Hei
Jeg lurer på hvor mange sett jeg bør ha på baseøvelsene, altså de 3 store.
Kjører som regel mellom 8-12 reps nå, så da er det vel kanskje mest fordelaktig med 3 sett? Eller kan jeg kjøre 5?
Hei
Jeg lurer på hvor mange sett jeg bør ha på baseøvelsene, altså de 3 store.
Kjører som regel mellom 8-12 reps nå, så da er det vel kanskje mest fordelaktig med 3 sett? Eller kan jeg kjøre 5?
4sett 4rep
Det kommer helt ann på intensiteten (graden av anstrengelse)
It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
- Mike Mentzer
http://www.mikementzer.com
http://www.i-a-r-t.com
Òg, intensiteten avgjøres vel av treningens formål?
You ran a marathon? That's cute …
Ville holdt meg til 2-4 sett og knust på med mindre reps i baseøvelsene. 6-8 reps ca.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
På base øvelser ligger jeg mellom 3-6 reps.
Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.
Okei. Da får jeg vel begynne med 4 sett, og en del mindre reps da.
Men med tanke på knebøy. Jeg har allerede veldig store lår iforhold til resten av kroppen, og vil ikke ha de noe særlig større. Er det da greit om jeg kjører en 3 sett med ca. 15 reps? Eller hvilke tips har dere?
Heller styrke enn volum akkurat der.
For trening av maksimal styrke kan du prøve å legge deg på ca 1-5 reps. Grovt regnet er 6-15 reps ansett som trening for muskelvekst, 15< for utholdenhet.
When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.
Mr.gluteus: takk!
Kan jo legge til at det har litt å si hvordan du tar disse reppene også.. Bruker du over et minutt på å ta 5 repper saaaaakte ned og saaaaakte opp vil det være "kondistrening". Samme hvis du tar 10 repper eksplosivt som faen på 20 sekunder, da vil det være eksplosiv trening. Så vil du trene maks styrke, bruk 1-5 repper og tren det relativt raskt/eksplosivt (men likevel kontrollert såklart).
Dette kalles TUT, time under tension.
When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.