+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: avsluttningsøvelse til skuldre.

Dr Low kick Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33

avsluttningsøvelse til skuldre.

Jeg bruker alltid å avslutte en vektreningøkt av en bestemt muskelgruppe med en avsluttnings øvelse.

bryst = dips

rygg = chins

biepcs = hang-ups med smalt undergrep

triceps = dips

beina = thaispark på sekk

Men jeg mangler en øvelse til skuldrene. Forslag? Karma for det beste forslaget.

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Har du tilgang på vekter og/eller maskiner? Mitt forslag ville i utgangspunktet vært sidehev eller fremoverbøyd sidehev enten med frivekter eller i cable-cross. Men, i og med at du tross alt bedriver kampsport og ikke kroppsbygging så er vel baksiden og siden på skuldrene egentlig ganske overflødige muskler, rett og slett unødvendig vekt for en som deg. Så ved nærmere ettertanke tror jeg at forslaget mitt heller blir skrå pushups(med beina høyt, for å flytte stresset vekk ifra bryst/triceps og på fremsiden av skuldrene) Med denne får du også trent med kroppsvekt(noe det ser ut som du liker) øvelsen blir lett med tanke på motstand noe som vil kunne være hensiktsmessig i et såkalt avslutningssett som du refererer til.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Jeg bruker alltid å avslutte en vektreningøkt av en bestemt muskelgruppe med en avsluttnings øvelse.

bryst = dips

rygg = chins

biepcs = hang-ups med smalt undergrep

triceps = dips

beina = thaispark på sekk

Men jeg mangler en øvelse til skuldrene. Forslag? Karma for det beste forslaget.
    Shrugs i smith avslutter jeg skulderøkten min med, tar ca 20 reps og tyner ut det siste jeg har, herlig!
    Men hvis du tenker en øvelsene som går direkte på delts, så kan du f.eks kjøre sidehev*max reps? River noe jævlig det også,hehe
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Consigliere - X diste uberuberuber diste uberuberuber diste uberuberuber diste uberuberuber diste uberuberuber diste uberuberuber diste uberuberuber diste uberuberuber diste uberuberuber diste uberuberuber diste uberuberuber diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Upright Row er fin. Jeg bruker i allefall den nå.

Dr Low kick Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch uberuberuber Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    "upright row" er faktisk den siste tunge øvelsen jeg tar. Skråe push-ups har jeg faktisk ikke tenkt på. Den høres kanskje mest aktuell ut. Ja jeg liker kroppsvekt-øvelser som avsluttning. Jeg løfter tunge vekter på alle muskelgruppene, men liker å avslutte med 1 sett m max reps.

hva er shrugs forresten?

Hetromeno! metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno elefantastiskuber metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    "upright row" er faktisk den siste tunge øvelsen jeg tar. Skråe push-ups har jeg faktisk ikke tenkt på. Den høres kanskje mest aktuell ut. Ja jeg liker kroppsvekt-øvelser som avsluttning. Jeg løfter tunge vekter på alle muskelgruppene, men liker å avslutte med 1 sett m max reps.

hva er shrugs forresten?
    Heving av skuldrene med strake armer... Den tar mest på nakke/kappemuskel egentlig.... nesten lik til den diste linker til minus bøyen i armene.

Bronse Member Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden er et navn kjent av alle Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Hva med kickbacks?
    http://www.exrx.net/WeightExercises/...BKickback.html

Husker jeg brukte denne mye før for å tyne ut det siste lille. Lurer på å innføre den igjen.
    ...I simply am not there.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY elefantastiskuber wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dorian
    Hva med kickbacks?
    http://www.exrx.net/WeightExercises/...BKickback.html

Husker jeg brukte denne mye før for å tyne ut det siste lille. Lurer på å innføre den igjen.
    Tror du såg feil, det var for skuldrene han ville ha, ikke triceps
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Medlem Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    "Stå på henda" Push-ups

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Hehe stå på henda push-ups blir for knotete og teit. Jeg er ikke turner så blir mye pes å stå så lenge på hendene. Men jeg tror jeg går for skrå push-ups. Den høres bra ut.

Gold Member schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger har mye å være stolt av schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    22
    sidehev absolutt!!
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Nja. Det er en god øvelse helt sikkert. Men jeg vet ikke hvor mye nytte jeg har av den. Spesielt framoverbøyd sidehev..

Superior newbie Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    Skjønner tankegangen din, men jeg mener det er viktig å trene hele skulderen og ikke bare framsiden. Ved å trene hele skulderen, så vil den tåle mer bank enn om du bare trener ene siden. I verste fall vil du kunne få plager og belastninger som konsekvens av å trene kun en del.
    Ingenting er umulig for den som er positiv

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Jeg trener da hele skulderen. Men som avsluttningsøvelse så er jeg ute etter en øvelse som først og fremst tyner ut siste rest fra den delen av skuldermuskelen jeg har mest bruk for.

Hele skulderøkten ser vanligvis slik ut:

3 x 6-8 reps militærpress
    3 x 8-12 reps sideflies
    3 x 6-8 reps pull-ups (eller upright row som det vel egentlig heter)

så blir avsluttningen skrå push-ups eller eventuelle andre øvelser som er bedre

Medlem Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation er et navn kjent av alle Creation sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Hva med fronthev?

Superior newbie Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    Aha, misforsto litt. Men som Creation sier, fronthev er bra. En arm om gangen og helst holde seg i en rack eller noe. Tyner framsiden noe helt sinnsykt.

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Aha interessant. Den øvelsen har jeg liksom aldri prøvd skikkelig. Tenker jeg prøver begge. Prøver først 2 uker med skrå push-ups før jeg prøver 2 uker med fronthev. Så får vi se hva kroppen liker best

Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    BTW: Mellom front og sidehev er også effektiv (30 grader til siden med liten knekk i albueleddet)

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Baseline diett
    By MrMuscle in forum Artikler
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 21-02-10, 15:59
  2. Kolesterol og fett...
    By Choppe in forum Artikler
    Svar: 14