+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Antall sett på baseøvelser?

Medlem Evanaki is on a distinguished road Evanaki sin avatar
    Ble medlem
    05-2007

Antall sett på baseøvelser?

Hei

Jeg lurer på hvor mange sett jeg bør ha på baseøvelsene, altså de 3 store.

Kjører som regel mellom 8-12 reps nå, så da er det vel kanskje mest fordelaktig med 3 sett? Eller kan jeg kjøre 5?

Superior newbie Siqualone er et navn kjent av alle Siqualone er et navn kjent av alle Siqualone er et navn kjent av alle Siqualone er et navn kjent av alle Siqualone er et navn kjent av alle Siqualone er et navn kjent av alle Siqualone er et navn kjent av alle Siqualone er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    04-2005
    4sett 4rep

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Det kommer helt ann på intensiteten (graden av anstrengelse)
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Latsabb tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody elefantastiskuber tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Òg, intensiteten avgjøres vel av treningens formål?
    You ran a marathon? That's cute …

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Ville holdt meg til 2-4 sett og knust på med mindre reps i baseøvelsene. 6-8 reps ca.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Egendefinert brukertittel Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather har et berømt rykte Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    På base øvelser ligger jeg mellom 3-6 reps.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Òg, intensiteten avgjøres vel av treningens formål?
    Sier meg enig i denne, og spør hva du vil oppnå med treningen=)
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

Ble medlem
    05-2007
    Okei. Da får jeg vel begynne med 4 sett, og en del mindre reps da.

Men med tanke på knebøy. Jeg har allerede veldig store lår iforhold til resten av kroppen, og vil ikke ha de noe særlig større. Er det da greit om jeg kjører en 3 sett med ca. 15 reps? Eller hvilke tips har dere?
    Heller styrke enn volum akkurat der.

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    For trening av maksimal styrke kan du prøve å legge deg på ca 1-5 reps. Grovt regnet er 6-15 reps ansett som trening for muskelvekst, 15< for utholdenhet.
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av ZtateX Vis post
    For trening av maksimal styrke kan du prøve å legge deg på ca 1-5 reps. Grovt regnet er 6-15 reps ansett som trening for muskelvekst, 15< for utholdenhet.
    Ztatex sier mye klokt her
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Mr.gluteus: takk!

Kan jo legge til at det har litt å si hvordan du tar disse reppene også.. Bruker du over et minutt på å ta 5 repper saaaaakte ned og saaaaakte opp vil det være "kondistrening". Samme hvis du tar 10 repper eksplosivt som faen på 20 sekunder, da vil det være eksplosiv trening. Så vil du trene maks styrke, bruk 1-5 repper og tren det relativt raskt/eksplosivt (men likevel kontrollert såklart).

Dette kalles TUT, time under tension.

Ble medlem
    05-2007
    Okei. Takk for mange gode svar

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.