+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: App til iphone for de som løper

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18

App til iphone for de som løper

Er det noen som har tips til App som kan brukes for å holde styr på lengde, og tid når man er ute og løper.
    Og som gjerne lagrer løperundene for hver gang

Kliss nytt medlem Link har en flott utstråling Link sin avatar
    Ble medlem
    08-2011
    Alder
    26
    Testet faktisk Nike+ GPS sin app til iPhone i dag, og den funker rimelig bra. Gode muligheter for å se all statistikk på www.nikerunning.com i etterkant.

Ellers har man jo RunKeeper osv.

Gladfeit! kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen elefantastiskuber kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Jeg bruker Runkeeper og er veldig fornøyd med det.

Her kan du se hvordan det fungerer på meg og min profil : Cycling Activity 81.66 km | RunKeeper

Jeg bruker det primært til sykling, men det kan stilles inn for de fleste aktiviteter. Bruker også GPS delen i iphonen, så koster ikke netttrafikk når du er ute.

Appen er gratis.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

ørretboms Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen har et berømt rykte Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Endomondo kan jeg gå god for. Bruker den mye!

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    FYI: Eldre enn iphone 4 så er ikke gpsen nøyaktig nok. 9 km blir på min 8,7 pluss minus.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Raygunz Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen elefantastiskuber Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Cardiotrainer
    eller, de har vel bytta navn til noom nå tror jeg.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK elefantastiskuber NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Det er kona som skal ha den og hun har iphone4 som har GPS , eldre iphone har faktisk ikke GPS. hun installerte endomondo og tester den ut

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av kimmen Vis post
    Jeg bruker Runkeeper og er veldig fornøyd med det.

Her kan du se hvordan det fungerer på meg og min profil : Cycling Activity 81.66 km | RunKeeper

Jeg bruker det primært til sykling, men det kan stilles inn for de fleste aktiviteter. Bruker også GPS delen i iphonen, så koster ikke netttrafikk når du er ute.

Appen er gratis.
    Lol Ronkeper!

Elite Broscientist McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain elefantastiskuber McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Det er kona som skal ha den og hun har iphone4 som har GPS , eldre iphone har faktisk ikke GPS. hun installerte endomondo og tester den ut
    Eh jo, andre iphone har også gps...

Endomondo er nok bra valg, basert på infoen som publiseres på face etter endt økt. Har live tracking også tror jeg.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Ehh nei andre iphone har ikke GPS, de har faktisk ikke det. De har ikke global pos system de har "GPS" i lekeversjon som er en krysspeilingsfunksjon via GSM nettet. Det er upresist og det fungerer ikke der det ikke er GSM dekning.

Noen vil kanskje kalle det GPS men det er det ikke.

Reiser du til uganda og bruker iphonen din til å navigere med en eldre telefon så renner tellerskrittene ut med en iphone4 så trenger du ikke engang å ha simkort i telefonen for å navigere.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Reiser du til uganda og bruker iphonen din til å navigere med en eldre telefon så renner tellerskrittene ut med en iphone4 så trenger du ikke engang å ha simkort i telefonen for å navigere.
    Er en litt oppegående så trenger en ikke GPS for å navigere

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg kan navigere etter solhøyde, planeter og slikt så jeg klarer meg altids men det er greit med de lettvinte tingene

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Ehh nei andre iphone har ikke GPS, de har faktisk ikke det. De har ikke global pos system de har "GPS" i lekeversjon som er en krysspeilingsfunksjon via GSM nettet. Det er upresist og det fungerer ikke der det ikke er GSM dekning.

Noen vil kanskje kalle det GPS men det er det ikke.

Skrev et langt innlegg som ble slettet da jeg ble utlogget i mellomtiden (FØKK), så gidder ikke gå så i detalj.

Du blander to forskjellige ting her. Du blander inn kartdata med posisjoneringen. Du kan bruke GPS på iPhone isolert sett med offline kart eller en app som bruker GPS for å stadfeste hvor du er. Derimot fungerer ikke det innebygde kartet uten datatrafikk da dette trenger å laste ned kart avhengig av hvor du er. Mulig dette er annerledes i iPhone 4, i så fall må den bruke ekstremt mye minne på lagring av kart for hele verden. Jeg har topografiske kart (som riktignok er mer detaljerte) for hele Norge, og de fyller en DVD alene. Tipper Metroguide Europe sikkert er på 1,8 gb alene, skal du ha hele VERDEN som du snakker om uten å laste ned noe så snakker vi sikkert 50 gb lagret på telefonen.

Jeg kan bruke min gamle iPhone 3G S med f.eks. Runkeeper uten å ha på datatrafikk, da denne ikke er avhengig av kart for å måle relativ bevegelse.

Begge telefoner er listet med A-GPS, dvs. assistert GPS. Dette betyr at den bruker mobilmaster etc. for å triangulere posisjon raskere enn GPS alene, noe som kan ta tid i oppstartsfasen.

På den annen side så suger GPSen i iPhone 3G S annet enn til grov posisjonering, noe jeg tipper kommer av antallet satelitter den holder styr på simultant. Min tur GPS klarer 12, tipper iPhone 3G s klarer 5 og iPhone 4 sikkert et sted i mellom.

"If only we had a dollar for everytime somebody thought that A-GPS wasn't real GPS we'd be as rich as Steve Jobs."

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    MobilmastGPS er som jeg sa ikke ekte GPS og skal du bruke slike kart som du snakker om så må du være online på en eller annen måte.
    Men det er ikke nødvendig egentlig.

Jeg har Navionics sjøkart for norge og hele veien ned til kanari og hele middelhavet på min iphone4 de er lastet ned og brukes offline. Vil jeg derimot legge et overlay fra f.eks google (satelittbilde) så må jeg plutselig være online og da er det ubrukelig i utlandet om man ikke er på wifi.
    Ja det tar vel litt plass men det er oceaner med minne igjen på telefonen og jeg har en 16gb sak.
    Laster man derimot ned topografiske kart med f.eks satelittbilder og slikt så går det rett og slett ikke, da er telefonen full før man er ute av Oslo.
    Iphone4 og ipad 3G har ekte GPS innebygd så man kan bruke kartprogrammet som er nedlastet uten å være online. Dette finnes ikke på eldre telefoner og ren wifi Ipad

GI-Joe pelsjeger er et navn kjent av alle pelsjeger er et navn kjent av alle pelsjeger er et navn kjent av alle pelsjeger er et navn kjent av alle pelsjeger er et navn kjent av alle pelsjeger er et navn kjent av alle pelsjeger er et navn kjent av alle pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    endomondo
    I kneel only to God , I don't see him here

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    MobilmastGPS er som jeg sa ikke ekte GPS og skal du bruke slike kart som du snakker om så må du være online på en eller annen måte.
    Men det er ikke nødvendig egentlig.

Jeg har Navionics sjøkart for norge og hele veien ned til kanari og hele middelhavet på min iphone4 de er lastet ned og brukes offline. Vil jeg derimot legge et overlay fra f.eks google (satelittbilde) så må jeg plutselig være online og da er det ubrukelig i utlandet om man ikke er på wifi.
    Ja det tar vel litt plass men det er oceaner med minne igjen på telefonen og jeg har en 16gb sak.
    Laster man derimot ned topografiske kart med f.eks satelittbilder og slikt så går det rett og slett ikke, da er telefonen full før man er ute av Oslo.
    Iphone4 og ipad 3G har ekte GPS innebygd så man kan bruke kartprogrammet som er nedlastet uten å være online. Dette finnes ikke på eldre telefoner og ren wifi Ipad
    Det er ikke noe som heter MobilmastGPS. Det er A-GPS, som bruker mobilmaster og wifi til å hurtig stadfeste generell posisjon for å enten øke posisjoneringshastigheten (når man skrur på GPS, noe som kan ta opp til noen minutter worst case) eller å bidra med økt nøyaktighet i byer med høye bygninger etc.

Sjøkart tar svært mye mindre plass enn rutbare kart. Det du snakker om her er med all sannsynlighet en app, som også kan kjøres på Iphone 3G S. Du snakker om "MobilmastGPS" og "slike kart", mener du altså at kartene er annerledes? Det du snakker om egentlig er hvorvidt kartene er lagret lokalt eller må streames, noe som ikke har noe som helst med GPS-teknologien i seg selv å gjøre. Vil du bruke "Overlay fra f.eks Google" så må du være online med iPhone 4 også, det har ingenting med GPS å gjøre, men med hvor kartet er lagret.

"Iphone4 og ipad 3G har ekte GPS innebygd så man kan bruke kartprogrammet som er nedlastet uten å være online. Dette finnes ikke på eldre telefoner og ren wifi Ipad"

Her aner du ikke hva du snakker om. Skillet her går IGJEN på hvordan kartet i seg selv håndteres, ikke selve GPS-enheten. Hardware og software blandes. Du kan jo google saken, så ser du at iPhone har hatt "EKTE" GPS i mange år...Når det gjelder wifi iPad og GPS-mottaker så er jeg ikke helt sikker, men det har ingen relevans ifht. argumentet.

Skjønner ikke hvorfor du er så bastant når noen kjappe googlesøk motbeviser det du sier

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    For å presisere:

Posisjoneringsteknologien er uavhengig av kartet. Posisjoneringsdataene brukes SAMMEN med et kart, de kommer ikke FRA kartet. Derfor er det hvor kartet er lagret som er avgjørende. Vi snakker altså om kartet lastes ned eller allerede befinner seg på telefonen. Begge deler kan man få med nyere iPhone, og det trenger ikke være iPhone 4.

Når det er sagt, så har iPhone 4 mye bedre GPS uansett

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Joda posisjoneringen kommer fra telefonen hardware og har ikke noe å si med software men iphone4 har GPS (satellitt) mens eldre har assistert tulleGPS som ikke er trygt å bruke når presisjon er viktig

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Joda posisjoneringen kommer fra telefonen hardware og har ikke noe å si med software men iphone4 har GPS (satellitt) mens eldre har assistert tulleGPS som ikke er trygt å bruke når presisjon er viktig
    Nå nærmer vi oss enighet Det er GPS i begge, men før iPhone 4 er den ganske primitiv. Går fort på et skjær i mørket med den, men samme kartene kan du få

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    For å si det enklere, Iphone4 har GNSS (satelitt) og de eldre versjonene har noe de "kaller" GPS som er hjelpesløst annet enn i greit befolkede områder i bil og til fots.

Vi er enige vi to men jeg bare kverulerer litt.

Neste er vel DGPS på Iphone5

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    For å si det enklere, Iphone4 har GNSS (satelitt) og de eldre versjonene har noe de "kaller" GPS som er hjelpesløst annet enn i greit befolkede områder i bil og til fots.

Vi er enige vi to men jeg bare kverulerer litt.

Neste er vel DGPS på Iphone5
    Karma for kverulering, alt for lite av dette her

_̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴ Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp er et navn kjent av alle Whimp sin avatar
    Ble medlem
    12-2004
    Hvor har du dette fra? 3G og 3Gs har også satellitt-GPS.

The iPhone 3G, iPhone 3GS, and iPhone 4 models use A-GPS -- or "Assisted GPS" -- which in basic terms accesses an intermediary server when it is not possible to connect directly via satellite -- indoors, for example -- and this server provides the nearest satellite with additional information to make it possible to more accurately determine a users position.
    What is GPS? How does the iPhone GPS system work? Can it be used for real-time navigation in a car? @ EveryiPod.com

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Hvor god løper?
    By Matto%whey in forum kondisjonsforum
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 10-06-11, 11:39
  2. Svar: 43
    Nyeste innlegg: 26-05-10, 21:22
  3. noen som skal selge iphone/iphone 3g??
    By haney in forum Kjøp og salg
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 13-10-08, 06:08
  4. Mer kcal jo fortere man løper en løype?
    By Baronen in forum Trening
    Svar: 49
    Nyeste innlegg: 02-05-08, 05:08
  5. Asafa Powell løper 9.77
    By Ingar in forum Stevner/konkurranser
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 15-06-05, 15:00

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg