+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 32 av 32

Tråd: Armene mine

Maximus Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24

Armene mine

Jeg klarer ikke slutte å tenke på hvor mye jeg hater armene mine, jeg sitter oppe nå og hater de intenst. Biceps er grei nok, Front Double Biceps ser faktisk bra ut. Triceps er en helt annen historie. Jeg EIER IKKE triceps. Tar jeg en latspread ser armene ikkeksisterende ut pga tricepsens elendige størrelse. Jeg har prøvd så og si alt. Franskpress, pushdowns, smal benkpress osvosv, høyt antall reps, lite reps, lavt volum, høyt volum. INGENTING virker! Altså, 2-3 år uten noe markant økning på triceps.
    Jeg lurer på nå om noen har hatt det samme problemet, og hva de gjorde for å fikse det (da mener jeg skikkelige løsninger og skikkelige økninger etterp&#229.
    Jeg må få kjøtt på tricepsen før NM neste år, jeg kan ikke stille med disse.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    Jeg klarer ikke slutte å tenke på hvor mye jeg hater armene mine, jeg sitter oppe nå og hater de intenst. Biceps er grei nok, Front Double Biceps ser faktisk bra ut. Triceps er en helt annen historie. Jeg EIER IKKE triceps. Tar jeg en latspread ser armene ikkeksisterende ut pga tricepsens elendige størrelse. Jeg har prøvd så og si alt. Franskpress, pushdowns, smal benkpress osvosv, høyt antall reps, lite reps, lavt volum, høyt volum. INGENTING virker!
    Jeg lurer på nå om noen har hatt det samme problemet, og hva de gjorde for å fikse det (da mener jeg skikkelige løsninger og skikkelige økninger etterpå).
    Jeg hadde det problemet helt til jeg begynte med styrkeløftstil, smal benk med full stopp, ekstremt volum, ingen failure. Tok det som tilleggsøvelse først, nå har jeg en dag med 7 serier smal, en med 4 mellombenk, og en med 7 vanlig benk i uken. Full stopp på alle løft, ikke over 5 reps. Det har gjort underverker. Nå er triceps omtrent min beste gruppe.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Silver Member korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Ring til Greg Valentino!!!
    Hehe, kroppsdeler jeg ligger litt etter med pleier jeg å trene FØRST, også ta de kanskje en ekstra gang inn i rotasjonen.

Bryst/triceps Bein Rygg/biceps Triceps/skuldrer
    All the knowledge I possess everyone can acquire, but my heart is all my own. - Goethe

Maximus Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar elefantastiskuber Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Vio: Bare smalbenk, altså? Sånn styrkeløftstil ala 2-3 reps med 7 set uten failure?

GridIron Barbell

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av korny
    Ring til Greg Valentino!!!
    Hehe, kroppsdeler jeg ligger litt etter med pleier jeg å trene FØRST, også ta de kanskje en ekstra gang inn i rotasjonen.

Bryst/triceps Bein Rygg/biceps Triceps/skuldrer
    Hvorfor skulle jeg trene en tilbakestående muskelgruppe først? Å trene triceps før bryst eller skuldre ville jo være ren idioti.

Og jeg satt faktisk og vurderte Synthol..

GridIron Barbell

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio elefantastiskuber vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Vio: Bare smalbenk, altså? Sånn styrkeløftstil ala 2-3 reps med 7 set uten failure?
    Etter å ha prøvd alt fra 3-5 splitt og kastet bort 1 år på HST, så må jeg si at mengdetrening med inkrementering fra Dietmar Wolff har vært redningen. Har økt styrken med å løfte lavere vekter og holde meg godt unna overtrening selv om volumet er maksimalt.
    La oss si at jeg før tok 5x130 i benk på mandagen, var herpet helt frem til onsdagen og gjorde det samme.
    Nå er det en 12-ukersplan, der jeg tar 5x80,5x85,5x90,5x95,3x105,3x105,3x105 første dagen feks, og ut i uke 10 er det -
    5x95,5x100,4x110,3x120,3x130,2x140,1x155
    Og merkelig nok, når man har trent sånn ut planen, så klarer man det ekstreme volumet uten å engang bli sår.
    Og tricepsen min har vokst som besatt. Økte fra 115 til 140 i smalbenk på første 12-ukeren.
    www.styrkeloft.no

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    7 set på en dag vil ikke jeg kalle mengdetrening? Hvordan ville f.eks. en treningsuke bli lagt opp med det der programmet?

GridIron Barbell

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    7 set på en dag vil ikke jeg kalle mengdetrening? Hvordan ville f.eks. en treningsuke bli lagt opp med det der programmet?
    Det har 3 dager i uken med benkpress, men varierer grepsbredde.
    Tilsvarende er det mark og knebøy, et hav av serier på det også. Variasjoner fra blokk og med drakt, osv.
    Det er lagt til skulderpress, roing, biceps og alt det der. Er et komplett program som også funker for byggere tenker jeg. Funker for meg hvertfall .
    Gir godt overskudd og klarer å holde meg under overtrening hele tiden. Overskudd er vekst!

110 reps i benk i uken med vekt på ca 70% burde vel kvalifisere til mengdetrening? Tilsvarende 200+ reps på lår.

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Det har 3 dager i uken med benkpress, men varierer grepsbredde.
    Tilsvarende er det mark og knebøy, et hav av serier på det også. Variasjoner fra blokk og med drakt, osv.
    Det er lagt til skulderpress, roing, biceps og alt det der. Er et komplett program som også funker for byggere tenker jeg. Funker for meg hvertfall .
    Gir godt overskudd og klarer å holde meg under overtrening hele tiden. Overskudd er vekst!

110 reps i benk i uken med vekt på ca 70% burde vel kvalifisere til mengdetrening? Tilsvarende 200+ reps på lår.
    Jamen, er 7 set benk èn økt? Hvordan legger du opp resten av treningen?

GridIron Barbell

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz elefantastiskuber prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    hmm.. har du hele treningsprogrammet ditt vio? sliter jævlig med triceps jeg og..

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Det står på siden til Styrkeløft.no som vio la i innlegget sitt der er det nybygynner program og viderkommende som går på samme prinsippet

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Last ned excell-filen Treningsprogram for nybegynnere på www.styrkeloft.no

For min del ble vektene litt i letteste laget i benk og skulderpress, men du kan justere prosentsatsene på løftevekter i forhold til 1rm.
    Alt du trenger å gjøre for å få et ferdig 12-ukers er å skrive inn 1rm i knebøy, markløft og benkpress.
    Så er det bare småtweaking.

(ikke ta viderekomne, det er bare mer drakt-trening, benkpress med boks osv)

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* elefantastiskuber PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Jeg klarer ikke slutte å tenke på hvor mye jeg hater armene mine, jeg sitter oppe nå og hater de intenst. Biceps er grei nok, Front Double Biceps ser faktisk bra ut. Triceps er en helt annen historie. Jeg EIER IKKE triceps. Tar jeg en latspread ser armene ikkeksisterende ut pga tricepsens elendige størrelse. Jeg har prøvd så og si alt. Franskpress, pushdowns, smal benkpress osvosv, høyt antall reps, lite reps, lavt volum, høyt volum. INGENTING virker! Altså, 2-3 år uten noe markant økning på triceps.
    Jeg lurer på nå om noen har hatt det samme problemet, og hva de gjorde for å fikse det (da mener jeg skikkelige løsninger og skikkelige økninger etterpå).
    Tungt gårdsarbeid er bra. Stå i silo, jobbe i skogen og med ved, snømåking med skuffe, grøftegraving. ( synd ungdommen nå til dags tror de får triceps av å spille wow og surfe på FP )

Patetisk - X Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas er et navn kjent av alle Kjekkas sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Hvordan trener du triceps, Ingar?

Den anale hevneren Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Silver Member korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny er et navn kjent av alle korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Hvorfor skulle jeg trene en tilbakestående muskelgruppe først? Å trene triceps før bryst eller skuldre ville jo være ren idioti.

Og jeg satt faktisk og vurderte Synthol..
    Hvorfor det? Du har mer energi og klarer å presse muskelen mer enn du gjør etter f.eks. en benkpress økt.
    All the knowledge I possess everyone can acquire, but my heart is all my own. - Goethe

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv is a jewel in the rough eiv is a jewel in the rough eiv is a jewel in the rough eiv is a jewel in the rough eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Styrkeløft programmet til wolf legger vekt på at man skal ha ekstremt eksplosiv utførelse på den positive delen av øvelsen.

Altså om man trener med 65% av maksløft og skal løfte dette 8-10 ganger skal man løfte hver rep så eksplosivt som om man tar 1rm løft.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    Styrkeløft programmet til wolf legger vekt på at man skal ha ekstremt eksplosiv utførelse på den positive delen av øvelsen.

Altså om man trener med 65% av maksløft og skal løfte dette 8-10 ganger skal man løfte hver rep så eksplosivt som om man tar 1rm løft.
    Ok!
    Jeg pleier å senke stangen, legge den fra meg litt på brystet et sekund, og så løfte igjen.

Den anale hevneren Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Hvorfor det? Du har mer energi og klarer å presse muskelen mer enn du gjør etter f.eks. en benkpress økt.

Men da vil ikke brystet få kjørt seg like hardt

Alikevel hvis du er ute etter symmetri så ville jeg valgt korny sitt eksempel.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Silver Member SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Kjør heller triceps/rygg, skuldre/bein og bryst/biceps.

Da får du ikke problemet at du bruker samme muskelgrupper på samme dag. Foreksempel tricepsen på bryst dagen.

Silver Member SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT har mye å være stolt av SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    Last ned excell-filen Treningsprogram for nybegynnere på www.styrkeloft.no

For min del ble vektene litt i letteste laget i benk og skulderpress, men du kan justere prosentsatsene på løftevekter i forhold til 1rm.
    Alt du trenger å gjøre for å få et ferdig 12-ukers er å skrive inn 1rm i knebøy, markløft og benkpress.
    Så er det bare småtweaking.

(ikke ta viderekomne, det er bare mer drakt-trening, benkpress med boks osv)
    Hva begrynner de med at man skal løfte så lette vekter? Trodde styrkeløftere løftet oppimot maks og få reps.

Si at jeg tar 100 i benk, da skal jeg ta 40 kg 6 ganger, så 45 kg 6 ganger og 50 kg 3 ganger osv.

og etter 12 uker

skal jeg ta 47,5kg 3 ganger, 52,5kg 3 ganger noen sett.

ALTSÅ ingen økning.

Forsto ikke det programmet helt, fill me inn

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av SparcoT
    Hva begrynner de med at man skal løfte så lette vekter? Trodde styrkeløftere løftet oppimot maks og få reps.

Si at jeg tar 100 i benk, da skal jeg ta 40 kg 6 ganger, så 45 kg 6 ganger og 50 kg 3 ganger osv.

og etter 12 uker

skal jeg ta 47,5kg 3 ganger, 52,5kg 3 ganger noen sett.

ALTSÅ ingen økning.

Forsto ikke det programmet helt, fill me inn
    Jeg har han som har norgesrekorden i benkpress (110kg klassen junior) på gymmet mitt, og jeg har ennå igjen og se han trene med noe i nærheten rundt sin egen max utenom ukene før konk.

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Jeg har han som har norgesrekorden i benkpress (110kg klassen junior) på gymmet mitt, og jeg har ennå igjen og se han trene med noe i nærheten rundt sin egen max utenom ukene før konk.
    Spurt han hvorfor?

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av SparcoT
    Spurt han hvorfor?
    Nope, men kan gjøre det

TEAM BODYTECH

Shakespeare Erik--- is a jewel in the rough Erik--- is a jewel in the rough Erik--- is a jewel in the rough Erik--- is a jewel in the rough
    Ble medlem
    06-2003
    Reagerte også på dette. Ved 1RM på 100 kg så skal man max trene med 65kg i uke 12?
    I know I was born and I know that I’ll die.
    The in between is mine. I am mine.

Silver Member HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. elefantastiskuber HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Det hjelper også på tricepsene å bli sterk i dips.
    Erfaring er den talentløses trøst.

Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITman.
    Det hjelper også på tricepsene å bli sterk i dips.
    Andre her inne som kjører noen form for styrkeløft programmer? Selv de kvinnelige stryke løfterene gruser jo de fleste her på forumet i styrke , så det må jo funke det de driver med.

vio
    vio er aktiv nå
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Erik---
    Reagerte også på dette. Ved 1RM på 100 kg så skal man max trene med 65kg i uke 12?
    Uke 12 er antatt å være uken du skal stille i konkurranse, så da slapper man av. Uke 10 eller 11 er der det topper seg, og jeg som benker 160 avslutter da med.. 2x145 som sist serie siste dagen. Vil si det er litt mer enn 65%.

Jeg ble oppfordret til dette programmet av en gamling på Flex Gym som i sin ungdom tok 250kg i benkpress, til han rev av noe i skulderen. Han var forferdet over at jeg trente HST-stil med tunge vekter til failure. Slik overtrener man kun CNS sa han, og volumet blir for lavt til å rekrutere alt fiberet. Og det tror jeg han har rett i. Jeg gikk alltid rundt støl, enda jeg ikke gjorde noe, egentlig. Nå løfter jeg 4x mer totalvekt, og ofte mer på stangen også. Og det merkes på styrken.

EDIT: På første 12 ukene her gikk jeg ned i vekt fra 94 til 87, men klarte likevel å perse i benk og øke smalbenken min med 25kg.
    Sist endret av vio; 24-11-05 kl 11:08

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Hvordan skal jeg legge opp dette når jeg ikke har utstyr? Kjøre vanlige set? Hvordan får jeg brukt flyes i dette programmet, jeg klarer meg ikke uten flyes.

GridIron Barbell

NiC
    NiC er aktiv nå
    Superior newbie NiC is a jewel in the rough NiC is a jewel in the rough NiC is a jewel in the rough NiC sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    24
    jeg kjører alltid til failure med 3-4 sett. klarer ikke tanken på å ikke trene til failure
    føler at treningen blir mer fullverdig med failure. får slitt seg ut.

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Er du kroppsbygger, så tren som en kroppsbygger!

Hvor mange av de blod-sterke styrkeløfterne som spretter stanga på en ølmage større enn Homers' ville du egentlig byttet kropp med?

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    All I can say is this thing bro: Time to traning ya tric's the DC-way with DC-MusclePri? blæææ

TEAM BODYTECH

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 14-03-07, 12:54
  2. Mine mål for mine trainees
    By Foreign Kid in forum Trening
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 19-01-06, 01:29
  3. Beina mine har nesten ikke vokst