Kjører alle knebøy så langt ned som det er mulig å komme? Har kjørt parallelt med gulvet frem til nå, men vurderer å begynne å gå lenger ned. Fordeler/ulemper?
Kjører alle knebøy så langt ned som det er mulig å komme? Har kjørt parallelt med gulvet frem til nå, men vurderer å begynne å gå lenger ned. Fordeler/ulemper?
Jeg kjører til 90grader, gjerne med helen på en liten treflis.
kjører bøy helt ned, uten sprett eller moment.
det fører til at jeg løfter halvparten av folk som veier 20 kg mindre enn meg, men jeg blir støl og større så jeg kan leve med det.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.If you come into direct contact with noen you will have an orgasm so intense that you will swallow your tongue.
Nå har det seg slik at folk har sletet akkilles-senen ved å gå unormalt ned! Merker det selv når jeg går for langt ned evt at jeg ikke kommer opp igjen og synker sammen.. Merker en smerte som henger i etter treningen, men er du vant med det kan det sikkert gå bra, men å slite den sena er fatalt.. er ikke alle som er blitt bra igjen etter det..
Kjører ikke bøy selv, men tror nok folk flest får bra nok utbytte av bøy som går ned i 90 grader
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Bare pass på at nederste delen av ryggraden ikke krummes når du går helt ned. Det er ikke heldig i lengden.
Det å stå på en liten planke er heller ikke så bra å gjøre hele tiden. Dette fordi når vekten er fremme på foten "kobles" gluteus ut i stor grad. Dersom man er svak i gluteus har man ofte mange problemer foran seg. Et av de vanligste er overdreven lordose i lumbalcolumna (bekkenet er tiltet fremover og man har for mye "svai" i ryggen), noe som kan føre til nerveirritasjoner og typisk "bodybuilder-stivhet" i hamstrings. De som alltid kjører knebøy i Smith-maskin kan få samme problem.
Så stå på en planke iblant, men ikke hele tiden.
Kjører alltid så dype som jeg klarer.
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Kjører så langt ned som mulig. Det er bra for knærene og det er bra for muskelvekst med fullt leddutslag.
Hvorfor er det bra for knærne?Opprinnelig skrevet av dunny
Kjører hele veien ned, føler at dette gir meg mye mer enn de åra jeg har kjørt grunn bøy, og har ennå til gode å merke noe smerte verken i knær eller rygg (p.g.a. knebøy i alle fall...)![]()
Tar ikke knebøy lengre, etter det gav meg skiveutgliding i nakken. Nå har jeg tykkere armer enn bein snart.
Får ikke størrelse uten bøy.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Johny Bravo?Opprinnelig skrevet av vio
![]()
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Fowler: det er bra for knærene å gå lenger ned enn parallell i knebøy siden da belaster du hoftene, i motsetning til parallell og over parallell hvor mesteparten av belastingen havner på knærene som ikke tåler så mye som hoftene.
Opprinnelig skrevet av vio
Benpress må jo hjelpe bra, selv om det ikke trener støttemusklene like bra...
Kjører helt ned... Ikke noe alternativ. Det dummeste jeg ser er folk som lesser på med vekter og nesten ikke en gang klarer å gå ned i 90 grader. Lettere vekt og kontrollert ass to the grass er det beste synes jeg i hvertfall. Kjør et sett Widow maker helt ned og du er død selv med halve vekta du kjører på med 90 grader...
Har dere stangen på noen spesiell måte når dere kjører ass to the grass?
Når jeg tar det så må jeg legge overkroppen så langt framover for å holde balansen.![]()
"Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"