+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Arnold Schwarzenegger sine treningsprog.

Medlem blind is on a distinguished road blind sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Arnold Schwarzenegger sine treningsprog.

God kveld.

jeg er temmelig sikker på at dette har blitt diskutert før, men jeg fant ikke noen tråd så jeg foretrekker dermed å trekke opp evne. Arnold er en legende i denne sporten og mange av oss ser på han som er forbilde med mange erfaringer og ferdigheter.

Men hvorfor har det seg da slik at de programmene han setter opp i sin bok (The new encyclopedia of modern bodybuilding) ikke samsvarer med dagens teorier, overhodet!?

I følge dagens teorierer så ville en som fulgte disse programmene bli overtrent og ikke ha noen særlig fremgang. Jeg kan nevne at i nybegynnerprogrammet hans så er det oppført blant annet 16 biceps- og 24 brystsett i uka fordelt på to treningsdager. for det viderekommende så er det 24 biceps- og 34 brystsett i uka.

En ting er at han hadde gode gener og var flink til å spise osv, men siden han har så peiling som han har så kan han vel ikke forvente at nybegynnere har de samme genene som han? Har man bra fremgang med så mye trening, eller er ikke dette noe for den vanlige mann i gata?

Det hadde vært greit nok hvis denne boka ble gitt ut på 80 tallet da de ikke hadde fått så stor viten om trening og kosthold, men denne ble jo utgitt i oppdatert utgave i 1998, (basert på den ifra 1985)

-jeg kan legge til at jeg har prøvd dette over en periode, og man bruker i overkant av en time på treningsøkten(1time og 20min).

-dette ble kanskje litt rotete, men jeg håper dere forstår hva jeg mener.

Mvh
    Kunnskap = makt

Ble medlem
    11-2002
    Dette er nybegynnerprogrammet for overkroppen. denne økta utføres to ganger i uka

dag 1:
    Mage Crunches 5x25
    Bryst: Benkpress 10,8,6,4
    Skråbenk med hantler 4x8
    Pullover 4x8
    Rygg: Opptrekk smalt grep 4x6
    Opptrekk o/ grep 3xF
    Foroverbøyd roing 4x10
    Underarm:
    Rulle bak ryggen 4x12
    Rulle omvendt foran 4x10

Dag 2:
    Mage Crunches 3x25
    Skuldre: Clean and press 4x10
    Dumbell raises 4x10
    Shrugs 4x8
    Biceps: Biceps Curl 4x12
    Sittende bicepscurl m/hantler 4x10
    Triceps: Pushdown 4x12
    Franskpress bak hodet 4x10
    Nedre rygg:
    markløft 10,6,4
    Rygghev 3x15
    Kunnskap = makt

Ble medlem
    11-2002
    her har vi programmet for de viderekommende : overkroppen : dette gjentas også to ganger i uka

Dag 1:
    Mage Crunches 5x25
    Bryst: Benkpress 10,8,6,4
    Skråbenk 10,8,6,4
    Flyes 10,8,6
    Dips 15,10,8
    Pullover 15,15,15
    Rygg: Opptrekk smalt grep 4x10(f)
    Chins nedtrekk 4x10
    Foroverbøyd roing 15,12,8,6
    For. Roing med hantler 8,8,8,8

Dag 2:
    Mage Crunches 5x25
    Skuldre: skulderpress med stang 10,8,8,6
    Sidehev 8,8,8,8
    Foroverbøyd sidehev 8,8,8,8
    Shrugs 10,10,10
    Biceps: Biceps Curl 15,10,8,6,4
    Skråbenk hantelcurl 8,8,8,8
    Konsentrasjons curl(stå bøyd) 8,8,8
    Triceps: franskpress 15,10,8,6
    Pushdown 8,8,8
    Press bak hodet 10,10,10
    Kunnskap = makt

---------not---------------- SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Hvor fant du dette?
    Link?

Ble medlem
    11-2002
    Har ikke funnet dette noe sted, sitter med boka i fanget. vennligst svar på det jeg spør om og ikke alt annet (ikke frekt ment til deg SCplayer, det er bare at noen av disse trådene blir så altfor lange. Og spørsmålet som det i utgangspunktet ble spurt om faller bort i alle andre spørsmål).
    Sist endret av blind; 30-03-05 kl 19:52
    Kunnskap = makt

Medlem Oracle har slått av rykte Oracle sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    43
    På noe lengre sikt er det veldig få som vil kunne fortsette å få framgang hvis de følger Arnolds treningsprogrammer. Som du selv påpeker, genene har meget stor betydning for hvorvidt man kan takle ett slikt treningsvolum. En stor del av befolkningen ville nok blitt relativt fort overtrent tipper jeg!

Når det er sagt, så vil jo også intensiteten man trener med ha stor betydning for om dette fungerer eller ikke. Trenes hvert sett til failure? Har man lange eller korte pauser? Osv. Det sies det ingenting om her, men det er jo naturlig for de fleste å kjøre maks som regel da. Ser ikke helt poenget med å ligge å pumpe sett etter sett bare for til slutt å ha trøtta ut muskelen! Da vil jeg si det er mye bedre å ta ut alt på ett eller to sett og så ferdig med det (ala Doggrapp, HIT o.l.)

Det er synd å si det, men de aller fleste av oss er hardgainere og vil uten tvil vokse best på et lav-volum program. Mange blir overrasket over framgangene de opplever ved å trene mindre volum. Grunnen er enkel nok, ettersom de da klarer å restituere seg etter treningene, noe de ikke klarte på høyrere volum. Logisk

Gold Member worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid uberuberuber worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av blind
    Men hvorfor har det seg da slik at de programmene han setter opp i sin bok (The new encyclopedia of modern bodybuilding) ikke samsvarer med dagens teorier, overhodet!?
    For arnie satte sprøyter med litt hormoner og slikt i stumpen, og dermed blir situasjonen en litt annen for ham enn for de som er rene.
    wat

homogravid slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum elefantastiskuber slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Har lest at Arnold kjørte pyramide på mange av øvelsene. Derfor blir det ikke SÅ mange tunge sett, men at volumet er høyt likevel er det ingen tvil om.

Superior newbie mlaache is a jewel in the rough mlaache is a jewel in the rough mlaache sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    For arnie satte sprøyter med litt hormoner og slikt i stumpen, og dermed blir situasjonen en litt annen for ham enn for de som er rene.
    Gjorde han?!?!? Og hvordan kan du begrunne dette?
    "It's as satisfying to me as cumming is."

-Arnold Schwarzenegger om pump.

Telepathic Overlord of 8. Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou elefantastiskuber Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Arnold har jo akkurat selv innrømmet det. Coleman bruker også steroider

Silver Member - III Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp er et navn kjent av alle Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Synes ærlig talt ikke det var så voldsomt mye i forhold til hva jeg har trent tidligere jeg...men har 3 eller 4 veis splitt
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Nyeste innlegg: 30-03-05, 23:53
  2. Svar: 14
    Nyeste innlegg: 06-12-04, 21:11
  3. Arnold Schwarzenegger
    By Huzky in forum Utøvere
    Svar: 74
    Nyeste innlegg: 26-11-03, 22:24
  4. Arnold Schwarzenegger
    By acer in forum Utøvere