Åssen utfører dere kardio?
Skriv når på dagen dere utfører kardio og åssen og hvor lenge.
Åssen utfører dere kardio?
Skriv når på dagen dere utfører kardio og åssen og hvor lenge.
Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

Går i 40 minutter før frokost
20-60 minutter før frokost på tom mage. da bruker jeg ergometersykkel, lav intensitet (130-140 hf)
eller
20-60 minutter etter styrketrening. bruker da crosstrainer, lav intensitet (130-140 hf)
Driver ikke kardio nå, men når jeg gjorde det en lang periode var det 3 dager 35-40min på tom mage om morgenen på sykkel.. ikke sånn daffe-tempo.. hadde litt puls..
Men framover kommer jeg til å drive med HIIT heller.. da jeg ikke er morgenpersonen akkuratt og ikke er opptatt om jeg mister 0,1g muskler eller 0,5g da jeg ikke skal stille. . .
I de periodene jeg bedriver kardio så er det som regel 45 min rask gange på tom mage de dagene jeg ikke trener.
Stavgang i kupert terreng. Med unger som skal på skolen, er det ikke akkurat tid til gåing før frokost. Så kardioen blir tidlig ettermiddag, middels intensitet ca 2 timer. Kan også variere med elipsemaskin eller romaskin ca 40 min middels tempo, etter styrketrening.
Gro i fred.
30-60 min rask gange før frokost, og evt. 30-40 min rask gange på mølla etter vekter. Samt endel gruppetimer resten av uka da...
Go hard or go home !
:gull:
Jeg bruker denne 23 minutters rutinen for kardio 3 dager i uka;
3 minutter oppvarming på 60% innsats
1 minutt på 70% innsats
1 minutt på 80% innsats
1 minutt på 90% innsats
1 minutt på 60% innsats
1 minutt på 70% innsats
1 minutt på 80% innsats
1 minutt på 90% innsats
1 minutt på 60% innsats
1 minutt på 70% innsats
1 minutt på 80% innsats
1 minutt på 90% innsats
1 minutt på 60% innsats
1 minutt på 70% innsats
1 minutt på 80% innsats
1 minutt på 90% innsats
1 minutt på 100% innsats (!!)
4 minutter nedvarming på 50-60% innsats
Prosent innsats er prosent av maximum hjerterytme, selv om jeg ofte tar det på feelingen tester jeg den ut jevnelig med pulsmåler. På gode dager legger jeg på en 4 minutters syklus til.
I tillegg kjører gerilja en gang i uka, jeg bruker en av gerilja rutinene;
20sek max/40 sek rolig
20sek max/10sek stopp/20sek max/10sek stopp (tredemølle, hoppepå)
1min max/1min rolig
Rolige joggeturer ute i ca 1-1,5 time en gang i måneden kansje...
Squash to ganger i uka en time 10 - 11. En times gåtur på tom mage før frokost 08 -09 alle de andre dagene i uka. (styrketrening fire dager i uka)
Gåturer med bikkja til alle døgnets tider.20-30 minutter på sykkel etter styrke. Gerilja om morgenen en sjelden gang. Prøver å jogge en gang i uken også. Ellers går det i squash eller badminton hvis jeg klarer å få med meg noen av de slappe kompisene mine:-)
Skal begynne med litt spinning igjen denne uka også. ..
Har du en trinnløs regulering på output'en din eller? Virker litt søkt prøve å følge et så nøyaktig kardio oppsett..Opprinnelig skrevet av Valmont