+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Armer

Silver Member Gordon is a jewel in the rough Gordon is a jewel in the rough
    Ble medlem
    01-2003

Armer

Noen som har gi en go innføring av trening av biceps å triceps?

Kanskje jeg har noe å lære

Biceps:
    da tenker jeg på at vi kjører jo vanlig curl og hammer curl hvorfor etc...
    kjøre en øvelse brett ? enn smalt?

Triceps:
    hvordan må vi passe på å trene den?

Meningen med posten var bare å se om det var noe intressant å plukke opp som jeg er ikke var klar over.

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Min mening:

Starte med tricep, kjøre øvelser som:

Smallbenk/dips/undergreps benkpress/franskpress/pressdowns

bicep: alle øvelser med rett stang skal kjøres med grep bredere enn skuldrene.

Stang curl/skråhantelcurl/hantelcurl (stående/sitt)/ez curl/preacher curl

TEAM BODYTECH

Superior newbie sjefenklubbfred is a jewel in the rough sjefenklubbfred is a jewel in the rough sjefenklubbfred is a jewel in the rough sjefenklubbfred sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Min mening:
    Bicep: alle øvelser med rett stang skal kjøres med grep bredere enn skuldrene.
    å? fordi at?
    Tennis, fotball, basket need one ball..
    Rallying needs two...

Ble medlem
    01-2003
    jeg er ikke intressert i hvilke øvelser dere tar men hvorfor... hvorfor trener vi hammer curl foreksempel ? etc..

anus slikkeren PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    i fra loggbokji mi
    prechter curls: har en meget spesiell biceps øvelse som jeg kjører 1. sett på (mao. føler ikke for noe sett nr 2). der sitter jeg på en preacher benk, med en rett stang med tyve kg på. også pumper jeg ut en ti repper, så begynner musklen å merke at den jobber, så da setter jeg ned tempoet på negativen, og prøver i grunnen å holde igjen vekta en god del, så i bunn så lar jeg den streeeeeekke ut [45° preacher benk. go strekk]. før jeg trøkker vekta opp så fort jeg kan. hver repp varer vel rundt 20-25 sekunder. så gjør jeg dette en femten til søtten repper, før jeg begynner å pumpe den fort med lite rom (range of motion), for å ta knertten av bicepsene.

liker denne øvelsen (som er bare min og ingen andre kan bruken) veldig godt, fordi den lar meg tømme bicepsen for krefter, pluss at den gir en giga giga pump i fra saturn eller mars, som jeg digger mye! det er en grunn til å bruke den. hvilke muskler den tar? ANER ikke. BICEPS kanskje? vet ikke hvilket hode den tar da. hmmmm. BEGGE kanskje? så er det vel ikke så mange andre muskler å bry seg om vel? hæ hæ?

jeg bruker en rett stang, og må ha litt mellomrom da, ellers får jeg så jææævligt vondt i håndleddene og bicepsfeste når jeg tøyern i settet.

triceps derimot. DER er jeg blank. jeg hater å trene triceps. og det syntes. en grunn til det er at jeg ikke klarer å trene triceps. noen forslag? trener benk her. også en sånn spesiell nedpress.

skal prøve å trene den slik jeg gjorde i sommer. brukte noe overhodet extension. men blir så jalla å stå å løfte på en 8kgs manual. ÅTTE KILO. kan jo vippe mer med penis jo!!!

Ble medlem
    01-2003
    Tror dere missforstår meg, jeg er ute etter teorien bak trening av armer, ikke nødvendig vis akuratt en øvelse.. vill dra lærdom som jeg kan bruke når jeg skal utvikle pogrammer senere.. forstå hvorfor jeg trener akuratt denne øvelser etc...

Kliss nytt medlem riddicc is a jewel in the rough riddicc is a jewel in the rough
    Ble medlem
    11-2004
    hammercurl tar godt på utsiden av bicep (det du ser på en rear dobbel bicep posering).

(kilde: "kevin levrone, maryland muscle machine" dvd)

Ble medlem
    01-2003
    okey, hvordan pleie folk å fordele hammer og vanlig curl da?
    Hvor mange sett på hammer iforhold til vanlig mener jeg.

Superior newbie mlaache is a jewel in the rough mlaache is a jewel in the rough mlaache sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Har du biceps/triceps på samme dag?
    "It's as satisfying to me as cumming is."

-Arnold Schwarzenegger om pump.

Ble medlem
    01-2003
    nai har ikke det

har bryst + triceps
    rygg + biceps

Superior newbie mlaache is a jewel in the rough mlaache is a jewel in the rough mlaache sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27

Mine Biceps og Triceps-øvelser...

OK.. Jeg har bryst + triceps, og biceps + CORE...

Her har du oversikt over øvelsene jeg kjører og hvorfor jeg kjører de:

Biceps:

Biceps curl med EZ-stang:
    Dette er jo en grunnleggende øvelse for biceps, ikke noe mer å si om det..:
    Variasjon: Bredt/smalt grep, trener ytterste/innerste hode på biceps. Stående, eller i Preacher-benk.

Alternating Biceps-curl med hantler stående eller sittende, skråbenk eller bare "flatbenk". Kan også kjøres en og en arm i Preacher-benk.:
    Denne er veldig fin, ettersom du kan konse 110% på hver arm. Sitter du på en skråbenk med albuene pekende ned i gulvet, og holder dem der gjennom hele bevegelsen, blir dette en tung og fin øvelse. Eller du kan sitte på en flat benk og henge armene ut til siden. Her slapper jeg mer av i ryggen, selv om jeg holder den rett.

Hammer-curl:
    Utføres med manualen holdt som et hammer-skaft.(Du vet nok det fra før, men tar det med for de som IKKE vet det, det fins jo de også, og hvorfor ikke da fortelle dem det?) Kan utføres stående, sittende(som i den over), alternating, i preacher-benk.
    Kjører denne mot slutten. Den er litt lettere, fordi du har en annen vinkel på håndleddet, som strammer nederste del av biceps, og(min teori) gjør det lettere å utføre øvelsen.

Curl kan også utføres i kabel-maskin, smalt grep, bredt grep, forskjellige stenger, alt ettersom hva du finner på Gymmet.

Triceps:

Triceps push-down i kabel-maskin:

Kjempe-øvelse som tar skikkelig hvis du gjennomfører den strikt. Her fins det en del variasjoner, jeg kjører med rett stang, smalt/bredt grep, kort stang med "knekk" på midten(min favoritt av stengene, fordi jeg føler at det er mer naturlig å ha litt vinkel på håndleddene, men smak og behag. Men varièr hele tiden...), tau, som er min desiderte favoritt, her får jeg max konrtaksjon av triceps, hvis jeg fører albuene en ørliten tanke fremover i "bottenläget", og strekker armen heeelt. Klem til når armen er strukket, kjennes BRAAAA!!!

Franskpress:

Har vel ikke satt meg så inn i den, kjørte den et par ganger, men fikk så vondt i albuene. Jeg har hørt at det hjelper å varme opp albuene mer, men det har aldri blitt til at jeg har testa den igjen. Men er viktig å holde overarmene i ro, ikke "jukke" dem opp.

Sittende enarms triceps-extension(over hodet):

En ganske tung øvelse etter min mening. Tar godt på yttersiden av triceps(det lange hodet). Hold hele tiden overarmen i ro for å få en mer strikt utførelse.

Triceps Kickback:

Tar jeg noen ganger på slutten av triceps-passet mitt. Fin for å tømme triceps helt.
    Hold overarmen i ro, klem til når armen er utstrakt.
    Sist endret av mlaache; 07-02-05 kl 21:39
    "It's as satisfying to me as cumming is."

-Arnold Schwarzenegger om pump.

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    min erfaring er at rett stangcurls bygger bedre enn ez curls.. hvorfor vet jeg ikke, men øker raskere rundt armene + større styrkeøkning med rett stang

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    samme føler faktisk jeg og, prøvde det skikkelig for 1 uke siden og følte arma vokste bare av det

Judge, Jury & Executioner Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy elefantastiskuber Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av sjefenklubbfred
    å? fordi at?
    Spør NK etter den teoretiske delen, han som sa det til meg... jeg har merket mye større fremgang med det

TEAM BODYTECH

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. armer 2 ganger i uken?
    By Knut1 in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 29-07-04, 10:36
  2. strake armer ved nedtrekk
    By craq in forum Trening
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 16-09-03, 04:41
  3. Sløvhet i armer..