+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 93

Tråd: Åpner for dopingkontroller på treningssentrene

AKA Gullfisken Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen har et berømt rykte Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29

Åpner for dopingkontroller på treningssentrene

Åpner for dopingkontroller på treningssentrene (VG)

Antidoping Norge mener det er en stor seier at personvernnemnda nå åpner for dopingkontroller på norske treningssentre.

Datatilsynet stoppet tidligere i år dopingkontroller på treningssentre. Antidoping Norge (ADN) var uenig i at det ikke kunne gjennomføres kontroller på frivillig grunnlag. Etter anke har Personvernnemnda gjort om Datatilsynets vedtak.

Ifølge ADN er kontrollene en viktig del i et antidopingprogram for å skape et dopingfritt treningsmiljø.

- Signaleffekten vedtaket gir er viktig. Doping er noe vi ikke ønsker i eget nærmiljø. Treningssentrene skal være steder som bidrar til trygghet, helse og trivsel, sier daglig leder i Antidoping Norge Anders Solheim til NTB.

Må godta testing

Gjennomføring av kontroller på treningssentre krever konsesjon fra Datatilsynet. Hvert enkelt senter må ha konsesjon. I tillegg må utøverne skrive under på at de godtar testing.
    Antidoping Norge starter opp igjen med dopingkontroller som en del av antidopingprogrammet for treningssentre fra og med 2007.
    Det er også tidligere blitt utført kontroller, men de ble stoppet av Datatilsynet.

Etter ankebehandlingen i Personvernnemnda kan ADN igjen starte med testing i treningssentrene.

Gjelder bare å ha unnskyldningen i orden, så går dette fint
    Sist endret av Sørlendingen; 20-09-06 kl 07:33

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hvem bryr seg? Et skikkelig treningssenter ville ikke funnet på noe sånt anyway. Da skifter jeg heller studio.

Ser uanset ikke helt for meg hvem som skal paye for alle disse testene...

Superior newbie treningsnarkis har en flott utstråling treningsnarkis sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Alder
    28
    test i vei.. I dont care!!
    En dag uten trening er en dag uten mening

Bronse Member Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman is a jewel in the rough Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Blir spennende og se om dette er noe treningssenterne blir tvunget til å gjennomføre eller ikke.
    Og ikke minst hvem som skal utføre testene og betale for det...?!
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33

Silver Member - III Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Pass på hvor du setter koppen din med eplejus!

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    En på FF som har opplevd opplegget hvertfall
    http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=68498

Ganske sykt egentlig. Jeg hadde reagert ganske kraftig selv om en gjøk i dress hadde stått på gymmet og krevd pisseprøve/blodprøve av meg.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Silver Member - III Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av Fitnessfrosk har mye å være stolt av
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coleman

Ganske sykt egentlig. Jeg hadde reagert ganske kraftig selv om en gjøk i dress hadde stått på gymmet og krevd pisseprøve/blodprøve av meg.
    kraftig er forbokstaven....
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Silver Member Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33

Dette har SATS praktisert lenge! Men ettersom det er frivillig så tror jeg ikke det har hatt den helt store effekten. Forøvrig hasr jeg hørt om folk som har fått brev hjem, hvor de har bedt om test og hvis ikke så er det rett ut. Ingen har turt å spørre meg i hvertfall

Maximus Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Creation ble "dopingtestet" av en VG-reporter med hvit frakk og lekesprøyte idag.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

dr. fatkins tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Teksten under er klippet fra datatilsynets sider. En viktig detalj er nå det som er uthevet nederst. Siden hvert enkelt senter må søke konsesjon, noe som innebærer stor grad av dokumentert sikkerhet, vil man i mye større grad enn før sikre at personvernet blir ivaretatt ved de senterne som skal benytte seg av ordningen. Samtidig vil terskelen være tilsvarende høyere - de som skal gjennomføre kan ikke nøye seg med å leke at de vet hva de holder på med med tanke på behandling og sikring av potensielt sensitive personopplysninger.

Forresten så er det ganske utrolig når ADN hevder de har hatt en seier. Datatilsynet har påpekt at ADN fremmet og solgte inn en ulovlig praksis ved senterne. Og personvernnemda har nå pekt på hvilke omfattende tiltak som må til for at ordningen skal bli lovlig.

Sitat Opprinnelig skrevet av datatilsynet
    Dopingprøver ved treningssentre

Skullerud Sportssenter ønsket å delta i et antidopingprogram som inkluderte dopingkontroller av senterets medlemmer. Datatilsynet godtok ikke testordningen. Personvernnemnda har nå omgjort vedtaket.

Antidoping Norge utarbeidet i 2005 i samarbeid med Norsk Treningssenterforbund et antidopingprogram som tilbys treningssentre. Formålet med antidopingarbeidet er å forhindre helseskadelig bruk av dopingmidler. Skullerud Sportssenter er ett av flere sentre som har inngått slik avtale med Antidoping Norge. Deltakelse i programmet inkluderer blant annet kurs for de ansatte, informasjonsmateriell og et visst antall dopingprøver av treningssenterets medlemmer.

Treningssenteret innhenter samtykke til testing fra det enkelte medlem. Vanligvis skjer dette ved inngåelse av treningsavtale, men samtykke til testing er ikke noe vilkår for medlemskap. Ved positiv prøve kan treningsavtalen bli sagt opp.

Dopingtesting på treningssentre ble også forsøkt innført i 2000, men ble stoppet av Markedsrådet. Aksept av dopingtest i standardkontrakter uten mulighet til å reservere seg ble betraktet som et urimelig avtalevilkår etter markedsføringsloven § 9a. Forbrukerombudet har vurdert de nye kontraktene og har ingen innvendinger ettersom det nå er lagt opp til et separat og frivillig samtykke til testing.

Datatilsynet mente en frivillig ordning bare ville omfatte personer som likevel ville være dopingfri. Derfor ville tiltaket ikke være godt nok egnet til å løse det underliggende problemet, samtidig som det ville være for inngripende overfor personene som skulle testes. Personvernnemnda vurderer saken annerledes. Nemnda mener at tiltaket er egnet for å oppnå formålet, og at et dopingprogram på et treningssenter kan bidra til holdningsskapende arbeid og forhindre medlemmer fra å begynne med doping.

Personvernnemndas vedtak medfører at Skullerud Sportssenter vil kunne få konsesjon til frivillige dopingtester. Andre treningssentre som ønsker å ta i bruk frivillige dopingtester må også søke konsesjon.

Datatilsynet vil nå vurdere hvilke vilkår som må settes i en konsesjon for dopingkontroller ved treningssentre. Blant annet må det vurderes vilkår som kan sikre frivillighet, sletting, sikkerhet rundt analysene og tilstrekkelig informasjon til mosjonistene.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    så det vil fortsatt være sånn at du må skrive under frivillig, om jeg har forstått det riktig?
    men er det sånn at de kan nekte deg å trene om du ikke skriver under?

dr. fatkins tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh elefantastiskuber tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman
    1: så det vil fortsatt være sånn at du må skrive under frivillig, om jeg har forstått det riktig?
    2: men er det sånn at de kan nekte deg å trene om du ikke skriver under?
    (sånn som jeg har forstått det - og det tror jeg jeg har siden jeg har jobbet en del med personopplysningsloven)

1: Du skriver under helt frivillig. Og konsesjonen blir kun gitt hvis Datatilsynet mener frivilligheten er ufravikelig sikret i rutinene til senteret og kommunisert eksplisitt til de som går der.

2: Nei.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Medlem Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    Creation ble "dopingtestet" av en VG-reporter med hvit frakk og lekesprøyte idag.
    Jupp, men det var en kar fra P3.

Da jeg kom ut av garderoben, klar til å trene, står det en kar utenfor i hvit frakk med legeveske i hånda. Han sa han var fra idrettsforbundet eller no og skulle utføre en dopingkontroll på meg.

Dette tok jeg såklart som et komplimen, og ba han vise veg. Han tok meg med inn på et toalett og spurte om jeg ville ta urinprøve eller blodprøve. Jeg rakk ut armen og ba han stikke i vei.

Plutselig sier han "Vet du hvor jeg skal stikke eller, har ikke gjort det her så ofte jeg". Begynte å ane noe var i gjerdet, så jeg nappa til meg sprøyta hans (Ingen semi-lege skal stikke meg med noe som helst). Sprøyta viste seg selvsagt å være uten spiss.

Karen avslørta han var fra P3 og var ute for å teste hvordan folk ville reagere på dopingtester.

student Dolph is a jewel in the rough Dolph is a jewel in the rough Dolph sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24
    men hva om de finner noe? det er jo ikke ulovlig å bruke anabole, bare kjøpe og selge?

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dolph
    men hva om de finner noe? det er jo ikke ulovlig å bruke anabole, bare kjøpe og selge?
    Blir du tatt på en prøve etter at du skriftlig har samtykket i at du kan stenges ute på det grunnlaget, så er det velfortjent bye bye!
    --tjeh

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Dette er så avsindig teit at jeg får ikke satt ord på det. hva i f har det å si om hobbybyggere kjører en kur eller to?
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Silver Member Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne har mye å være stolt av Yvonne sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dolph
    Selv om vi liker å tro det, så er det ikke en menneske rett å trene på et studio. Ettersom studioene er eid av privatpersoner/konsern kan de også avvise personer de ikke finner gunstig som kunde. Det er ofte der bolerne kommer inn. De ser slik på det at det er bedre šå avvise denne kunden, enn at denne kunden skal gjøre slik at andre føler seg støtt, og event si opp abo. Så blir du tatt: Enten på fersken i det du setter sprøyta i ræva på do, eller på andre måter har de sin fulle rett til å kaste boleræva rett ut!! Enkel teori!

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvonne
    Selv om vi liker å tro det, så er det ikke en menneske rett å trene på et studio. Ettersom studioene er eid av privatpersoner/konsern kan de også avvise personer de ikke finner gunstig som kunde. Det er ofte der bolerne kommer inn. De ser slik på det at det er bedre ¨å avvise denne kunden, enn at denne kunden skal gjøre slik at andre føler seg støtt, og event si opp abo. Så blir du tatt: Enten på fersken i det du setter sprøyta i ræva på do, eller på andre måter har de sin fulle rett til å kaste boleræva rett ut!! Enkel teori!
    Det der ser ut til å være en enkel teori, ja. Så enkel at den bryter med markedsføringsloven hvis den blir satt ut i praksis med begrunnelsen "at personen har bol i kroppen". Sånn sett er det faktisk en menneskerett å kunne trene på et treningssenter, selv om man har for høye testoverdier.

Bol er absolutt ikke bra etter min mening. Men rett skal være rett!
    --tjeh

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av tjeh
    Det der ser ut til å være en enkel teori, ja. Så enkel at den bryter med markedsføringsloven hvis den blir satt ut i praksis med begrunnelsen "at personen har bol i kroppen". Sånn sett er det faktisk en menneskerett å kunne trene på et treningssenter, selv om man har for høye testoverdier.

Ikke helt enig med deg der Tjeh,, se bare på hotell og restaurantbransjen. Oppfører du deg dårlig på et utested eller på et hotell er de i sin fulle rett å kaste deg ut. Da kan du skrike så mye vil om markedsføringsloven. Og jeg lurer: ettersom jeg har studert dette, HAR DU? Flere treningsentre har null toleranse til anabole effekter, ulovelige sådan, og følger du ikke disse retningslinjene har du er du rett og slett uønsket. Jeg syns dette er grei skurring egentlig. Og jeg gjentar: Som leverandør har man selvsagt mulighet til å luke noen få, som ødelegger for majoriteten, fordi det er jo tross alt sistnevnte som bringer kroner i kassa, og Ettersom renome i markedet er like viktig som andelene. Når enkelte kunder fører en livstil som treningsenteret ikke kan/vil vedkjenne seg. Se for eksempel på SATS. Hvordan tror du det ville tatt seg ut hvis de tenkte slik som deg? Vi vil ikke vedkjenne oss bol, men stakkarene må jo få trene her? Nei du! Da bør man heller finne et sted hvor de akseptere slik.. i hvertfall til en viss grad..

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Det ironiske er jo at det er som regel "bolerne" som er de hyggelige folka, som er der for å trene. Ikke noe annet. De er bare større enn de fleste som er innom gymmet kanskje 1 gang i uka for å sette seg ned på et ledig apparat og prate.
    .......................................R.I.P..........................................

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper
    Dette er så avsindig teit at jeg får ikke satt ord på det. hva i f har det å si om hobbybyggere kjører en kur eller to?
    Er du egentlig hobbybygger hvis du setter en kur eller to? Bare lurer!!

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Haha. Hva faen skal det der bety?

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Ikke helt enig med deg der Tjeh,, se bare på hotell og restaurantbransjen. Oppfører du deg dårlig på et utested eller på et hotell er de i sin fulle rett å kaste deg ut. Da kan du skrike så mye vil om markedsføringsloven. Og jeg lurer: ettersom jeg har studert dette, HAR DU? Flere treningsentre har null toleranse til anabole effekter, ulovelige sådan, og følger du ikke disse retningslinjene har du er du rett og slett uønsket. Jeg syns dette er grei skurring egentlig. Og jeg gjentar: Som leverandør har man selvsagt mulighet til å luke noen få, som ødelegger for majoriteten, fordi det er jo tross alt sistnevnte som bringer kroner i kassa, og Ettersom renome i markedet er like viktig som andelene. Når enkelte kunder fører en livstil som treningsenteret ikke kan/vil vedkjenne seg. Se for eksempel på SATS. Hvordan tror du det ville tatt seg ut hvis de tenkte slik som deg? Vi vil ikke vedkjenne oss bol, men stakkarene må jo få trene her? Nei du! Da bør man heller finne et sted hvor de akseptere slik.. i hvertfall til en viss grad..
    på utested er det vel lov å kaste ut folk fordi man kan si de er for fulle. og det er det vel en lov som støtter også såvidt jeg vet. husker ikke hva som står i den alkoholloven jeg..

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    På et utested så kan de som sitter med eierretten kaste ut hvem de vil uten noe som helst grunn. (eller, ikke pga hudfarge, legning eller religion)

тянуть Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal elefantastiskuber Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Ja, hvorfor ikke? Hvis olebole velger å sette kurer for å oppnå drømmekroppen sin, så hvorfor skal den norske stat nekte han det, når bruk av AAS ikke er forbudt av norsk lov?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Det ironiske er jo at det er som regel "bolerne" som er de hyggelige folka, som er der for å trene. Ikke noe annet. De er bare større enn de fleste som er innom gymmet kanskje 1 gang i uka for å sette seg ned på et ledig apparat og prate.
    Helt enig med deg der.. Problemet er at veldig mange som kommer for å trene er forferdelig usikkre på seg selv. alt er støtende, hvis du kjønner? De føler seg støtt hvis man er deilig å går rundt i singlet, eller lager lyder, eller svetter, eller, eller, eller, eller.. for meg kan du være stor som et hus.. bare koselig det, men jeg har respekt for de som ikke syns noe om det.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Helt enig med deg der.. Problemet er at veldig mange som kommer for å trene er forferdelig usikkre på seg selv. alt er støtende, hvis du kjønner? De føler seg støtt hvis man er deilig å går rundt i singlet, eller lager lyder, eller svetter, eller, eller, eller, eller.. for meg kan du være stor som et hus.. bare koselig det, men jeg har respekt for de som ikke syns noe om det.
    Det der er bare tull! Jeg finner feite mennesker motbydelige. Men det betyr ikke at jeg dermed snur i døra på gymmet hvis jeg ser ei blubbe drasse på ræva si rundt på gymmet. At det skal brukes som en unnsyldning motsatt vei er BARE PISS

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Det der er bare tull! Jeg finner feite mennesker motbydelige. Men det betyr ikke at jeg dermed snur i døra på gymmet hvis jeg ser ei blubbe drasse på ræva si rundt på gymmet. At det skal brukes som en unnsyldning motsatt vei er BARE PISS
    Word.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Haha. Hva faen skal det der bety?
    mener kanskje man sater da liksom.. litt utover hobbybasis.. spåørs vel på definisjonen av hobby kanskje

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    HAALLLOOOOO.. Er du helt tett?? Du innser vel at ikke alle er som deg? Husker selv når jeg begynte å trene, var jo så flau som bare det.
    Nå durer jeg rundt som jeg eier stedet.. Sikkert ikke alle som liker det..

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    HAALLLOOOOO.. Er du helt tett?? Du innser vel at ikke alle er som deg? Husker selv når jeg begynte å trene, var jo så flau som bare det.
    Nå durer jeg rundt som jeg eier stedet.. Sikkert ikke alle som liker det..
    Så hvis noen er bedre trent på gymmet og trener tyngre skal de ikke få lov å gå i singlet og brøle fordi det "støter" andre?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Så hvis noen er bedre trent på gymmet og trener tyngre skal de ikke få lov å gå i singlet og brøle fordi det "støter" andre?
    Selvsagt skal de det! Gjør jo det selv også.. Og det er digg med karer som svetter og stønner.. Dvs hvis de er bra å se på. Det vi snakket om er at hvis mennesker føler seg støtt av dettopp dette, så kan du tenke deg de føler seg støtt av boleole (noens uttrykk)..

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hvis de føler seg støtt av veltrente folk så er vel et treningsstudio en plass de burde holde seg langt unna, eller!?

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41

Hvis det er så at du har studert det og alt, kan du jo forklare hvilken lovhjemmel man kan benytte for å utestenge folk ut fra testosteron-nivå eller utseende.

Det første er en privat sak som man ikke kan kreve tilgang til uten samtykke eller annen klar lovhjemmel. Det andre handler om diskriminering.

Hvis folk begynner å opptre destruktivt, er jeg enig i at senteret kan gjøre tiltak. Men tiltakene må gjøres som et resultat av oppførselen og ikke en eventuell mistanke om bolbruk. Tråden handlet forresten ikke om folk som står med sprøyter i ræva inne på treningssentre. Men om hva som skal til for at et senter kan få lov til å sjekke om folk har brukt bol.

Rakk du å lese gjennom alle avsnittene i det jeg klippet ut fra datatilsynets websider tidligere i tråden? Mer interessant lesning om temaet finnes på http://www.datatilsynet.no/upload/kl...pingvedtak.pdf
    --tjeh

Kliss nytt medlem RonnyB is on a distinguished road
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    38
    Generelt sett så bør vel dette være glitrende.

Fordi:

1 Alle som trener seriøst og reint kan kvitte seg med bolestempel som alle seriøst trenende på gym før eller senere får smekka i panna.
    2 Det betyr kanskje at flere folk trekker til gymmene. Dette gir gymmene bedre økonomi, noe som "dersom vi er riktig heldige" gir oss litt bedre utstyr å trene med
    3 Gir trenende et bedre image i pressen.

Bare noen korte tanker en sein kveld det her...

Zzzzz
    Ronny

Platinum Member Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh har et berømt rykte Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Ditto
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Gold Member ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 uberuberuber ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    ADN er på villspor,men jeg synes det hadde vært greit hvis eiere av gym selv kunne bestemme om de ville teste folk!

Er tross alt de som skal tjene til livets opphold og kanskje tjener på et bolegym eller vil ha et famillie gym uten steroider.

Treningsenter kjeder som sats osv bør være åpen for alle.

Og ja jeg vet det vil være på kanten til diskriminering,men det er min mening.
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg tror dette kommer til å åpne for trakasering av alle som er mer enn gjennomsnittlig sterk, stor eller definert. Revenge of the nerds, egentlig.
    Selv kan jeg skilte med rekord-dårlig form, foruten bicepsene som er på plass. Trente maksimal styrke på SiB sentrum for et par uker siden, og jammen kom ikke herr treningsinstruktør bort og brisket seg. Ville kaste meg ut fordi jeg gikk med en singlet (av typen som dekker alt utenom skuldrene). Jeg påpekte at det gjorde samtlige jenter i lokalet også, han kan værsågod trakasere dem også. Dessuten gikk han selv med t-skjorte, som også stod oppført som 'ulovlig'. Ordlyden på plakaten var "T-skjorte er forbudt. Singlet er forbudt". Denne plakaten har forøvrig blitt tatt ned og erstattet med "T-skjorte er tillatt" nå.. .
    I dette tilfellet var nok instruktøren selv den eneste som var støtt, i og med at han hadde mikropenis og løftet tøysevekter på bicepsene. Det tok seg vel ikke ut når han skulle vise seg frem før hønene.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    haha!
    hva slags sted er det som nekter folk å trene i t-skjorte??

fatter ikke hvorfor folk skal bry seg hva andre gjør på gymmet?
    går det ikke bare an å bruke de som er sterkere/ser bedre ut som motivasjon for å gjøre en bedre innsats?

---------not---------------- SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Den dagen de står med glassene klare på Haralds, Galaxy eller BetterBodies-gym etc, så skal jeg brette ned buksa på stedet!

SCP

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av SCPlayer
    Den dagen de står med glassene klare på Haralds, Galaxy eller BetterBodies-gym etc, så skal jeg brette ned buksa på stedet!

SCP
    det skal ikke så mye til å få deg til å brette ned buksa da.

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Hvis det er så at du har studert det og alt, kan du jo forklare hvilken lovhjemmel man kan benytte for å utestenge folk ut fra testosteron-nivå eller utseende.

Det første er en privat sak som man ikke kan kreve tilgang til uten samtykke eller annen klar lovhjemmel. Det andre handler om diskriminering.

Hvis folk begynner å opptre destruktivt, er jeg enig i at senteret kan gjøre tiltak. Men tiltakene må gjøres som et resultat av oppførselen og ikke en eventuell mistanke om bolbruk. Tråden handlet forresten ikke om folk som står med sprøyter i ræva inne på treningssentre. Men om hva som skal til for at et senter kan få lov til å sjekke om folk har brukt bol.

Rakk du å lese gjennom alle avsnittene i det jeg klippet ut fra datatilsynets websider tidligere i tråden? Mer interessant lesning om temaet finnes på http://www.datatilsynet.no/upload/kl...pingvedtak.pdf
    Jeg har ikke studert juss, så lovhjemlene kan ikke i hodet gitt. Personlig syns jeg folk kan gjøre hva de vil med seg selv og kroppene sine, det er ikke det det dreier seg om. Men ettersom bruk av steroider er forbudt ved norsk lov, og jeg anser det som destruktivt å bryte loven, så mener jeg også at på det grunnlaget bør det være mulig å utvise et medlem. Men så var det at det skal bevises, og det er det vi debaterte. Jeg kun påpekte at det burde være grunnlag for treningssentrene å utvise medlemmer uten å ha beviset konkret på ark, ettersom de selv bør få bestemme hvem som skal få være medlemmer. Enkelte gym er til eksempel ikke interessert i kunder som aldri har trent før. For eks vet jeg om forsøk på bedriftsavtaler som har blitt avvist av et kjent gym her i Oslo, nettopp fordi gymet ikke så at i en gjeng med utrente kontorrotter passet inn i gimmiken. syns du ikke de skal få lov å ta en slik avgjørelse? Det syns jeg!!!
    Takk for innspill fra deg! Ps.. det blir lett litt skumlesing.. skal ikke nekte for det!

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av RonnyB
    Generelt sett så bør vel dette være glitrende.

Fordi:

1 Alle som trener seriøst og reint kan kvitte seg med bolestempel som alle seriøst trenende på gym før eller senere får smekka i panna.
    2 Det betyr kanskje at flere folk trekker til gymmene. Dette gir gymmene bedre økonomi, noe som "dersom vi er riktig heldige" gir oss litt bedre utstyr å trene med
    3 Gir trenende et bedre image i pressen.

Bare noen korte tanker en sein kveld det her...

Zzzzz
    Ronny
    Enig!

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Bruk av steroider er ikke forbudt ved norsk lov. kjøp og salg er derimot forbudt.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Jeg tror dette kommer til å åpne for trakasering av alle som er mer enn gjennomsnittlig sterk, stor eller definert. Revenge of the nerds, egentlig.
    Selv kan jeg skilte med rekord-dårlig form, foruten bicepsene som er på plass. Trente maksimal styrke på SiB sentrum for et par uker siden, og jammen kom ikke herr treningsinstruktør bort og brisket seg. Ville kaste meg ut fordi jeg gikk med en singlet (av typen som dekker alt utenom skuldrene). Jeg påpekte at det gjorde samtlige jenter i lokalet også, han kan værsågod trakasere dem også. Dessuten gikk han selv med t-skjorte, som også stod oppført som 'ulovlig'. Ordlyden på plakaten var "T-skjorte er forbudt. Singlet er forbudt". Denne plakaten har forøvrig blitt tatt ned og erstattet med "T-skjorte er tillatt" nå.. .
    I dette tilfellet var nok instruktøren selv den eneste som var støtt, i og med at han hadde mikropenis og løftet tøysevekter på bicepsene. Det tok seg vel ikke ut når han skulle vise seg frem før hønene.
    Du har et poeng! Forøvrig er samfunnet slik at man blir trakasert om man er for dårlig og jommen blir man det ikke om man er for god! Fortsett med singletten din du!

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    det skal ikke så mye til å få deg til å brette ned buksa da.
    du har bra mage! er det mulig å få se resten også??

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Ligger på profilen hans
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Ble medlem
    09-2006
    Alder
    33
    Ligger på profilen hans
    hehe.. okey da!

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    takk du finner bilder av meg i profilen ja, her er en direkte link:

http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=7906

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.