Ser ikke ut som om dette tilbudet fra Antidoping Norge har fått veldig stor tilslutning: http://www.anti-doping.no/t2.asp?p=55497 Kanskje ikke rart når det koster kr 19.000,- å være med.
Ser ikke ut som om dette tilbudet fra Antidoping Norge har fått veldig stor tilslutning: http://www.anti-doping.no/t2.asp?p=55497 Kanskje ikke rart når det koster kr 19.000,- å være med.
1 tr.senter i Oslo ja.....
hehehehe
SCP
Sportsclub og Arena treningssenter i Stavanger har blitt med iallefall..
Vekt:103,3 kg (10.04.08)
Høyde: 1.90
Beste løft:
Benkpress: 150kg, 5*125kg
Markløft: 5x150kg
Kan ikke skjønne det ikke er flere....![]()
seffølgeli en haug her i stavanger.....
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Jeg bruker ikke dop, så jeg frykter intet.. Forresten noen som vet om kreatin er forbudt i noen land?
<3Fitnessfrøken<3
Kreatin er forbudt i Frankrike.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Jeg bruker heller ikke dop, og har ikke tenkt å gjøre det heller. Men grensene er veldig flytende. Og det jeg frykter mest av alt, er at f.eks en feilaktig positiv test skal begynne å flyte rundt i systemene og som rykte på lokalt treningssenter, uten at den uheldige skal ha noen måte å kvitte seg med den. Dette er ømfintlige saker, og jeg skulle ønske at det ble gitt ut informasjon om ordningen slik at vi kunne se at personvernet er ivaretatt)
Dette er i tillegg vanskelig å orientere seg i. Har f.eks sett at en del tilskudd inneholder Dioscorea. Vet du om du bruker det? Er det lov eller ikke lov (i henhold til lista, som også inneholder en uspesifisert "andre-stoffer"-kategori.)
Og på toppen er en del tilskudd oppspritet eller forurenset fra fabrikk. Hvordan skal privatpersoner kunne oppdage dette, eller kunne hvitvaske seg hvis de blir tatt som følge av dette? Er jo nok å spise bagel med valmuefrø, så gir man positiv narkotest.
...
(Neida, Dioscorea er lov det, jeg bare kødda. Eller?).
--tjeh
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Nå kommer nok disse senterne bare til å teste for de vanligste AAS, og kanskje narkotika, men det er faktisk en god del vanlige medisiner som er definert som doping. Se listen over forbudte legemidler her: http://www.anti-doping.no/t2.asp?p=50333Opprinnelig skrevet av tjeh
Tviler at det vil bli feilaktige positive tester, men avhengig av hva de ser etter er det ikke direkte usannsynlig at noen og enhver doper seg om en følger reglementet 100 %. I tillegg kan man få ekstra arbeid med å dokumentere at medisiner man tar er lovlige, f. eks. insulin, astma medisin, smertestillende, osv. Eller hva om man har vært på en fest hvor det har vært røkt cannabis? Det er mulig å få for høye verdier i urinen uten ha røkt selv, og dette kan spores i mange uker. Ellers så har det en kjent sak at det hvertfall har vært mye rart, spesielt effedrin, i enkelte kosttilskudd og "naturpreparater".
uanz en prinsipp sak...Opprinnelig skrevet av wankstarr
3 kopper kaffe ville jort utslaghehe...
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
kjipe greier! når begynner det? eller har det begynnt?
Zenox
What doesn't kill you makes you stronger
en dag dukker di bare opp på studioet MUAHAHAOpprinnelig skrevet av Zenox
hehe..jaja...sånn er det jo bare![]()
Zenox
Utslag på hva?Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS
Nå er ikke akkurat kaffe eller koffein forbudt da......
BUMP!
Jeg sendte epost til antidoping.no, jeg. Og spurte om sikkerhet og informasjonsflyt, rundt ordningen.
Fikk som svar at:
Det skal ikke finnes lister på det aktuelle treningssenteret, om hvem som deltar eller ikke deltar i ordninngen. Eller hvem som har testet positivt.
Ordningen er frivillig. Det skal ikke finnes informasjon i noe register at en person har takket nei til å være med.
Jeg har bedt dem om å informere om personvern, reellt samtykkevalg og sikkerhet rundt denne ordningen, på webben. Jeg håper de gjør det, siden det vil avklare en god del ting. Blant annet at det er helt legitimt å la være å delta.
--tjeh
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
hmm...det var interessant, så hvis jeg feks sier nei til å la meg teste så har det ingen betydning, er det slik du mener?
Zenox
Det betyr det ja. Og hvis treningssenteret legger noe annet i det, bryter de både loven og intensjonen med kampanjen.
En annen ting er at utestengelse fra treningssenteret for deltakere kun er ment som ytterste konsekvens. Intensjonen er her at man skal rettlede og få folk til å slutte med stoffene.
Har hatt en interessant dialog med ADN i dag. Og jeg tror de mener det godtJeg har forøvrig bedt dem om å informere og beskrive nøye hvordan ordningen er tenkt og SKAL være. Både for at mosjonistene skal vite hvilke rettigheter man har som deltager. Og for at treningssenterne ikke skal dra den alt for langt. For ikke å snakke om at sanksjonstypene må offentliggjøres og regelfestes - det må ikke være opp til hvert enkelt treningssenter å fastsette slike ting.
(Det må presiseres at avsnitt 1 og 2 er mitt inntrykk etter dialogen med ADN)
Sist endret av tjeh; 30-05-05 kl 12:00
--tjeh
Det eneste ADN kan er å ta blodprøver og urinprøver
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Men jeg forstår ikke, hvorfor skal de bestemme over min kropp? Hvorfor kan en fyr teste meg og dømme meg, også gå hjem og bli full og vanskelig forann sine barn?
Så klart jeg sier nei, livet mitt er ikke en test, det er en trivselsreise og de valgene som bare har en effekt på meg er min fulle rett.
Og hvorfor tester de en som ikke er med i en konk av noe slag? Han bryter et annent individs hyklerske livssyn og han må testes? wtf?
Sist endret av Rock; 10-06-07 kl 15:18
RockyRock
Dersom jeg, som mann, ønsker å operere meg for å "bli kvinne", så vil jeg faktisk kunne gjøre det. De deler opp penis i fire, bretter den innover, og gir meg deretter store doser kvinnelige kjønnshormoner.
Dersom jeg, som mann, ønsker å få større armer og vil ha litt ekstra testosteron for å hjelpe meg på veien, da bryter helvete løs.
Go figure...
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
Æsj helvete nå fikk jeg vondt over hele penis.
Var det ikke en politiker fra Arendal som sa til media at han synes menn burde få bruke så mye testosteron de ville, uansett han støtter jeg.
RockyRock
korfor har fest doping nokke me dette å gjøre egentlig?
e det ikke steroider som ikke ska brukes?
NO PAIN NO GAIN
SizE MatTeRs!
Forstår frustrasjonen til folk, ikke fordi de nødvendigvis bruker dop, men det er jo ett overgrep for de som blir testet og er rene. Vet om studioer som har i kontrakten sin at de har lov å teste deg uanmeldt. Grunnen til at sentre ikke vil ha folk som bruker dop på sentrene sine, er vel at de ikke vil ha en flyt av ferske ungdommer som hiver seg på denne bølgen.
Hvorfor skal et treningsstudio ha retten til å teste deg for noe som ikke er ulovlig å bruke hvis du ikke er tilknyttet NIF? Det er rent svada
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Kan altså et senter teste deg om de vil fordi det står i kontrakten uten at du kan si noe?
RockyRock
aldri sett noen ta prøver på gymmet jeg:P Men kan hende det blir flere stikkprøver fremover, siden det mange plasser er sinnsykt mye sånt i omsettning? :P
<3Fitnessfrøken<3

Tanken er nok: dop=store folk, som igjen fører til dårlig omsetning.Fordi vanlige folk synes kroppsbygging/byggere er teit.
Om man har ett medlem som bruker dop, er det en mulighet for at denne personen enten selger dop på gymmet, eller at han skaper ett litt feil bilde for yngre folk som trener på gymmet. Synes du er litt trangsynt når det gjelder den saken her. Jeg er som deg, jeg driter i om folk bruker dop rundt meg, jeg vet at folk bruker også. Men om eldre karer skal ligge å prakke steroider på smågutter, da blir jeg forbanna. Så dette er ett forebyggende tiltak til dette. Jeg har ikke noe problem med at de tester folk på gymmet.
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór

Kroppsbygging har vel aldri vært mer poppis enn nå tror jeg.
RockyRock

Jeg er sterk motstander av testing, dette går på personvern.Tenkt tilfelle: jeg får steroider(eller en annen medisin som står på dopinglista) for en sykdom(feks HIV).Skal da di som jobber på gymmet få vite dette?Jeg er så paranoid at jeg drar ikke kortet på gymmet fordi jeg hater at de logger når jeg trener der![]()
Sist endret av Julenissen; 11-06-07 kl 22:13 Begrunnelse: skrivefeil
men kan de si noe på at noen har tatt annet dop enn anabole steroider? hvis noen sniffer kokain en helg og blir tatt på en test på studioet og så kastet ut så e jo det teit
NO PAIN NO GAIN
SizE MatTeRs!
Mennesker burde kjempe for sin rett til å kose seg, min kos er min kos! la den være antidoping hyklere!
RockyRock
host