+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: armer 2 ganger i uken?

Medlem Knut1 har slått av rykte
    Ble medlem
    12-2003

armer 2 ganger i uken?

Hører ofte at man kan trene armer 2 ganger i uka, og flere treningsprogram har faktisk det med.
    Hvilke av disse musklene er det man sikter til..alle?
    Bicpes, Triceps og underarm? eller

Hvis noen trener armer 2 ganger i uken og har god fremgang, så post ditt program så jeg får se

Silver Member Pr0nDog is a jewel in the rough Pr0nDog is a jewel in the rough Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Kan trene armer, eller hva som helst, 3 ganger i uka med enkelte programmer. Det hele er ett spørsmål om volum og intensitet.

Banned satanhimself is on a distinguished road
    Ble medlem
    11-2003
    Du trener armene dine minimum 2 ganger i uka uansett, for armene blir trent når du trener slik som rygg/bryst også. Ellers så pleier folk å legge til direkte arm øvelser også, øvelser for biceps/triceps. Alt i alt så trener man armene flere enn 2 ganger i uka.

Det du sikter til er nok det å trene direkte armøvelser 2 ganger i uka, tenker du da på biceps 2 ganger i uka og triceps 2 ganger i uka? Det er slettes ikke nødvendig, for det kommer somregel til å føre til overtrening.

Biceps får sitt når du trener rygg, og det samme gjelder triceps når du trener bryst.

Hvis jeg var deg så ville jeg trent Rygg og biceps/triceps rett etterpå, eller bryst og biceps/triceps rett etterpå. Det holder med 1 biceps øvelse ala 1 sett etter en rygg økt (samme med bryst triceps).

Medlem mr.x is on a distinguished road mr.x sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    kjør armene en gang i uka så du ikke blir overtrent,kjør øvelsene streit ikke jukks da for du store armer. armer bruker du i mange øvelser ,varier øvelser, og sett.høyt reps a med r tungt r.

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    jeg trener forarmene opp til 4ganger i uken, og armene 2.
    RockyRock

Administrator Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden elefantastiskuber Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock
    jeg trener forarmene opp til 4ganger i uken, og armene 2.
    Så har du King Kong underarmer og da! Kjører underarmene to ganger i uka jeg. Det gjør jeg forsåvidt med alle muskelgruppene.

Ble medlem
    12-2003
    Jeg trener denne 3-split:
    MANDAG -Bryst/biceps/triceps
    ONSDAG -Ben
    FREDAG -Rygg/trapez/skulder

Har hatt dårlig fremgang på biceps og triceps det siste halvår. Alt annet er greit. så jeg gjorde følgende, gitt ned på treningsmengde en periode.... hjalp ikke. Hvilte helt i 10dager.... hjalp ikke.
    Så nå vil jeg prøve motsatt, legge inn flere sett i form av 2 dager i uka trening.

Derfor Vurderer jeg nå å legge inn 4 sett med biceps på fredag etter ryggøkta(som gåt mye på biceps) Samt legge inn 4-5sett triceps på onsdag som går etter ben.
    Dette vil totalt gi ca 2 treningsdager på både triceps og 2 på biceps i løpet av 7 dager.
    ER DETTE FOR MYE? (kun konkrete svar fra folk som har testet eller gjør noe lignende!!)

Silver Member waille is a jewel in the rough waille is a jewel in the rough waille is a jewel in the rough waille is a jewel in the rough waille is a jewel in the rough waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    trimmer armene hver 5. dag med 8 sett på bic og 10 sett på tric
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Tre-stjerners bruker Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av Stripie har mye å være stolt av
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Skal du trene armer to ganger i uken ville jeg lagt opp slik at alle muskler blir trent to ganger i uken.

Selv trener jeg et fullkroppsprogram annenhver dag. En hyppigere treningsfrekvens på alle musklene har helt klart økt muskelveksten.

Medlem Afehn is on a distinguished road Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Jeg kjører armene kun en gang i uka, da armene blir såpass mye brukt de andre dagene uansett.. Hovedsakelig gjennom bryst- og rygg-trening..

New and improved Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock elefantastiskuber Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Fjell haha, king kong underarmer har jeg nok ikke, jeg bare liker å trene dem, liker pumpen jeg får i dem, og jeg blir aldri overtrent i underarmene.
    RockyRock

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Visst jeg skulle kjørt armene to ganger i uken så ville jeg lagt ene gangen på en dag der de er synergister til større muskler. Ville ikke hatt bryst/biceps og rygg/triceps da det da ville blitt armer 3 ganger i uken(bicep f.eks blir brukt på rygg, blir trent på bryst dagen OG den isolerte arm dagen). Programmet måtte ha sett f.eks slik ut.

Bryst/skuldre/triceps
    Bein
    Rygg/biceps
    hvile
    Armer
    hvile
    hvile

Men en annen ting som kan gjøre at du ikke får framgang er at du trener de for mye. Tenk på det. Er ikke alltid mer = bedre.

Ble medlem
    12-2003
    mcmuscle jeg har nesten ikke tid til en 4split. hva med denne a?
    man: bryst-tri-bic
    ons:ben-tri
    fre:rygg-bic-skuldr

?

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Visst du skal ha tre splitt og armer 2 ganger ville jeg gjort noe slikt. Man får det man har tid til. Visst du skal trene 3 ganger i uken og ha armer 2 ganger. Så vil det gå utover treningen av de andre musklene. Det må du bare regne med.

Mandag: Bryst/skuldre/triceps/rygg/biceps
    Skråpress
    Cable crossover
    Dips
    Sidehev
    Chins
    Markløft
    Rear delts
    Db curls

Onsdag: Bein
    Beinpress
    utfall