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Staagri, du har altså disse øvelsene på bena?

-Knebøy
    -Bak spark
    -Lår curl
    -Benspark
    -Stående tåhev
    -Innside lår
    -Utside lår
    -Tåhev

Hvordan kan du trene disse på en økt, nei nei nei det funker dårlig etter min mening. Hva vil du oppnå med det? for meg kan en like godt ta aerobic en å trene så masse øvelser. Kan jo aldri ta seg helt ut. Skal du ha virkelig fremgang nå så er det nettopp slik du ikke skal trene bena. Du vil ha mer fremgang med:

Knebøy 2x10 tung
    Benpress 2x10 tung
    Legg hev 2x15 tung

Men du skal trene det veldig hardt...prinsippet er å ha få øvelser, men kjøre dem veldig tungt. Det er slik en bygger muskler. Ikke masse issolasjons øvelser for små muskler i bena. Disse musklene blir tatt mer enn nok i Knebøy uansett. Så ikke kast bort tiden din. Følg det prinsippet på alle hovedmuskler og start trene hardere pr sett. og ofte er to sett nok hvis du evner å ta i litt.
    Mindre er mer!! "got it"

Kliss nytt medlem staagri is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2003
    Hei!

Er nok litt enig i at det kan bli litt mange øvelser, men jeg vil bygge mest mulig masse på bein å rumpe, så jeg har følt at jeg måtte kjøre så mange øvelser for å ta meg helt ut!

Jeg har litt vansklig å se foran meg at jeg skal klare å kjøre beina helt ut på 6-sett som du sier, men det er mulig det er det som skal til for å bygge??
    Jeg bruker å kjøre så hardt at jeg har problemer med å gå ned trapper etterpå, mulig jeg tar meg for hardt ut???

Kliss nytt medlem TheKid is on a distinguished road
    Ble medlem
    11-2002
    4 på små og 6 på store

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L har en flott utstråling L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Når det gjelder antall sett og øvelser per muskelgruppe er det en standard som funker for alle.
    Bryst og lår : 3øvelser - 2-3sett pr øvelse
    Rygg : 4-5øvelser- 2-3sett pr øvelse
    Biceps, triceps og legger: 2-3øvelser- 2-3sett per øvelse
    Skuldre : 2-3øvelser -2-3sett per øvelse

Ta utgangspunkt i denne standarden her. Tren tungt 4-10reps i 4-5uker, deretter kjører du lettere i 1-2uker hvor du reduserer på vektene og kjører ikke nødvendigvis flere reps, men du tar deg ikke helt ut.

Kjøp boka "blod and guts" av Dorian Yates. Der står alt både en fersking og en mer erfaren bygger trenger å vite !!
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Silver Member Pr0nDog is a jewel in the rough Pr0nDog is a jewel in the rough Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    "En standard som funker for alle"
    Øh...?! det kan du vel ikke mene? Dette er svært forskjellig fra individ til individ og hvor ofte tas denne standar greia? Kanskje om de med dårligst forutsetning håndterer det dersom samme muskel trenes hver 10 dag, men det er garantert mange som ikke ville tålt det en gang i uka.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.