+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Armtrening :) forslag til supplering av 5/3/1prog.

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27

Armtrening :) forslag til supplering av 5/3/1prog.

Jeg er jo egentlig en for gammel og rutinert fp'er til å starte en post der jeg spørr etter en mirakelkur for store armer.. Men jeg er likevel interressert i om noen har kommet over noen revolusjonerende metoder de siste årene.

Det triste er jo at jeg øker i mark, bøy og benk i rykk og napp. feks så har jeg økt 120kg i benken på 8år, mens jeg kanskje har økt 5kg? i bicepscurl (hehe)
    Grunnen til dette er jo fordi jeg sjelden har prioritert hverken biceps eller triceps i noen grad.

Men nå tenkte jeg å gjøre en liten jobb på dette feltet.

Jeg trener 5/3/1. Og trener armer på mandag og torsdag. Hittil så har jeg bare kjørt noen supersett med bi/tri på slutten og kjørt til jeg får pumpen, men har funnet ut at dette fungerer ikke i lengden..

Så noen som har noen forslag om hva jeg burde gjøre på dette punktet? Tar imot alle forslag med åpne armer
    Det er i motbakke det går oppover.

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Ingen som har noen forslag?
    Det er i motbakke det går oppover.

-passar under sängen Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo superduperuber Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lillegutt* Vis post
    Jeg er jo egentlig en for gammel og rutinert fp'er til å starte en post der jeg spørr etter en mirakelkur for store armer.. Men jeg er likevel interressert i om noen har kommet over noen revolusjonerende metoder de siste årene.

Det triste er jo at jeg øker i mark, bøy og benk i rykk og napp. feks så har jeg økt 120kg i benken på 8år, mens jeg kanskje har økt 5kg? i bicepscurl (hehe)
    Grunnen til dette er jo fordi jeg sjelden har prioritert hverken biceps eller triceps i noen grad.

Men nå tenkte jeg å gjøre en liten jobb på dette feltet.

Jeg trener 5/3/1. Og trener armer på mandag og torsdag. Hittil så har jeg bare kjørt noen supersett med bi/tri på slutten og kjørt til jeg får pumpen, men har funnet ut at dette fungerer ikke i lengden..

Så noen som har noen forslag om hva jeg burde gjøre på dette punktet? Tar imot alle forslag med åpne armer
    Jeg tror du svarte på ditt eget spørsmål
    www.mthereseo.blogg.no

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg kjører FST-7 på armene og følger 4 dagers 5-3-1 oppsettet. Så dvs biceps etter skuldre og triceps etter bryst.

Bronse Member v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    hei, spørs jo hva som er målet ditt..
    5/3/1 har jeg ikke peiling på, men det som har funka for meg er tung armtrening lav frekvens.
    Etter at jeg la om til egen armdag har armene gått fra 42 til 45,7 kalde.

Jeg ville ikke lagt fokus på iso øvelser og supersett, men heller tung basic shit som har funka for mange før.. typ smalbenk, dips, stangcurl etc.. rampe opp til 1-2 jobbsett i området 6-10 reps og ta deg ut. Så veit ikke åssen programmet ditt ser ut men feks lagt til smalbenk + stangcurl ene økta da, og dips + hammercurl andre.

Lykke til.

Administrator MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle elefantastiskuber MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Da får jeg komme med en motsatt mening for å gjøre forvirringen komplett. Med mine lange lemmer så føler jeg absolutt at isolasjonsøvelser er viktig for armene mine. På den måten tar jeg vekk andre støttemuskler og får fokusert på det jeg ønsker å trene. Høyt volum virker og som at det fungerer veldig bra på meg. Jeg trente DC i mange år, men jeg syns resultatene har vært enda bedre i det siste når jeg har økt volumet og ungått å trene til failure.

Bronse Member v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man har mye å være stolt av v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Ja folk er jo forskjellige Jeg har sansen for lav frekvens, moderat volum og trening til failure.
    Når det gjeld støttemuskler går det jo ann å feks kjøre smalbenk i rack med bare toppen av løftet. Evt pre exauste for de som liker denslags med iso øvelse før dips feks.

Medlem "Big-P" is a jewel in the rough "Big-P" is a jewel in the rough
    Ble medlem
    06-2009
    Prøv med myo-reps med autoregulering: biceps & triceps 9-12 reps +3x

Silver Member ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle ZtateX er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    24
    Du skrev ikke hvilke dager (overkropp/underkropp) du trente armene på, men hvis du ikke gjør det allerede: Flytt bicepstreninga til beindagene, og øk volumet gradvis fra uke 1-3 i en 5/3/1-syklus (f.eks gå fra 3-4 sett til 5-6 sett). Så bytter du til mer intensitet i neste syklus, med 6-8 reps

Du kan også prøve å bruke FatGripz (Weight Lifting|Strength Training|Powerlifting -Get Big with Fat Gripz!) på disse settene, jeg syns det funker bra, men det kan også komme av at jeg ikke trente så mye direkte på biceps før jeg kjøpte disse..
    When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Noe vits med mer armtrening?
    By Xvani in forum Trening
    Svar: 29
    Nyeste innlegg: 22-11-04, 18:01
  2. Nok armtrening via rygg og brysttrening?
    By Skyline in forum Trening
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 04-10-04, 14:56
  3. En liten oversatt artikkel om armtrening
    By madman in forum Trening
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 27-05-04, 11:42
  4. Armtrening
    By madman in forum Trening
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 26-04-04, 20:27
  5. Armtrening